• Tittij

Britax Twoway montering

VI har efter rekommendationer här på FL köpt en Britax Twoway.
    Vi har sen innan två stycken BeSafe IsiKid, Nu har mannen försökt montera in Britax och den sitter inte alls bra!

IziKiden sitter som berget, går inte rucka stolen alls.
    Birtax däremot känns jättevinglig och tippar framåt. Detta kan ju inte vara rätt????
    hur hårt sitter era Britax? Spännremmarna som kommer under stolen spänns mot sätet och sätet är ju ganska mjukt. Dessutom jättesvårt att få kraft att spänna in under stolen. Jättekorkad konstruktion! Men vi kanske gör helt fel??

• Svar på tråden Britax Twoway montering
  • Tittij

Vi provade inte innan vi köpte, köpte över nätet. Vi har köpt till kilen och den är med i monteringen. 
    Tack för alla tips!

FrkJenny skrev 2012-03-17 16:19:41 följande:
    I framsätet har jag inte monterat på länge, men ungefär så här tror jag:

Drar bak framsätet ett par extra hack.

Placerar stolen på framsätet där vi vill ha den och lutar den mot instrumentbrädan i något större vinkel än vi önskar.

Fäster underförankringsbanden (vi fäster i skenan bakom framsätet) och drar åt så hårt jag kan med bara handkraft.

Drar bilbältet som det ska sitta, tynger ner stolen i framkant och drar åt bilbältet ordentligt. 

Tynger ner stolen i bakkant och extradrar underförankringsbanden. Här är det lättare att göra som Sisisisi skriver; slänger in den lösa delen av banden under stolen så att jag kommer åt dem från baksätet, sedan kan jag dra rakt bakåt för att dra åt med kraft. 

Sist drar jag fram framsätet så långt det går, vilket rätar upp och kilar fast stolen mot instrumentbrädan. 
     Ska prova detta imorgon! Mannen sa att han inte vågat göra på detta sätt då han är rädd att dra sönder spännbanden. Testar detta imorgon! Funkar det inte så får vi skicka tillbaka stolen, för så vingligt som den sitter nu känns inte alls säkert..

Tack alla! Återkommer imorgon när vi testat igen! 
Svar på tråden Britax Twoway montering