Inlägg från: Lonlely Wolf |Visa alla inlägg
  • Lonlely Wolf

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

April barn skrev 2012-03-19 15:25:14 följande:
    En gammal tjock tv drar väl ganska mycket, eller har jag fel? De flesta nya elektronikprylarna brukar ju vara energisnåla.. Betalar du uppvärmning också?
    Vad jag har hört så drar tjock tv:n mindre är platt tv........och jag skulle inte har råd att köpa en platt tv.

Nej jag betalar inte för uppvärmning som tur är för hyran i min etta är alldeles för hög för vad den har i standard.
  • Lonlely Wolf
    Anonym skrev 2012-03-19 17:37:17 följande:
    Det är inte så att du har varmvattenberedare i badrummet, en del lägenheter har det?
    Nej det har jag inte......elpriset var normalt när jag flyttade in i lägenheten 2003 fram till 2006 det var då den skyhöga räkningen kom och har fortsatt att komma. Lägenhterna omkring min har inte fått ändrat på sian räkningar. Bara jag.
  • Lonlely Wolf
    Anonym skrev 2012-03-19 18:06:42 följande:
    Väldigt konstigt om det är så att själva förbrukningen ligger högre än den borde, då måste det bero på något som slukar el. 

Ja att det är nåt är ju helt klart, men det är inte mina saker inne i min lägenhet för dom har normalförbrukning detta är mätt med aparater......Det måste vara en tjuv koppling fårn någon annan lägenhet, men både hyresvärden och elbolaget vägrar och kolla upp detta.
  • Lonlely Wolf
    Anonym skrev 2012-03-19 18:21:46 följande:
    Har de kollat med utrustning kan det inte någon tjuvkoppling, krävs ledningar för att stjäla ström det syns i mätarskåpet.
    Man har kollat alla min el aparater som drar ström. Mätarskåpen kollas ju med fjärrstyrning eller vad dom kallade det förl. Det är ingen som kommer och gör mätningen i skåpen. Inte gjort så på flera år.
  • Lonlely Wolf
    hallonfot skrev 2012-03-19 19:38:13 följande:
    Så där hade vi det oxå. Vi bodde i en etta och hade en elräkning på mellan 1000-2000 kr i månaden. Vi insåg att det måste vara något som var fel. Vi ringde elbolaget men allt stämde enligt dem. De var och läste av elen oxå. Vi drog alltid ur alla sladdar, så inget stod och drog ström, samt att vi frostade ur frysen med jämna mellanrum. Det var väldigt märkligt.
    Nu bor vi i en trea och elräkningen ligger på betydligt mindre nu trots att vi inte drar ur alla sladdar, och vi har samma elbolag
    Jag har också funderat på att flytta, men det är inte lätt när man har ont om pengar. Det kostar inte gratis att göra flyttanmälan, få bohaget flyttat och eftersom jag är ensam och inga vänner har i denna stad så har jag som  ingen hjälp heller.

Men det är skumt att jag som nästan inget har måste ha så höga elräkningar och att elbolaget inte undersöker vad som är feö. Våran hyresvärd är ju under all kritik.
  • Lonlely Wolf

Ett fel till varför jag blev fattigare var att på min a-kassa beräknade inkomst som jag hade tog moderaterna när dom kom i makten och kapade den från 80% till 65%.

Det är en stor summa pengar som försvann. Inte tänkte regeringen på att hyrorna, elen, maten och allt annat siger i pris. Det enda dem tänkte på var att folk ska tvingas ut i arbetslivet

Även dom sjuka som kanppt kan stå på sina ben skulle tvingas ut, men hur många företag tar inte en person som inte orkar göra sitt jobb och där till har ett läkar intyg där det står att det och det får inte personen göra.

Ni som tjatar om att det inte finns fattiga försök och leva på en inkomst på 8000 kr. När ni betalt hyran, elen och det vanliga räkningar man har och kvar är 1500 kr till mat och hygien. Hur ska man ha råd till allt annat en människa behöver. Jag bor ensam och har ingen att låna pengar av. Inte för att jag skulle göra det heller då är det bättre och vara utan mat i en vecka eller två.

• Lonlely Wolf
    Argo skrev 2012-03-19 23:40:15 följande:
    Har du möjlighet så ryck ur allting och kolla om det ändå tickar på. Kolla sedan skillnaden när du sätter i apparat för apparat.
    Jag har lite svårt och flytta möbler då jag har så ont i kroppen som sakt jag bor ensam och har ingen  som kan hjälpa mig med möblerna som står för kontakten med elkablar.
  • Lonlely Wolf
    Anonym (student) skrev 2012-03-20 08:49:48 följande:
    Det där ska du knappast skylla på Moderaterna för, skyll på alla bidragsfuskare som har gjort att man måste skärpa till reglerna. Hade alla skött sig hade det inte blivit några problem med sjukskrivningar m.m.

8000 kr är egentligen inga problem att leva på. Däremot skulle du om du har så hög hyra försöka flytta.
    Det var den sittande regerigen som sänkte från 80% till 65% och kom inte och säg något annat. Det var för att dem skulle få mer i egen ficka. Ta av dem fattiga belöna det rika. Jo jag vet att det finns dem som fuskar, men varför drabba de som inte gör det.

Hur ska jag kunna flytta i mindre för jag bor i en liten etta. Hyrorna kan inte jag rå på. Som det sakts förut så är hyran på en etta numera på 4000 kr och mer pluss el.
  • Lonlely Wolf
    Regnig måndag skrev 2012-03-20 09:03:35 följande:
    Att bidragsfusket är så omfattande är en myt, skickligt iscensatt.
    www.vk.se/533368/bidragsfusket-ar-en-myt
    Kontentan av den debatten har varit att miljoner och åter miljoner har grävts ner i jakten på spöken, fuskare som inte finns.
    Den hets som förekommer fyller möjligen den funktionen att människor måste ha någon att sparka på och trakassera ocn nu när det är olagligt att skylla invandrare för taskig moral i största allmänhet är bidragstagare en tacksam grupp.

Läste någonstans att fusket beräknas vara 0,04% och att det var det innan skärpningen, dvs på samma nivå som i alla andra system.

Jag slås av hur verklighetsfrånvänd du verkar vara. Hyresvärdar brukar inte godta de utan fast anställning, så om personen ska flytta, vart föreslår du? Till ödemarken där det finns lediga lägenheter och hyresvärdar som är glada att få uthyrt öht? En normalhyra ligger på 6000 men du tycker att det är tillräckligt med 2000 till allt utöver hyran?
    Bra skrivet
  • Lonlely Wolf
    Donum skrev 2012-03-20 09:35:38 följande:
    Vad tror du att det beror på?
    Vad menar du met det.......Det beror vä antagligen på att jag bor i en studentstad och att dem går före i allt.
Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?