Inlägg från: Annette 732 |Visa alla inlägg
  • Annette 732

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Anonym (idioter) skrev 2012-03-17 23:42:22 följande:
    Jag går på socialen, men det räcker inte ändå. min mamma har försökt söka där men enligt systemet tjänar hon "för mycket" vilket är skrattretande. Har hon tur så får hon 9000, men vi har räkningar för kanske 8-9000 också.
    ja 9.000kr är för mycket.
    men då har hon för mycket räkningar i förhålande till inkomst och såkallade icke godkända räkningar.
  • Annette 732

blev tacksam igår när jag hade råd att köpa vikt fruity fresh halstabletter på nedsatt pris,endast 7,90 för en ask!

• Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-17 23:54:02 följande:
    Aaaah!
    Kan du berätta hur du gör! Jag vill verkligen, verkligen veta hur du gör för att veta hur andras ekonomi ser ut,. Hur du såhär anonymt genom ett forum kan avgöra vad som har hänt och varför.
    Verkligheten?
    Nja, du är inte rätt person att ens tänka på den.
    jag kan berätta hur min ekonomi såg ut år 2005 om du vill.

inkomst 4.800kr (aktivitetsstöd)
    hyra 2.800kr
    el 150kr
    akassa 158kr
    fackavgift 119kr
    kontantkort 100kr
    -----------------------
    1.473kr kvar till mat och övrigt. 
    jag blev undernärd kan jag meddela
  • Annette 732
    infragilis skrev 2012-03-17 23:59:09 följande:
    Så du vänder på ditt enda par trosor SJU GÅNGER mellan tvätt!!
    öööh du har förhoppningsvis 7st trosor så du byter varje dag!
  • Annette 732
    Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 00:07:34 följande:
    Ni har inte separerade färger eller grader som tvätten måste köras i utan allt på en gång misstänker jag.... En tvätt i veckan låter väldigt ohygieniskt och inte bra för de kläder man har att tvättas i 95 som lakanen ska tvättas i...
    nepp har ALDRIG under mina 19år som utflyttad från föräldrarna sorterat vidare noggrannt bara mörkt och ljust och 40 och 60graderstvätt räcker.
  • Annette 732

blir förvånad när en här i tråden tycker att det är OHYGIENISKT att tvätta en gång i veckan.

jag tycker det är SLÖSERI att tvätta varje dag+tanke på miljön...

• Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-18 00:26:44 följande:
    Så jag ska leva på det där och överleva. Skulle inte tro det  eftersom du glömde bort näringen.
    De flesta lever snål år ut och år in.

Kan du prestera något realistiskt denna gång, då ingår näring.  Studera lite u-landslära så får du näringens betydelse på köpet, du är ju mycket för svältande människor märker jag.
    hänvisar till mitt inlägg 664.
    jag blev undernärd när jag hade 1.400kr att leva för.
  • Annette 732
    Anonym skrev 2012-03-18 00:47:04 följande:
    Du var ingen kostexpert men ändå vet du att 14g protein är tillräckligt?
    Euuuum. Bra att du aldrig haft intentionen att vara seriös.
    vad jag vet ska du ha 2 gram protein/kg kroppsvikt som absolut minimum!
    jag väger 60g och alltså behöver jag 120g protein /dag som minimum.
    tror det va på kostdoktorn.se eller kolhydrater.ifokus.
    som jag lärde mig det...
  • Annette 732

De nordiska näringsrekommendationerna för vad som är ett tillräckligt proteinintag för att en normalaktiv individ i energibalans (d.v.s. en person som varken går upp eller ner i vikt) att upprätthålla proteinbalansen och tillgodose kroppen de essentiella aminosyrorna i tillräcklig mängd uppgår till 0.8-1 g/kg kroppsvikt (3). Den siffran innebär alltså att en person på 80 kg som lever ett helt normalt liv och varken vill bygga muskler eller banta klarar sig på så lite som 64 gram protein per dag. Det är väldigt lite protein och den svenska kosten med ganska mycket kött, mjölk och ägg ligger generellt sett över dessa siffror (4).

källa: http://traningslara.se/idrottarens-proteinbehov/

Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?