Inlägg från: Annette 732 |Visa alla inlägg
  • Annette 732

Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?

Lonlely Wolf skrev 2012-03-20 16:23:59 följande:
    Elen är för dyr, men ingen gör nått åt saken. Jag har gått igenom alla instaser, men inte fått någon hjälp.

Jag är med i facket självklart.

Man har andra räkningar med än det som tas med i beräkningen.

Jag är aldrig ute på nöjen köper inte mer än underkläder nya. Mobilen är en gammal en som inga moderniteter har. Fyller refieln en gång per halvår med 100 kr.
     nu är jag snäll och gör en budget till dig som du kan gå efter om du vill.

inkomst 8.800kr
    hyra 4.000kr
    el 400kr'
    fackavgift 287
    akassa??? skaffa det!  inte samma sak som facket! runt 200kr kanske??
    försäkring 189kr
    tv/tele/internet 510kr
    mat 1.500kr
    kläder 500kr
    spar 1.000kr
    nöje 200kr

skulle det funka för dig?
  • Annette 732

Nu ska jag hem och läsa GP och dricka Cappucino.

• Annette 732
    Lonlely Wolf skrev 2012-03-20 16:33:06 följande:
    Den beräkningen fungerar inte då jag betalt mina räkningar har jag kvar 1500 till mat och hygien. Finns inget över till kläder, sparande och nöjen. Alvarligt.

Jag skulle gärna spara så jag kunde någon gång komma upp till min släkt i norrbotten, men det går inte.
    men då får du ju skriva ALLA dina utgifter ,varför gjorde du inte det?
  • Annette 732

om det är nån mer i tråden som behöver hjälp med att göra budget hjälper jag hjärna till,jag ÄLSKAR att räkna!
    har blivit till ett intressen efter att ha levt hela livet på små inkomster.'

• Annette 732

NU går jag och dricker Cappucino och läser GP.
    ha det så hörs vi.

• Annette 732

haloj haloj här är jag,nu en timma framåt!

• Annette 732
    Argo skrev 2012-03-21 07:47:23 följande:
    Gustav 14, han som inte har råd med Hip-Hop-jeans och som du och RB anser är fattig, tror du han kan lära sig något av att bo i ett land med absolut fattigdom?
    att inte ha råd med att par hip hopparbrallor är INTE fattigdom.
  • Annette 732

fast facket har ingenting mede AF att göra???

• Annette 732
    Lonlely Wolf skrev 2012-03-21 14:57:52 följande:
    Har precis ringt  AF, men får inte tag på min handläggare.......någon anledning har jag inte fått. Min handläggare har inte kontaktat mig nått om detta. Väntar nu på att dem ska ringa mig från arbetsförmedlingens huvudkontor.

Så här fungerar det med allt i Linköping.......Du får inget veta bara slägnas ut på gatan utan förklaring.
    åk dit och prata med vem som helt på AF man behöver i8nte prata med just sin handläggare,andra kan hjäklpa dig att se i datorerna varför du blivit utesluten
    90% utav gångerna är det för att man har missat att gå på ett möte de har och det går att "återaktivera" sig igen hos akassan
  • Annette 732

denna månaden har jag avsatt 500kr till skor,det är verkligen på tiden!

• Annette 732

såg att någon tog upp bio,simhall och lekland.
    at gå på bio har jag gjort 1gång i mitt 35åriga liv,inget jag har behov utav.
    simhal,vad är fel med landets ute badplatser?
    lekland? det fins väl lekplatser,skog,grönytor...
    herregud.

• Annette 732

alltså jag är född 1977 och jag har då aldig gått på bio,varit på lekland eller simhall,dagens barn har sådana krav! om det gick bra att bada ute på badplatserna när jag va ung och leka i skogen och på lekplatser så går väl det idag med??

• Annette 732
    Anonym (f.d. fattig) skrev 2012-03-22 15:21:32 följande:
    Nej, men de blir osynliga när familjer som inte har råd att köpa de dyraste märkesjeansen eller åka på utlandssemester visas upp som fattiga.
    ja precis. jag avsatte 500kr denna månaden för att köpa skor.
    lyckades hitta 2st par för 99kr/st,och blöev SKITGLAD för nu har jag 300kr kvar till annat som jag behöver...
  • Annette 732

men har man ett specielt synfel är det vä inte alltid det går att köpa biligt.

Svar på tråden Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?