Inlägg från: Annette 732 |Visa alla inlägg
  • Annette 732

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Paksenarrion skrev 2012-03-18 19:36:24 följande:
    Hur kom det sig att du inte fick försörjningsstöd upp till normen? Fick du avslag på din ansökan? Överklagade du i så fall?
    man vad är det du inte förstår,de ansåg att med mina 4,800kr+1000kr från bilförsäljningen per månad så skulle jag klara mig!!
    jag va aldrig ine i systemet!!! ag gjorde ingen ansökan!!
    DE ANSÅG i vetlanda(ja som varit med i uppdrag granskning o deras socialförvaltning )
    att jag skulle klra mina utgifter på 5.800kr

så det såg ut såhär:

4800kr aktivitetsstöd
    1000kr från bilförsäljningen
    -----------------------------------------
    5.800kr att leva på varje månad

utgifter:
    hyra 2.800kr
    el 150kr
    akassa 119kr
    fackavgift 158kr
    kontantkort 100kr
    ---------------------------------
    2.473kr att köpa mat och övrigt för.
  • Annette 732
    Hank Moody skrev 2012-03-18 19:39:03 följande:
    Svensk fattigdom = lyx fattigdom? 
    om du tycker 6.700kr efter skatt är lyx så får det stå för dig!
    jag som lever på det tycker verkligen inte det är lyx!
  • Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-18 19:40:05 följande:
    Du menar högre än 105 000 efter skatt?
    nej, 105.000kr per ÅR i årsinkomst!
  • Annette 732
    modesto skrev 2012-03-18 19:43:09 följande:
    före skatt
     årsinkomst!!!!
  • Annette 732
    Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 19:43:34 följande:
    Operation får man inom högkostnadsskyddet, samma med massage och sjukgymnastik. Ev. kan hjälpmedel kosta och de kan man säkert få dra av från summan man måste använda innan man får försörjningsstöd igen. kosttillskott? På vilket sätt blir man rehabiliterad av det?

Får man ersättning för medicinsk invaliditet så är det just för att man inte kan jobba (fullt ut) som man får pengarna.
    du har missat att man ska ut med x antal tusenlappar innan du kommer upp i frikort eller??
    tror du alla har de pengarna???
  • Annette 732
    Lonlely Wolf skrev 2012-03-18 19:48:39 följande:
    Vart får man massage till högkostnadsskyddet.....Jag har kämpat i 9 år för att få detta i Östergötland, men har inte fått det. Jag måste betala hela summan själv. Ändå har smärtkliniken här bevis på att jag mår bäst av massage då jag har fått det när jag bodde i norrbotten. Då har jag även kunnat jobba heltid nu efter 9 år kan jag knappt komma upp ur sängen på grund av smärta.
    och jag vill ha massage på remiss från min läkare/psykolog,för de är de som säger att jag behöver det för jag är så orolig hela tiden att jag går och späner mig omedvetet.
    har nu 2ggr betalat det själv,400kr för en timme,får helt enkelt ta mig råd.
    nu sitter jag här och är orolig för att jag kanske komer åka på en knäoperation..
  • Annette 732
    modesto skrev 2012-03-18 19:48:39 följande:
    men alla med låg inkomst har rätt till bostadstillägget som är rörligt beroende på mycket man har och hur  mycket hyran är så systemet fungerar
    nej alla har inte rätt till bostadstillägget! kom ut ur din bubbla tack.

jag bor med min sambo och betalar ingen hyra.
    allstå har jag inte rätt till bostadstillägg.
  • Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-18 19:52:10 följande:
    Fortfarande kan du inte uttala dej när du inte vet närmre. Sträckan som du håller så hårt i har fortfarande inte ett skit med saken att göra, milkostnaden är minimal i sammanhanget. Hyra av lastbil eller liknande är inte gratis men det verkar du tro eller att det kostar efter sträcka och inte själva hyrandet av.
    fattar fortfarande inte varför man väljer att betala 12.000 för en flyttfirma när man själv enkelt kan hyra en B lastbil och köra själv för under 1000 lappen!!!
  • Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-18 19:58:19 följande:
    Men nu får du ge dig med alla dina konstiga påståenden.
    Jag känner ingen flyttfirma som accepterar att kunden packar själv eftersom deras försäkringar inte gäller då.

Snälla, gör alla en tjänst och googla åtminstonde EN gång innan du slännger ur dig nästa avsurda påstående.
    kola gärna in  www.guldhedendsflytt.se

det är en flyttfirma här i göteborg och de skriver såhär på sin hemsida:

Att flytta ett hem är i högsta grad en personlig fråga. Därför tar vi god tid på oss för att diskutera dina önskemål.

Vissa vill sköta packningen själva, medan andra låter oss ta hand om allt såsom flyttstädning, grovmöblering och uppackning. Våra kunder som väljer att packa själva, får låna så många lådor de önskar. För mer information om detta, kontakta oss.

För offertförfrågan på privatflytt klicka här eller ring oss på telefon 031 - 16 44 42.

Du kan även magasinera klicka här för priser och information.

• Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-18 20:00:53 följande:
    Jaha?
    Alla människor har din släkt i närheten förmodar jag?
    Eller jag antar att du menar att jag ska lpta min blinda, reumatiska pappa hjälpa mig att flytta nästa gång så kan jag bjuda på lite fika.
    *facepalm*
    så du har inga vänner,grannar eller föräldrar? stackar dig.....
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?