Inlägg från: MammaTillFelicia |Visa alla inlägg
  • MammaTillFelicia

babyskydd inlägg för den minsta? måste man ha? hjälp!!!

Det beror nog på hur stolen ser ut. Det inlägget är ju tillför att bäbisen ska sitta bättre, tror absolut inte att det är ett måste. men kolla med återförsäljare om det finns löst!
    Vi hade en akta (men det var 2006) med babyinlägg och vi använde det bara en kort tid, klart att när de är väldigt små sitter de ju bättre och det blir mer ombonat och mjukt runt huvudet..
    Vill även säga att ett babyskydd ska vara max 5år gammalt för att vara säkert.

• MammaTillFelicia
    Physical skrev 2012-03-13 12:33:29 följande:
    Det är bara använt till ett barn, aldrig krockat och 3 år =)
    perfekt! kände bara att jag måste skriva det =)
  • MammaTillFelicia
    Bina86 skrev 2012-03-13 14:36:24 följande:
    Små nyfödda barn och ju ingen styrka i nacken så det är väldigt viktigt att de sitter stadigt i en bilbarnstol. Har de inte det där skyddet runt sig och man krockar kan det få fruktansvärda konsekvenser i värsta fall hjärn och/eller nackskador och en vanlig filt är inte detsamma som ett riktigt inlägg som är konstruerat för bilbarnstolen. Förlåt men hur tänker ni egentligen? Jag blir lite mörkrädd. Vid en bilkrock är det väldiga krafter som är inblandade och detta är inte det första inlägget jag ser ang säkerhet för barn i bilen. Man kan inte noja över allt som förälder men när det gäller säkerhet i tex hemmet eller bilen så är det inget man  ska tumma på överhuvudtaget för om det händer något så kan det få en dödlig utgång.
    jo fast vi pratar ju inte om BABYSKYDDET utan det lilla inlägget som man har i när de är väldigt små? I vårt babyskydd är det en tunn platta som bäbisen sitter på, och ett extra huvudstöd som är max 1cm på varje sida, så jag tror inte det är livsavgörande. Men bäbisen sitter ju lite bättre..
  • MammaTillFelicia
    Mini 82 skrev 2012-06-17 08:25:22 följande:
    Har iaf beställt ett inlägg hos babyproffsen, ett tips till er som inte har. Kostade 300:- behövs det inte är det inte en jätteutgift ändå, får ju låna babyskyddet gratis:)
    vad bra! då vet du ju att den lill* sitter bekvämt och säkert!
Svar på tråden babyskydd inlägg för den minsta? måste man ha? hjälp!!!