Hej på er!
Jag läser fortfarande i tråden Ni skriver så mycket spännande ju! Kul att det är flera som är på gång med nya försök.
Tuva och Vi4 åh vad jag håller tummarna för lyckade hemmaförsök! Hmmm... Kanske det var någon mer också som är i de där jobbiga dagarna när hoppet är som störst?!
Mba, fy för neg test, men "it ain´t over 'til the fat lady sings..."-Även om man som de flesta av oss i tråden brukar ha rätt känsla innan mens efter 100000 misslyckade försök Stor kram!!
Älva och Vi4, jag är näst intill 100% säker på att PCOS även diagnosticeras med LH/FSH kvot >2 (mycket osäker på själva kvoten, den måste kollas upp). Sen finns det en flytande skala hur äggstockarna ser ut med antal folliklar. Första gången jag gjorde VUL (35 år) hade jag "randställda folliklar", vilket betyder att de ligger som ett pärlband längs kanten av ovarierna. Det är ett tecken på mild PCOS. Nu senast bad jag honom specifik kolla det (39 år) och då hade jag ca 7 på varje sida som såg "normala" ut. Man växer ju ifrån sin PCOS med åren. Läkaren trodde att jag nog hade haft PCOS som yngre, men inte nu längre. Det var det som gjorde att jag vågade mig på DHEA. För mig gick det bra, fick inte förskjuten äl eller så. Efter det samtalet med läkaren fick jag IVF protokollet som de kör på PCOS kvinnor och blev minsann gravid. Fast jag gjorde massor med förändringar samtidigt så man vet ju inte vad som är vad.
Angående att få tillbaks två eller fler embryon så har jag hört/läst att det inte påverkar möjligheten för "bara" ett att fästa om det andra inte är bra. Först om ett foster dör efter v10 så kan det påverka det andra fostret. Det var lite större risk för missbildningar, prematuritet m.m. Men jag har ingen aning om, om det gällde både enäggs- och tvåäggstvillingar. Spontant känns det ju som att tvåäggstvillingar inte borde påverkas lika mycket eftersom det oftast har varsin moderkaka och varsina hinnsäckar.
Kram på er!