BF oktober göteborg 1a barnet
När min lilla var mindre (!) bajsade hon i princip hela tiden nu är det mer sällan men i alla fall varje dag. Hon har alltid haft väldigt löst bajs, typ sprut bajs, och det krånglar i magen, tror att det är så för de flesta men om de har det för jobbigt är det inte bra. (kanske inte så smakligt att börja skriva om bajs .)
Hmm det där med att hålla bebisen lite ifrån sig så att bröstet sträcks ut har jag inte hört förut, ett bra tips kanske, dock ordnar lillan detta själv då hon ofta slänger och drar huvudet fram och tillbaka under amningen och ser ut som ett litet rovdjur med sitt byte haha. Ajaj för mig.
Ja som sagt, inredningen pågår just nu mest i huvudet på mig men jag tar det lite i taget, kul att dra ut på det under hela mammaledigheten. Jag har gjort en rosa lampa till henne som hon har i rummet och så funderar jag på lite andra roliga möbler och tillbehör jag kan göra eller "pimpa". Jag tänkte göra ett barnlek-kök som så många andra gör och visar upp bilder på på nätet . Vet ju inte om hon gillar att leka i kök och det kommer ju dröja innan hon kan använda det men det är i alla fall roligt för mig att pyssla med, hihi. Har bestämt mig för att försöka hålla mig till färgerna rosa och grönt svart och vitt.
Jag tycker oxå det hade varit mysigt att bo närmare grönområden, kanske med en gräsmatta utanför så man bara kan öppna dörren och låta barnen springa ut och leka så som jag hade det när jag växte upp. Får se om vi kommer ut från stan ngn gång. Jag tycker ju även om närheten till stadsmiljön så jag är kluven.
Vi har ärvt ett babyskydd, en Britax, enkel att sätta fast och ta med men vi kan inte ha den på vagnen och lillan kan ha den ett bra tag till.
Hur stor har din kille hunnit bli, Lilla I var på bvc igår, hon väger nu 6 kilo och är 62,5 cm lång. Vilket innebär att hon vuxit drygt 10cm och gått upp nästan dubbelt så mycket sedan hon föddes. Hon fick 3månaders vaccinationen igår. Hon reagerade med gråt och var sedan mer gnällig på kvällen, jag var orolig för feber men det har inte kommit ngn men tydligen kan febern komma som så sent som efter två veckor så vi får se.
Nu ska vi snart åka till svärisarna igen...
ha en bra helg...
/A