• Moi Mokulat

bästa bilbarnstolen till 4 åring?

Ska köpa en ny sån där bilbarnstol eller bilkudde. Eller vad det nu heter. Men det finns ju en djungel av stolar. Så vad ska jag tänka på? Vilken har ni? Vilken är bäst? Behöver ingen föreläsning om att jag ska behålla den bakåtvända för han är för stor för den.

• Svar på tråden bästa bilbarnstolen till 4 åring?
  • Moi Mokulat

Be safe izi up har en kompis köpt. Läst lite om att folk.tycker den är klumpig och stor.

• Moi Mokulat
    Natasha76 skrev 2012-03-17 20:57:32 följande:
    Jag kan ju igen tipsa om min lista där jag gått igenom Stiftung Warentests krocktester av bältesstolar och listat de bästa som är bra både i frontalkrock och i sidokrock. Det var ett par timmars jobb så jag sprider gärna många gånger :) bloggen.fi/bilstolslotsen/2012/01/03/och-de-b.../  
    Min opartiska bilstolsblogg: www.bloggen.fi/bilstolslotsen

Be safe kod izi är inte alls med. Känner inte igen några namn typ.
  • Moi Mokulat
    Ville och Agnes skrev 2012-03-22 06:38:54 följande:
    Vi har precis Britax kidfix sict.

Den har så kallad isofix och extra sidokrockskydd.

Finns även lite viloläge på den.

Valde mellan den och BeSafe men Britaxen kändes bättre i nackskyddet för vår dotter.

Är inte den väldigt bred?  
  • Moi Mokulat
    Ville och Agnes skrev 2012-03-25 21:14:17 följande:
    Jo den blir ju lite bredare men den är ju 25% säkrare vid sidokrock så det gör ingenting.
    Vi kommer sätta lillebror i fram så sitter jag bak med dottern när vi åker alla 4. Så att få plats blir inget problem!

Vi måste ha båda barnen bak.Så det är viktig med plats för oss också som säkerhet.
  • Moi Mokulat
    Ville och Agnes skrev 2012-03-26 20:28:31 följande:
    Men är det bara barnen som ska sitta bak så får ni nog plats! Eller behöver ni också den 3:e platsen bak?

Vi kommer behöva den så småningom.
Svar på tråden bästa bilbarnstolen till 4 åring?