• germany

Tips om dhea

Tuvalina skrev 2012-11-03 10:05:22 följande:
    Ser Germany att du vill lämna ämnet, men vill bara säga, var det inte i september du gjorde din hydrosonografi? Då gör du ju inte IVF direkt efter??? Jag vet fler som gjort som du, IVF två cykler efter hydrosonografi och det har varit helt i sin ordning, de har  nog bara tagit fel på veckorna! Nu kör vi!
    Efter HSG så ville min hemortsläkare själv göra en HSS för att göra sig en egen uppfattning om hur det såg ut i min livmoder.....Denna undersökning gjorde jag endast 6 dagar innan jag började med sprutor, men skulle alltså ha väntat tills menscykeln därpå och det får jag då besked om först nu när jag redan är färdigstimulerad.

Ja, nu vill jag lämna ämnet. Har fått skriva av mig och känner att jag nu verkligen måste fokusera på vad som komma skall istället för att se bakåt. Måste försöka göra det bästa av situationen helt enkelt.
    Kram och vi kanske ses snart Hjärta
  • germany
    June74 skrev 2012-11-03 23:51:14 följande:
    Lite sen här, men tack för svar VI4! Kanske borde försöka få till ett test också som ni rekommenderar. Germany, känner med dig (ilska, men förstår om du mest är less och matt!!), skrev i andra tråden precis!
    Ja, nu är det bara att bita i det sura äpplet och försöka göra det bästa av situationen.
    Vilken tur att man i denna resa på något konstigt vis blir starkare och starkare för varje gång man knuffas omkull och tumlar runt på marken ett tag.
    Man reser sig faktiskt hela tiden och kommer nästan mer stärkt ur det hela, och det förundras jag faktiskt över.....

Om några timmar lämnar vi Norrland och drar söderut mot kliniken.
  • germany
    Tuvalina skrev 2012-11-04 08:39:24 följande:
    Germany, var ska nu bo?
    Vi ska bo på STF vandrarhem i Falun.
    Var ska ni bo?
  • germany
    cff skrev 2012-11-04 08:45:55 följande:
    Tuvalina och Germany - stort lycka till på måndag {#emotions_dlg.flower}
     Vad kul att ni kommer att var där samtidigt .
    Tack snälla!
    Och så ett litet tidigt "heja och yehoo"  till dig! Fast tiden lär gå fort fram till onsdag :)

• germany

Tuvalina - Jag har bara snabbt läst mig tillbaka till dina inlägg. Så roligt att vi fick säga ett snabbt hej och en snabb kram innan våra vägar skildes och ni blev inropade och det väldigt snabbt. Men det är så har jag märkt, man hinner nästan aldrig sitta och vänta tillsammans med andra par i många sekunder....allt går på räls och det fort. Tänkte jättemycket på er! Hjärta

Har läst att dina ägg inte blev befruktade.....Beklagar det ni fick gå igenom och det ni nu säkert känner och jag är uppriktgt sagt riktigt ledsen för eran skull. Det känns jättetrist för mig i hjärtat som ju hade hoppats speciellt mkt för oss båda i och med att vi nu har följts åt under en ganska lång tid och att vi nu var där samtidigt och allt.

Jag upplevde själv en sån rädsla inför såväl ÄP som befruktning och kan faktiskt sätta mig in i hur det kändes för dig / er efter att ni fick telefonsamtalet om att det inte bidde något. Väldigt orättvist är livet många gånger! Förstår inte vad altl går ut på egentligen?! Ni har verkligen fått er dos av olycka och sorger. Det var eller är liksom dags att det vänder nu och att lyckan istället får lysa mot er och det ganska snart! Min man tyckte också det var mkt ledsamt att höra om erat resultat, även om han inte alls tittar in på FL.

Varma kramar till dig och din man Hjärta

• germany

Egentligen har jag ingen större lust att skriva om hur vårat resultat blev och det pga att det faktiskt gör ont att skrva om mitt när inte Tuvalinas sista trappsteg fick fullföjas som det borde ha fått gjort......Kanske låter det konstigt.....men det är något som känns så himla orättvist och fel.

Men jag får och ska försöka svälja obehaget över att vårat försök ändå gick bättre.....är ju väldigt tacksam över våra embryon, men det hade lika gärna kunnat varit vi som stod där och grät och den känslan gör jätteont i mig!

Tror inte ni (du Tuvalina) förstår hur mkt jag hade önskat att vi båda hade fått åkt därifrån med så bra resultat som möjligt......Usch!

Men, jag ruvar i allafall på ett toppenfint embryo samt ett embryo som räknades som bra men inte lika fint som sitt kullsyskon. Nu väntar en jobbig period och många dagars väntan.....Jag är rädd.....väldigt rädd för att våga hoppas & tro för vår egen skull. Har varit med om det här nu några gånger och det är inte en lätt resa alls och det är egentligen nu det värsta väntar, dvs invänta "tant röd" eller ej...... 

• germany

Tuvalina - Jag tror vi förstår varandra och jag vet att jag ska tänka på mig och vårat resultat....men det är inte så svårt att sätta sig in i eran situation om jag säger så.....

Rätt jobbat att ni tar er vidare nu till Åbo och det tycker jag ni fullkomligt helt rätt i! (Vi har ju också hela tiden dom planerna på lut). Ni har också fortfarande era hemmaförsök att använda er av och jag vet att ni kommer att ta tillvara dom och inte slänga dom försöken i sjön.

Det du skriver om läkararna så är det alltid så himla smått om tid och att känna att man får tid över till en massa frågor, det finns helt enkelt inte!

Vid vårt förra IVF så ville inte läkaren säga hur bra våra embryon var, bara som du skriver att de var bra. Läkaren ville då inte säga mera för att inte invagga oss i antingen hopp eller missmod. Men när vi väl testade minus så ringde jag dit och jag tror jag pratade med samma läkare som gjorde ET och jag sa jag ville veta på poängskala var våra embryon platsade, fick då till svar 6-7 poängare.
    Denna gång så var det ena embryot så toppenfint som det bara kunde bli, fanns inte det minsta fel på det så långt deras öga kunde nå medan det andra "bara" var bra.  Dock så vet vi ju alla att det aldrig finns någon garanti för att ett fint embryo fäster.....det kan lika gärna vara ett halvbra embryo som är den som tar sig.

Om ett av äggen delat sig så måste det ju ha blivit befruktat? Så har då alltid jag förstått det hela.....men blir ju jätteförvånad över att du fick det svaret, hoppas du får nåt svar av dina journaler.

Håller tummar för att Åbo besöket blir en ny startpunkt för er där det alla gånger måste infinna sig lite mera hopp & framtidstro om att det här ska ni lyckas med! Sköt om dig nu på bästa sätt och jag vet att du snart kommer att lyfta blicken igen och det alla gånger när ni väl är på väg på er resa.

Kram igen!

• germany

cff - Tack snälla för ditt mkt kloka och fina inlägg Hjärta
    Jag har läst om ditt resultat i en annan tråd och vad härligt att ditt ÄP gav så fint resultat! Du måste redan nu sväva på moln! Skrattande

Åh, vilka fina människor det finns runtom i vårt avlånga land där vi alla strävar mot samma mål! Det är så givet att vi önskar varandra det bästa om att allas vår dröm ska få gå i uppfyllelse. Vet ju att plötsligt händer det och det kan hända var och en av oss, men också kanske när vi  som minst anar det.

• germany
    Lillstoran skrev 2012-11-08 16:24:40 följande:

Germany - jag har undrat hur det gick ?!

Hur många ägg fick du ut av 10 äggblåsor och hur många blev befruktade etc. ? Om jag inte missminner mig så var det 6 st som de trodde var stora nog att plocka. Trodde det var något som gått helt fel då vi inte sett av dig.

Hoppas det går vägen!     

Tack som hoppas åt mig.
    Ja, jag hoppas verkligen att jag själv vågar hoppas att det ska ta sig denna gång. Jag ska göra så gott jag kan under dessa ruvarveckor för att slippa tänka alltför mkt på det som komma skall.

Jag hade vid senaste vul 9 folliklar där då läkaren sa att jag inte kunde räkna med att fler än 6 folliklar skulle kunna plockas på ägg. Vid ÄP så hade jag ytterligare några folliklar (de var bara runt 7 mm).

Fick ut 3 ägg varav 2 blev befruktade vilket var en hemsk pärs att gå och vänta på när man inte har så många ägg att spela med (därför ömmar jag så mycket för Tuvelinas & hennes mans sorg över deras resultat.....Vi satt liksom i samma hemska båt på exakt samma tidpunkt där vi inte hade en aning om vart skutan skulle gå....på lugnt vatten eller stormigt hav ungefär...Rynkar på näsan Det känns så nära mig känslomässigt i och med att vi följt varandra under en tid och så att vi även hamande på ÄP samtidigt av alla dagar på en hel månad. Det SKULLE gå bra för oss båda ju. (Om du läser detta nu eller sen Tuva så lovar jag att jag ska släppa detta nu, men jag kommer att fortsätta att sända många fina tankar till dig och Krister). Hjärta
  • germany
    myran6801 skrev 2012-11-08 20:16:14 följande:
    Germany, härligt att det gick så bra efter allt elände du fick genomlida. En stor stor kram finaste och jag håller tummarna!
    Bollar tillbaka den stora kramen till dig Glad
    Ska kika in i ÄD tråden snart för att se hur det går för er alla. På återseende!
Svar på tråden Tips om dhea