Lonlely Wolf skrev 2012-03-18 19:44:11 följande:
Jag fick inget svar av den som skrev att man kunde söka fonder. perosnen i sig hade fått pengar till både säng och dator.
Jag skulle måsta ha både säng, skor/kläder och bidrag till tandläkare och massage så jag kan söka jobb.
Min säng är över 20 år gammal och trasig, kläderna är nästan allt begangnade (förutom underkläderna) skor har jag bara ett par gympa dojor som jag gått både hösten/vintern och nu våren. Fötterna är förstörda då jag har smärta i hela kroppen. Tandläkaren kostar 35 tusen kr jag har gjort uträkning på detta. Massage behöver jag för att få i gång kroppen så jag kan stå en hel dag. Tar jag masage privat kostar det mig per gång mellan 400-800 kr vilket jag inte har råd med.
Så om du ser detta länka mig till det fonder du fått i från.
Två gånger har jag fått från en fond som kyrkan förvaltar, en sådan där donationsfond till minne av någon från bygden som personer som bor inom min församlingen kan söka. Den ena gången gick pengarna till dator den andra gången till glasögon. De krävde en skriftlig redovisning med kvitto vad pengarna gått till.
Har även fått pengar från en fond som vänder sig till människor med reumatiska problem det var också en donationsfond till minne av någon person, den var för hela landet.
Finns väldigt många fonder i Sverige man kan söka ifrån om man uppfyller deras kriterier, många fonder har ganska mycket pengar.
Ett sätt att hitta fonder är en bok som heter Stora Fondboken, den finns på biblioteken, dock inte hemlån.
Fonder som är lokala brukar annonsera i lokaltidningarna när det är tid att söka.
Många kommuner har fonder.
Går också att leta på nätet efter fonder.
Många fonder har speciella kriterier man ska uppfylla kan var bostadsort, någon sjukdom, att man är pensionär, att man går en speciell utbildning osv.
Har man försörjningsstöd så räknas fondpengarna som inkomst.