Hjälp mig att sluta hata/frukta mitt barns pappa!
Har barn med en man som jag inte vill kalla man. Han flyttade långt långt från oss då barnet föddes. Sen startade han tvist på tvist men har än idag inte fått som han vill. Jag gör allt för att barnet ska få en relation med sin pappa osv. Det finns papper på att jag gör allt i min makt för att det ska fungera.
Medans han gör ALLT för att göra mig illa!
Detta tar så mycket av min energi att jag börjar känna mig trasig! Bitter och ledsen! Rädd! Barnet är 18 månader och jag vill inte att barnet ska få lida för detta!
Jag önskar av hela mitt hjärta att jag skulle kunna släppa mitt hat och min rädsla för denna mannen. Men hur gör man? Kan knappt se han utan att nästan kräkas och sluta andas. Jag mår verkligen illa och han upptar mina tankar dygnet runt! Jag MÅSTE släppa detta på nåt vis för mina barns skull! Men hur??
Jag hatar mig själv för att jag nånsin släppte in denna man i mitt liv då han/vi förstört allt! Kanske jag måste försöka med att förlåta mig själv först?
Men hur kan jag tänka för att känna mindre avsky? Hur bbeter man sig? Jag klarar inte att prata med han ens. Då han alltid är så spydig och elak!
Snälla hjälp mig med råd i detta! Någon kanske upplevt/upplever samma sak! Jag ska ju trots allt leva med detta många många år framöver och jag kommer gå uunder om detta inte släpper!