• Anemon

Tips om dhea

TWH, jag har fått DHEA utskrivet av Dr Jullig på rekommendation av Falun så kolla antingen direkt med kliniken eller med Jullig.
    Vi har bytt klinik till Falun just av anledningen att vi ville prova DHEA men vår klinik i Stockholm inte kunde tänka sig det.

• Anemon

Tuva, har tyckt att jag fått lite kraftigare hårväxt på benen och aningens, aningens mer hår i ansiktet men det är ljust och tunt i alla fall. Men som flera andra skriver så tappade jag också hår inledningsvis men det har blivit bättre.
    Tog ett AMH prov innan start och sedan 2 månader efteråt.....ja AMH värdet som prov ger jag inte så mycket för längre. Det verkar svaja rejält! Det första var exakt samma som för 2,5 år sedan....det efter 2 månaders intag av Prasterone var sedan mer än halverat! Ska se om jag kan testa igen i december/januari om jag fortfarande äter då.
    Hoppas dock att det ger resultat på äggen, inte många på gång nu, men de få som finns plockad på torsdag! Eller så är det helt fel för mig men då har jag ju i alla fall testat och behöver inte undra över det i alla fall.

• Anemon

Alynda, jag har fått instruktion om att fortsätta ta DHEA till ev plus. Tar fortfarande 75 mg/dag.
    Lycka till på ÄP, hur lovande som helst

• Anemon

Har ändå varit lite orolig över DHEA och hur det verkar då jag på sista IVFn bara fick fram två ägg (dock ok kvalitet) och sista 3 veckorna haft mycket mer biverkningar och urkasst AMH
    Var idag och och gjorde VUL och spolade äggledarna...8 antrala folliklar trots det jassa värdet och fin slemhinna. Så några fler ägg ska jag banne mig värpa innan jag funderar på att ge upp!
    Men nu siktar jag på att göra en Germany
    Var det inte DHEA, spolning och misslyckad IVF försök och sedan härligt plus på egen hand......nu har jag samma ingredienser så nu satsar jag på att slå oddsen också! Grattis i den här tråden också Germany.

Skickar julkramar till er alla!

• Anemon

Germany! Grattis, så glad när jag läste att det går bra. Vad bra att ni till slut åkte in. Hoppas att du nu kan få lite lugn och börja njuta av att du faktiskt är gravid!

Kvinna, så tråkigt att det inte gick vägen. vet hur det är.

För mig är jag osäker på om DHEA är rätt. Har nu ätit 4 månader och fick avbryta behandling i går pga få blåsor. Äggstockarna verkar helt ha lagt av och endast en blåsa var på gång. Det hör skulle vara vår sista IVF behandling innan vi skiftar spår till ÄD. Så ledsen i går med mycket tårar och klarade inte av att gå tillbaka till jobbet, men idag mest förbannad över att kroppen verkar ge upp innan jag gjort det. Jag ville ju prova en sista gång! Vi ska ta nya prover så vi vet aktuellt läge och diskutera med läkarna under februari vad vi ska göra men just nu vet jag inte om jag orkar ned en "ny" sista behandling.

• Anemon

Tack alla för omtanken och kramar!
    Tagit mig ur det värsta nu och har ny grov plan även om vi ännu inte bestämt oss för om vi ska försöka med ett "nytt" sista försök innan ÄD.
    Kommer i alla fall ladda två månader nu och sedan satsa på våra frysisar i mars som då är snart 3 år. Hemma försök är ju inte heller att glömma bort då vi kanske får verkan av Prasterone också!
    Kramar!

• Anemon

Heja MissB! Grattis till 5 fina ägg! Hoppas det är bra party i värmeskåpet i natt!

• Anemon

Cice så underbart, stort grattis till graviditet! Du ger hopp till oss övriga i tråden.

• Anemon

Susmar, lycka till nu i morgon

MissB, håller tummarna för ett fint plus till dig.

Älva, hoppas du mår bättre och kan ladda för ET och hemfärd med ett fint litet embryo som ska boa in sig!

• Anemon

Susmar! Styrkekram, så här skulle det ju inte gå! Vet precis hur jobbigt det känns när man inte får något tillbaka efter att ha gjort allt rätt. IVF är verkligen inte en lätt resa.

Tror inte kliniken kommer ge oss möjlighet till nytt försök då sista försöket för två veckor sedan blev avbrutet. Vi har kontaktat AVA i Åbo nu och åker över i mars. Sedan ska jag ta nya prover för aktuell status med AMH, FSH osv så får jag se sen vad Falun säger och jag vet inte själv heller om jag tycker det är värt det längre. Tror inte ens på de två vi har i frysen sedan 2010 så jag är väldigt inställd på ÄD. Känns som ett fint sätt att bli förälder på, men jag grät när vi skickade första mailet förra veckan.

• Anemon

Har inte tittat in i tråden på ett tag och började läsa i kapp.....och vad läser jag!!!

Stort grattis Vi4 Underbart roligt att läsa!

Cff, vilken röra men härligt att du är ruvare. Håller tummarna för dig.

• Anemon

Älva, skickar stora varma kramar för extra styrka. Säger som de andra, det behöver inte vara kört men jag vet hur svårt det är att hålla hoppet uppe när magkänslan säger något annat. Tänker på er!

• Anemon

Tuva, om du tittar in igen får du gärna berätta hur du upplever Åbo. Vi åker över i mars för första möte....dags att sätta nästa plan i verket Kanske inte helt omöjligt att nå ett plus 2013 vi kan få lite ytterliggare hjälp på traven med bättre ägg än vad jag verkar ha.
    Kanske att vi gör ett till IVF försök i väntan på att komma fram i ÄD kö i Åbo. Fortsätter i alla fall med Prasterone ett tag till tills jag bestämt mig och diskuterat med kliniken. Det är ju dessutom svårt att ge upp hemmaförsöken, det lilla hoppet kommer jag nog aldrig överge så länge jag har regelbunden cykel och då skadar nog inte Prasterone!

• Anemon

Tuva, roligt att se dig i tråden igen. Vi åker också till Åbo nästa vecka för första besök!

Älva, grattis! Så roligt att höra att det lilla pyret mår bra. Hoppas du kan slappna av och njuta nu.

Sibeb, grattis! Roligt att höra att det finns hopp och att DHEA kan hjälpa.

Själv tar jag fortfarande DHEA och är även i gång med att bygga slemhinna inför stimulerat FET om våra frysisar överlever. Och som sagt besök i Åbo på gång för att skifta spår om inte FET ger något. Efter mer än 10 stimuleringar och 9 återföringar så är det dags att skifta spår för oss. Men hemma försök och DHEA fortsätter jag med ett tag till.....finns ju många tecken här i tråden på att det kan vara avgörande

• Anemon

Länge sedan jag var inne här....
    Själv äter jag DHEA sedan september i fjol....numera dock bara 50 mg. Har i princip gett upp IVF andet men konstaterar ändå att de två sista IVFerna inte ledde till fler ägg men bättre kvalitet!
    Vidare märker jag att jag får senare ägglossning, dag 14-15 mot dag 12 och något längre cykel förutom då lite sämre hud. Jag är övertygad om att det haft en positiv verkan för mig men kanske var det ändå för sent för mig som har så få ägg kvar att börja med det.....det verkar i positiv riktning och ger förbättringar, men utgångsläget är för dåligt om ni förstår hur jag menar.
    I alla fall så fortsätter jag ändå med mina 50 mg så länge som jag har tabletter. Tror inte det skadar och mår bra med mer energi.

SäljesiÅrsta....jagh ar inte haft en tanke på ökad risk för cancer men nu blev jag fundersan googlade....och nedan var en av de första länkarna jag fick upp . Det går nog att hitta både för och emot...däremot så tycker jag inte att du skall ta något som du går och ororar dig för. Oavsett vilka tillskott vi tar så tror jag det är viktigt att det känns bra och inte skapar oro. Det är inte bra med stress heller.
    http://www.naturalnews.com/010396_DHEA_anti-aging.html
     Glad
    kram

Svar på tråden Tips om dhea