I baksätet fäste vi så här:
Justerar framsätet i en behaglig vinkel och drar fram det ett par extra hack. (den rätas upp något i sista steget)
Placerar stolen på baksätet ungefär där vi vill ha den och lutar den mot framsätet i något större vinkel än vi önskar.
Fäster underförankringsbanden och drar åt så hårt jag kan med bara handkraft.
Drar bilbältet som det ska sitta, tynger ner stolen i framkant och drar åt bilbältet ordentligt.
Tynger ner stolen i bakkant och extradrar underförankringsbanden. Då det är svårt att komma åt att dra riktigt hårt från en en bra vinkel så använder jag foten som block för att öka kraften, men kan nog inte förklara i ord hur jag gör det
Sist sätter jag mig i framsätet och drar det tillbaka bakåt så långt det går, vilket rätar upp och kilar fast stolen det sista som behövs.
I framsätet har jag inte monterat på länge, men ungefär så här tror jag:
Drar bak framsätet ett par extra hack.
Placerar stolen på framsätet där vi vill ha den och lutar den mot instrumentbrädan i något större vinkel än vi önskar.
Fäster underförankringsbanden (vi fäster i skenan bakom framsätet) och drar åt så hårt jag kan med bara handkraft.
Drar bilbältet som det ska sitta, tynger ner stolen i framkant och drar åt bilbältet ordentligt.
Tynger ner stolen i bakkant och extradrar underförankringsbanden. Här är det lättare att göra som Sisisisi skriver; slänger in den lösa delen av banden under stolen så att jag kommer åt dem från baksätet, sedan kan jag dra rakt bakåt för att dra åt med kraft.
Sist drar jag fram framsätet så långt det går, vilket rätar upp och kilar fast stolen mot instrumentbrädan.