• Physical

babyskydd inlägg för den minsta? måste man ha? hjälp!!!

Kommer få ett babyskydd av en kompis. Det inlägg man har när bebisen är nyfödd saknas, är det något man verkligen måste ha? Är en akta graco, går inlägget att köpa separat om det måste användas? Snälla, nån måste ju veta...

• Svar på tråden babyskydd inlägg för den minsta? måste man ha? hjälp!!!
  • Karu

Vi använde ett babyskydd akta graco (inlägget saknades) till vår minsta. Behövde lägga en handuk i botten och en filt vid sidan för att hon skulle få en bra sittställning. Men det fungerade jättebra.

• Bina86

Jag vet att ni pratar om inlägget men det är mer än en vadderad kudde i alla fall i vårt babyskydd som är en Maxi Cosi. Den höjer också upp bebisens rygg så att bältet ska sitta bättre och barnet får en bättre placering i stolen (vilket kan vara avgörande vid en bilkrock). Jag tycker inte att man ska tumma på sådana här saker. Jag är sjuksköterska och har sett och hört en del otäckt när det kommer till barn som inte sitter som de ska i bilstolar tex de som vänder stolarna framåt för tidigt (men då pratar vi ju större barn). Vill ju självklart inte att detta ska hända med era små, så det var ingen illvilja i det jag skrev.

• Mini 82

Hej är också på jakt efter babyinlägg till en bilbarnstol. Har fått låna en maxi cosi av en kompis men de kan inte hitta nackskyddet. Nån som vet var man kan köpa/beställa detta. Har googlat och letat lääänge på nätet men hittar inte....
    Tacksam om nån vet:)

• Sweet life
    Mini 82 skrev 2012-06-15 14:00:00 följande:
    Hej är också på jakt efter babyinlägg till en bilbarnstol. Har fått låna en maxi cosi av en kompis men de kan inte hitta nackskyddet. Nån som vet var man kan köpa/beställa detta. Har googlat och letat lääänge på nätet men hittar inte....
    Tacksam om nån vet:)