Till alla er som haft många missfall
Jag har två barn nu som jag är otroligt tacksam över. Har 4 missfall i bagaget. Den första fick jag när jag var 19 år 1997 innan vår dotter föddes. Men det var ett normalt missfall i v 7 som berodde på naturliga orsaker. Vår dotter föddes 2002. Sen efter henne fick jag 3 missfall på raken. Två i v 7 och det sista i v 14. Fick en tid för utredning och där visade mina prover normalt förutom Thyroidea som var högt. Jag hade alltså fått hypothyreos efter att vår dotter föddes vilket är vanligare än man tror.
Kände mig väldigt nedstämd, och trött efter att dottern föddes så jag förstod att hormonerna inte var som de skulle i kroppen. Hypothyreos menas med att man har en underfunktion av sköldkörtelhormon.
Det kan ge missfall. Jag hade mens hela tiden och blev gravid snabbt vilket var väldigt ovanligt enligt min dr då menstruation brukar upphöra vid Hypothyreos och det kan vara svårt att bli gravid.
Jag var gravid för fjärde gången med sonen i v 8 då jag fick min diagnos och jag började med min Levaxin behandling. Åt en tablett om dagen under hela graviditeten och även nu. Vår son hade inte överlevt utan min underbara läkare som gjorde allt han kunde för att hjälpa mig.
Så ni som går på utredning se till att de tar Thyroidea prover oxå, och om era värden visar högt se till att ni får behandling.
Min läkare jag hade under utredningen trodde inte att mina mf berodde på de dåliga värdena. Men när jag pratade med Spec. mödravården och fick kontakt med den dr jag hade då så sade han att det absolut berodde på det. Mina andra prover var ju normala.
Vet hur ni alla känner. Jag är så glad att det äntligen ordnade sig tillslut och att vår son lever. Kramar till er allihop och jag hoppas att ni oxå kommer att få hålla ert barn i famnen.