• Cassidy

Ensam men ser ju på familjeliv att det är ju fler...

Nej, du är inte ensam...

Vi har försökt i fem år.
    Först ville vi adoptera (lång historia), men så blev jag sjuk och då godkänns man inte i något givarland.

Sen började vi försöka själva, men när inget hänt på nästan två år gjorde vi en utredning som visade att min man är helt steril, det finns inte en enda lite spermie att hämta där. Så nu står vi i kö för spermiedonation.

Viss är det fruktansvärt frustrerande med alla 'vänner' som lider så med en, men sedan ploppar ut unge efter unge och plötsligt inte har tid att umgås med en eftersom man inte kan komma med tips och råd om spyor och bajs... Mammor är ett rasistiskt gäng... Flört

Härom veckan fick en kompis sin andra dotter. De hade svårt att bli gravida första gången och hon och jag kämpade då tillsammans. Sen blev hon gravid och vi följdes åt även i detta då hon ville dela med sig av sin glädje (på ett bra och snällt sätt alltså!).
    Men månaderna gick och hon fick en dotter utan att jag fick något plus. Vi pratade massor, bland annat om namn och jag berättade att min man och jag hade bestämt vad vår dotter skulle heta (om vi fick en) redan på tredje-fjärde dejten. Hans mamma dog när han var liten och vi ville döpa vår dotter efter henne, vilket oxå råkar vara vännens namn. Plus ett annat namn som vi båda var överens om direkt.

Vi har sedan hållit fast vid dessa namn genom tårar och frustration. Det har liksom blivit vår symbol för hoppet att en dag lyckas få en bebis!
    Döm om min förvåning och chock när jag en morgon loggar in på FB och där ser en bild på vännens jättesöta nyfödda lilla flickbebis, med exakt de namn som hon så väl vet är 'våra'!

Det tog HÅRT!
    Naturligtvis har de all rätt att välja vilka namn de vill, men en liten förvarning hade väl inte varit för mycket begärt... Gråter

Hur som helst, du är inte ensam! Att 'hata' lite hjälper mej genom dagarna och förbi gravidmagarna och alla barnvagnar...

Svar på tråden Ensam men ser ju på familjeliv att det är ju fler...