Hur kan ni påstå att det inte finns fattiga människor i Sverige?
Anonym (vakna!) skrev 2012-03-18 12:20:05 följande:
Jag har svarat att man då som bidragssökande är skyldig att byta ut medicinen mot en som man får på högkostnadsskyddet!
Det valet finns inte alltid. Hur ska man göra dpå, du som har svar på allt?
Då det finns intyg från läkare om t.ex näringsdryck så får man även ut dessa på högkostnadskortet på apoteket. Soc betalar självkostnaden (i efterhand) där jag bor.
Jasså det säger du? Det finns massor av nödvändig medicin som inte omfattas av högkostnadsskyddet men du menar att det är så enkelt som ett intyg?
Jag asgarvar åt dig för mer fel kan man inte ha och mer bortgjord kan du inte vara.
Ett tips: googla på licenspreparat...
Självklart betalar soc inte för egna påhittade behandlingar. Vi pratar vanlig hälso och sjukvård, inte mindfullnessterapi eller andra alternativa behandlingsformer. De är inte nödvändiga även om vissa trivs med dem. Träna kan man göra genom att promenera, springa, klättra i skogen och träna hos sjukgymnasten så det behöver man inte extra pengar för i normala fall.
Jag måste få fråga. Vad är det hos dig som gör att du har EXTREMT svårt att ta till dig det andra säger?
Du har ältat det här en massa gånger ALLA gånger har du fått svar att nej, det stämmer inte. Ändå fortsätter du att idissla det här. Tror du på allvar att om du upprepar det här tillräckligt ofta så kommer det att vara sant för alla?
Eller har du bara svårt att ha fel? Att andra har rätt?
Resekostnad till och från läkarbesök och behandlingar godkänns även till egna hälsocentralen(om tillräckligt avstånd eller behovet finns pga hälsoskäl) och lasarettet.
Som vanligt slänger du bara ur dig en massa ordbajseri för det här är inte sant det heller.
Ärligt vad är dina problem. Vi ska nog börja där för att kunna gå vidare i diskussionen.