• Physical

babyskydd inlägg för den minsta? måste man ha? hjälp!!!

Kommer få ett babyskydd av en kompis. Det inlägg man har när bebisen är nyfödd saknas, är det något man verkligen måste ha? Är en akta graco, går inlägget att köpa separat om det måste användas? Snälla, nån måste ju veta...

• Svar på tråden babyskydd inlägg för den minsta? måste man ha? hjälp!!!
  • Karu

Vi använde ett babyskydd akta graco (inlägget saknades) till vår minsta. Behövde lägga en handuk i botten och en filt vid sidan för att hon skulle få en bra sittställning. Men det fungerade jättebra.

• Bina86

Jag vet att ni pratar om inlägget men det är mer än en vadderad kudde i alla fall i vårt babyskydd som är en Maxi Cosi. Den höjer också upp bebisens rygg så att bältet ska sitta bättre och barnet får en bättre placering i stolen (vilket kan vara avgörande vid en bilkrock). Jag tycker inte att man ska tumma på sådana här saker. Jag är sjuksköterska och har sett och hört en del otäckt när det kommer till barn som inte sitter som de ska i bilstolar tex de som vänder stolarna framåt för tidigt (men då pratar vi ju större barn). Vill ju självklart inte att detta ska hända med era små, så det var ingen illvilja i det jag skrev.

• Mini 82

Hej är också på jakt efter babyinlägg till en bilbarnstol. Har fått låna en maxi cosi av en kompis men de kan inte hitta nackskyddet. Nån som vet var man kan köpa/beställa detta. Har googlat och letat lääänge på nätet men hittar inte....
    Tacksam om nån vet:)

• Sweet life
    Mini 82 skrev 2012-06-15 14:00:00 följande:
    Hej är också på jakt efter babyinlägg till en bilbarnstol. Har fått låna en maxi cosi av en kompis men de kan inte hitta nackskyddet. Nån som vet var man kan köpa/beställa detta. Har googlat och letat lääänge på nätet men hittar inte....
    Tacksam om nån vet:)
    Det kallas komfortinlägg och är just det. Komfort, ingen säkerhetsgrej öht! Min systers barn var så pass stort vid födseln att det öht inte fick plats med huvudet i komfortinlägget....

Så det behövs inte...

Men ring generalagenten för Maxi-Cosi och fråga om det går att köpa som reservdel!
  • Theosmatte

www.ntf.se/konsument/fraga1402.asp

DVS, nej, det behövs inte som Bina86 säger. Varför ska folk envisas med att informera om saker de ej har kunskap om?! Var inte orolig TS, det är endast för komforten som NTF skriver här. Hade jag varit du hade jag lagt en filt eller liknande som stabiliserar huvudet de fösta veckorna. Om ni nu inte skulle stöta på ett sådant någonstans!

• Barbabok

En filt är ju inte bra, allt tyg till stolar mm är flamsäkert vilket inte en vanlig filt är, därför ska man aldrig t.ex. byta tyg själv.

• Dr Mupp

Det är en komfortgrej och helt onödig. Två av våra har inte ens fått plats i den och till trean orkade vi inte ens leta reda på inlägget (han hade fått plats)

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Theosmatte
    Barbabok skrev 2012-06-15 18:24:03 följande:
    En filt är ju inte bra, allt tyg till stolar mm är flamsäkert vilket inte en vanlig filt är, därför ska man aldrig t.ex. byta tyg själv.
    Men samtidigt, bebisarna har ju inte flamsäkra kläder på sig? 
  • Barbabok
    Theosmatte skrev 2012-06-16 14:38:02 följande:
    Men samtidigt, bebisarna har ju inte flamsäkra kläder på sig? 

Nej är det nån som inte vet det?  
  • cloudberry79
    Barbabok skrev 2012-06-15 18:24:03 följande:
    Att de är flamsäkra är faktiskt endast något negativt. Flamskyddsmedel innehåller en massa gifter som man inte vill att barnet ska utsättas för, dessutom skyddar det inte barnet på något sätt, eftersom barnets kläder och liknande inte är flamsäkra.
    Sur, grinig och på smällen.
  • Theosmatte
    Barbabok skrev 2012-06-16 16:17:43 följande:
    Nej är det nån som inte vet det?  
    Det verkade som att du inte visste det på din kommentar..
  • Mini 82

Har iaf beställt ett inlägg hos babyproffsen, ett tips till er som inte har. Kostade 300:- behövs det inte är det inte en jätteutgift ändå, får ju låna babyskyddet gratis:)

• MammaTillFelicia
    Mini 82 skrev 2012-06-17 08:25:22 följande:
    Har iaf beställt ett inlägg hos babyproffsen, ett tips till er som inte har. Kostade 300:- behövs det inte är det inte en jätteutgift ändå, får ju låna babyskyddet gratis:)
    vad bra! då vet du ju att den lill* sitter bekvämt och säkert!
Svar på tråden babyskydd inlägg för den minsta? måste man ha? hjälp!!!