Mamma gås skrev 2012-06-11 08:40:16 följande:
Kattflickan - Vilken klinik går ni på? Falun skriver ut Prasteron (dhea). Jag tänker att du kan ta med dig utskrifter eller prata om Prasteron med din klinik å är det helt NEJ så kan du ju köpa själv. I Svergie är dosen ofta 2x25 mg, i många studier utomlands får patienterna 75 mg. Sen beror det säkert på vad man har för nivå själv i kroppen. Jag har ju självmedicinerat och tagit 75 mg. Lycka till!! Lillstoran - Jag kan inte bli gravid utan hjälp av IVF så det har inte varit en aktuell fråga för mig men däremot rekommenderade min alternativmedicinare det för mig förra sommaren då min kropp var så sliten och han har jobbat och pluggat i USA där de använder det mer än här så därför började jag med det av en helt annan anledning. Sen visade det sig att det var positivt även för äggkvaliten. Ja, man ska inte äta DHEA när man är gravid eller ammar. Mitt tog slut vid sprutstart så det blev naturligt att sluta då. Men jag har funderat på om jag ska äta kanske 25 mg/dag så småningom (när graviditet å amning är klart) för jag har mått så mkt bättre rent allmänt.
Grattis till plusset förresten! Men om man får positivt test och knaprar för fullt måste man ju genast sluta på TD. Läst att man inte ska ta Q10 heller och lade genast av när jag fick pluss. Kanske ska tipsa om dhea i tråden IVF - start i mars 2012 där alla gör sin första IVF 2012. Kan kanske funka även på personer under 30 år.