pixie mason skrev 2012-06-23 22:30:59 följande:
Ingen i tråden har sagt att man misshandlar sina barn!Det har jag inte påstått!
Men när jag säger jag inte ammar mitt barn får jag höra från sjukvården bekanta vänner och främlingar att jag inte är en bra mamma?! När jag frågar varför jag inte är en bra mamma får jag höra om alla dessa skräck historier om barn som är jätte sjuka om barn som blir utvecklingsstörda om barn som ja tom dör och allt detta på grund av en flaska?!
När jag säger att vad har ni för bevis kommer alltid samma jäkla dravel som " DET KAN ÖKA RISKEN"
Jaha MEN vart är beviset? Vart står det ordagrant att mitt barn kommer utvecklas och bli tjockt?
kommer han få astma och allergier nu?
kommer han dö nu bara för jag inte ammar?
Vart står det tex
"Barnet dog PGA flaskmatningen" ( o då snackar jag inte om fel tillgjord ersättning som skitiga flaskor eller bakerie vatten)
Eller
Jag fick ADHD för min mamma inte kunde amma mig och jag fick ersättning?
Vad ger folk rätten och hoppa på en för man inte ammar?
vad ger folk rätten och hoppa på en för ATT man ammar?
De flesta är väll rätt medvetna i dagens läge om att man har alternativ ?
Sen behövs det inte att massa folk ska lägga sig i så mycket.
tyvärr orsaker ju detta med flaskmatande sån himla hysteri så man kräks på det..
Fast det är ju det som är problemet. Du kan inte få bevis genom anekdoter. Vad du kan hitta är studier vars resultat visar på det som presenterats bl a i den här tråden.
Ingen ska bli påhoppad för sitt val, har du blivit påhoppad bör du genast byta BVC, och säga ifrån till släkt och vänner.
Däremot tycker jag inte att man ska sluta informera om fördelarna med amning pga rädsla att någon tar illa upp. Det är för mig lika befängt som att skriva ut mediciner utan bipacksedel pga rädsla att någon inte ska vilja ta dem.
Som MalinEddie säger, det är bra att det finns en bok om flaskmatning. Tråkigt dock att den innehåller faktafel.