• pinglan2012

IVF Umeå

drömmer om ett barn skrev 2012-09-18 10:52:09 följande:

pinglan: Hur går det för dig? 
    Väntar ivrigt på att testdagen ska komma. Gjorde FET förra veckan och det gick hur bra som helst Glad

Nu är det 14 blasto kvar i frysen, så jag fick tipset om att när 5 år har gått så ska jag be om att få förlänga tiden som man får ha dem i frysen iom att jag är så ung också. Det känns lovande, trodde det bara var i unika specialfall om man kunde få förlängd tid Solig
  • pinglan2012
    Drömmer om ett barn: Jag har TD den 4/10, men ska ev. testa en vecka innan också. Flört

Vilken stor förändring av enheter för dig! 125ie till 225! Förvånad men de måste ju veta vad de sysslar med, vore ju jättetråkigt om du blir överstimulerad. Hur många ägg fick du ut förra gången?

Mirage: Tack så mycket! Ja, jag är så nöjd över att ha många reserver - förhoppningsvis slipper jag genomgå nån mer ÄP Glad
  • pinglan2012
    Norris skrev 2012-09-19 13:44:24 följande:
    mammaidamaria: men grattis!! Vad roligt :)

Freja150: dom nämnde inget om att odla vidare och jag tänkte inte så mycket på det just då. Jag mådde så dåligt och var nog lite i chock av alla ägg hehee. Jag kanske ringer och frågar som sen varför dom valde 2dagars.
    De börjar ju alltid med att odla 2 dagar, och sedan bestämmer de ifall de ska odla längre. För mig ringde de dagen som de eg. skulle ha fört in dem i frysen och meddelade att de skulle odla längre (och så fick man veta hur många ägg som befruktats som man kan använda).

Konstigt om de inte väljer att långtidsodla om du också har så mycket ägg??
  • pinglan2012
    Drömmer om ett barn: idag är det prick 2 veckor kvar till TD, det känns som flera månader! Vet inte när man kan testa tidigast efter FET... blir kanske om en vecka eller när det gått 10 dar efter insättningen.

Har du varit på VUL också och fick se hur många äggblåsor du hade, eller var det bara blodprov?
    Men 9 ägg var ju ändå bra - normalt är ju 5-15 st. Tänkte om du bara fick ut 3 st eller så. Glad
  • pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2012-09-21 18:40:35 följande:

pinglan: Jag var på VUL idag och det visade sig att jag bara hade en stor äggblåsa på höger sida och 4 jättesmå på vänster sida. Blev uppringd av Umeå i eftermiddags och det blir inget äggplock för oss. Istället ska jag ta ägglossningssprutan imorgon och så ska vi försöka på egen hand. Är så besviken.. trodde jag skulle få fler blåsor än förra gången eftersom jag tagit högre doser puregon. Chansen att bli gravid känns minimal då vi aldrig lyckats på egen hand under de 7 åren vi försökt samt det faktum att det krävdes mikroinjektion vid det första stimulerade ivf-försöket.
    Neeej, vad är det jag läser?? Gråter

Men iom att du har äggblåsor (iaf en stor) så finns det ju en chans att ni lyckas på egen hand - så ge inte upp!
  • pinglan2012

Tjuvtestade idag på rd 10 - och det var negativt... vet inte om det är för tidigt att testa, men det känns ändå som ett slag i magen Rynkar på näsan

• pinglan2012

Idag testade jag negativt (2 veckor efter insättningen). Jag kommer att lämna denna tråden nu, ska samla mig inför nästa FET.

Vill tacka alla som svarat mig, grattat och stöttat. Speciellt Drömmer om ett barn {#emotions_dlg.flower}

Önskar er alla LYCKA TILL med era försök!

• pinglan2012

Vill bara Tacka för alla värmande ord Solig

• pinglan2012
    vårt 2012 skrev 2013-06-25 10:42:12 följande:
    Familjelycka: I 3-packet ingår ett frysförsök men INGA infrysningar, de kostar 4000 per gång.

Jag har haft alla doktorer som jobbar fn på kliniken och alla är lika kompententa och duktiga, enligt mig.
    Gadaha, jobbar nog inte längre då jag aldrig mött henne.

Fast infrysningar ingår ju gratis? Vi köpte 3-pack förra året och frös in 16 embryon. Kostade ingenting extra.

FAMILJELYCKAN:

Och 3-pack innebär alltså 3 färskförsök + ett frysförsök. Om man har många frysta embryon så räknas ett frysförsök som ett halvt färskförsök. Alltså kan det bli 1 färskförsök och 6 FET. (som det har blivit för oss) Glad

Jag har haft dr. Ida och tycker att hon är bra. Lite virrig ibland kanske: hon glömde en gång att ta ut verktygen och bad mig sätta mig upp! Förvånad

• pinglan2012

I vårt avtal står det också bara 3 ET + 1 FET men när man väl stod i kassan (receptionen på införingsdagen) sa hon att ett frysförsök räknas som ett halvt färskförsök. Tycker allmänt att de har dålig info, så det tycker ni kan kolla upp!

Vi skrev ju annars avtal förra våren, tror det var i mars om jag inte missminner mig så de Kan ju ha hunnit ändra sedan dess? (men vårt2012 och EEJ, ni har ju också varit med i tråden länge?)  

Drömmer om ett barn: Det var verkligen inte igår! Som sagt har det blivit en hel del frysåterföringar utan att något ens har fäst.. Läkarna kan inte ens förstå varför. Rynkar på näsan 

Men i förra veckan satte vi än en gång i två superfina blastocyster som jag hoppas jag har bättre tur med. Om inte det här tar sig kommer vi att byta klinik och börja om från början. Som sagt är vi väl inte helt nöjda med just kommunikationen med kliniken.    

• pinglan2012

Det sista ska också vara till Nektar (och andra som vill veta hur det går för oss). Glad

• pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-26 15:05:23 följande:
    pinglan2012: Vad påfrestande att göra så många återföringar utan att det tar sig.. Har du fått prova Trombyl, Prednisolon, Embryoglue eller något annat som komplement? Vad spännande att du ruvar på två toppenblastocyster, hoppas att det tar sig denna gång! När har du TD?

Förra gången fick jag också tillbaka 2 blasto och Trombyl. Denna gång får jag också kortison (prednisolon) och jag hoppas det gör nån skillnad! Har gått tillbaka till Crinone istället för Progresteron MIC - hatar de "raketerna" Tungan ute

Jag har TD den 6/7 och dagarna går ju, som bekant, vääääldigt långsamt! 

Har försökt läsa lite i tråden då och då och har för mig att du är gravid?? Stämmer det?  Hur många försök krävdes för er och "vad" gjorde att ni lyckades (trombyl etc)?     
  • pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-26 23:27:35 följande:
    pinglan2012: Åh, håller verkligen tummarna att kortisonet gör susen! Glad Kör du på Trombyl även denna gång? Håller med dig, ruvardagar går låååångsamt.. man räknar nästan timmar tills man är framme vid TD! Flört

Javisst, jag blev mirakulöst nog gravid till slut! Solig På 4:e återföringen lyckades det och är nu i vecka 22+0. Trodde absolut inte att det skulle ta sig och hade planerat att köpa ytterligare ett 3-pack. Då mina ägg inte haft speciellt bra kvalitet provade vi med korta metoden på sista försöket och jag fick även Trombyl. Vet inte om det berodde på något av detta eller om det helt enkelt var våran tur, men är glad att vi testade något nytt och att det gick vägen.

Ja, jag får Trombyl även denna gång Glad Käkar 6 piller varje dag + crinonen så det känns som man inte gör annat än att ta piller! Men om det lyckas så är det ju helt klart värt det!

Åh vad roligt att läsa att ni äntligen lyckades Solig Och att ni redan har hunnit så långt in i graviditeten..! Så spännande! Skrattande Hade du gjort många frysåterföringar av de 4a försöken? Ser att statistiken iaf i Umeå är mycket högre att lyckas på just färskförsök nämligen
  • pinglan2012
    drömmer om ett barn skrev 2013-06-27 13:17:36 följande:
    pinglan2012: Det var inte lite piller du knaprar! Skrattande Det är helt klart värt allt bara det går vägen. Tycker det är jättebra att det faktiskt finns mediciner som hjälper en på traven.

Jag har bara gjort ett FET och det var efter första ivf:en då vi fick bäst resultat: 9 ägg. Vid följande ÄP har det blivit få ägg och dessutom har celldelningen inte fungerat korrekt. Har fått tillbaka embryon som tappat celler, delat sig för snabbt och haft fragment. Inga fler embryon klarade sig till frysen. Nu senast fick jag tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt embryo.. hade varit intressant att veta vilket det var som stannade kvar.

Oj, vilken tur ändå att ett av embryona villa stanna kvar Solig Fastnade bägge och du förlorade ett, eller var det "bara" ett som fäste?

Undrar hur det kommer sig att en del vill fästa och en del inte... och att det inte spelar någon roll om det är 4-celligt eller över 200 (som mina blaston) Förvånad 
  • pinglan2012

TD idag och negativt.... fattar inte varför det aldrig tar sig med våra frys-blaston Rynkar på näsan

Blir dock så irriterad på kliniken som säger att man ska meddela resultatet, men när man mailar kommer det bara tillbaka att de inte kommer att besvara mail som kommit till dem under semestern!! Minns att det var samma visa förra året, suck.

• pinglan2012

Vad tråkigt Santa86!! Gråter

vårt2012: Vad skönt att se att hjärtana fortfarande tickar på! Skrattande Vart köpte ni privat UL och vad kostade det?

Tack, Jennyz och Drömmer om ett barn för omtanken! Glad {#emotions_dlg.flower}    

Vi har 10 blaston i 5 strån kvar i frysen, men vi kommer mest troligt att göra ett färskförsök nästa gång - på en ny klinik. Får se vars vi hamnar! Glad    

Svar på tråden IVF Umeå