• Moi Mokulat

bästa bilbarnstolen till 4 åring?

Ska köpa en ny sån där bilbarnstol eller bilkudde. Eller vad det nu heter. Men det finns ju en djungel av stolar. Så vad ska jag tänka på? Vilken har ni? Vilken är bäst? Behöver ingen föreläsning om att jag ska behålla den bakåtvända för han är för stor för den.

• Svar på tråden bästa bilbarnstolen till 4 åring?
  • Sisisisi

Köp en bältesstol med bra.sidoskydd. Min 6-åring har en britax kid plus men till nästa kommer jag nog att köpa en be.safe izi up eftersom den är rymligare och har viloläge.

• Moi Mokulat

Be safe izi up har en kompis köpt. Läst lite om att folk.tycker den är klumpig och stor.

• Sisisisi

Jo det är ju inte den smidigaste Vill du ha en lätt och smidig skulle jag köpa en britax adventure. Sök på företag på bilbarnstolar på blocket så får man upp vilka som har bäst priser och kampanjer just nu.

• MammaTillFelicia

vi har en britax kid plus i en bilen och en be safe i andra. britax tar mindre plats, båda har väl jämnbra huvudskydd. Men det smidigaste är att be safen är utan "bälteshorn", väldigt lätt för dotten att själv knäppa bltet och få det rätt. i britaxen ska hon spänna bältet och sedan få det under hornen utan att sno det, inte så lätt!
    så skulle jag köpa en ny stol nu skulle jag välja en utan hornen!

• Moi Mokulat
    Natasha76 skrev 2012-03-17 20:57:32 följande:
    Jag kan ju igen tipsa om min lista där jag gått igenom Stiftung Warentests krocktester av bältesstolar och listat de bästa som är bra både i frontalkrock och i sidokrock. Det var ett par timmars jobb så jag sprider gärna många gånger :) bloggen.fi/bilstolslotsen/2012/01/03/och-de-b.../  
    Min opartiska bilstolsblogg: www.bloggen.fi/bilstolslotsen

Be safe kod izi är inte alls med. Känner inte igen några namn typ.
  • MammaTillFelicia

två metallpinnar i bilen säte som man fäster stolar med isofix fästen i, det ska vara säkrare, men inte alla bilar har det, men finns oftast i nyare bilar.

• Kaffegalningen

Vi har kidfix, britax isofixstol och tycker den är jättebra. Vi valde en isofixstol för att den sitter garanterat fast i bilen, vare sig sonen sitter i och vi krockar (stolen riskerar inte att tryckas fram), sonen inte sitter i och vi krockar (en flygande bilstol vill ingen ha i huvudet) samt att sonen kan klättra och stödja sig på den utan att den glider iväg.

Vi köpte på rea på nätet varav det inte blev dyrare än en vanlig stol.

Svar på tråden bästa bilbarnstolen till 4 åring?