Bina86 skrev 2012-03-13 14:36:24 följande:
Små nyfödda barn och ju ingen styrka i nacken så det är väldigt viktigt att de sitter stadigt i en bilbarnstol. Har de inte det där skyddet runt sig och man krockar kan det få fruktansvärda konsekvenser i värsta fall hjärn och/eller nackskador och en vanlig filt är inte detsamma som ett riktigt inlägg som är konstruerat för bilbarnstolen. Förlåt men hur tänker ni egentligen? Jag blir lite mörkrädd. Vid en bilkrock är det väldiga krafter som är inblandade och detta är inte det första inlägget jag ser ang säkerhet för barn i bilen. Man kan inte noja över allt som förälder men när det gäller säkerhet i tex hemmet eller bilen så är det inget man ska tumma på överhuvudtaget för om det händer något så kan det få en dödlig utgång.
men snälla, hur tänker du??? inläggen är lite typ med ytterst lite stoppning i, det är inget som skyddar vid en krock det är BARA för att bebisen skall sitta skönare/ge stöd i en o krockad situation. väl vid en krock ger inte inlägget nå, kan man räkna ut med rumpan tycker jag!! dessutom har då vi i alla fall behövt plocka bort de rätt omgående.