• pinglan2012

IVF Umeå

Det jag minns att läkaren sa var att om man var överstimulerad (eller på väg att bli) så kunde man fortsätta lite längre med Crinone då det hjälper till att motverka överstimulering...

• pinglan2012

Idag är det min TD och det blev positivt! Solig

Grattis Emilotta!

• pinglan2012

På mitt papper efter ET stod det att man skulle hålla sig från samlag, bada, bastu, hård ansträngning i 2 veckor efter ET.

För mig var 2 veckor i onsdags, men har inte vågat göra något av det ännu...

• pinglan2012

Ja, inte kommer jag med gladare nyheter heller... har fått missfall Gråter

Känns som jävla skit! Och det är ingen tvekan heller för jag blöder störtmycket. Det lilla livet skulle just (hade kanske t.om) slå sina första hjärtslag.... vad deppad jag blir Rynkar på näsan

Kommer nog inte att skriva så mkt mer här, det känns jobbigt att hänga här nu. Men jag vill tacka för allt stöd jag har fått. Jag önskar er all lycka!

• pinglan2012

Tack för all stöttning! {#emotions_dlg.flower}

Jag har fortfarande VUL inbokat till den 5/7 men den kommer jag ju att måste säga upp... måste bara vänta på att blödningen ska sluta så jag kan ta grav.test.

Mustikka: Grattis igen! Och vilket kul BF-datum! Vi skulle ha haft den 15/2, på min svärmors födelsedag.  vi har varit jättelyckliga över det, men så kommer det här Rynkar på näsan

• pinglan2012

EEJ: De öppnar den 9/8 enligt vad de har sagt till mig.

• pinglan2012
    Chan2 skrev 2012-07-26 08:00:41 följande:
    Drömmer om ett barn: Jag HOPPAS VERKLIGEN att den korta metoden INTE är sämre för varför skulle dom då riskera ens att låta par utstå den frustrationen och "plågan" att de blir sämre resultat om det öht blir ngt?! Huu hoppas hoppas att det inte stämmer.

När hon berättade om de två olika tillvägagångssätten så sa hon som du skriver att nässprayen påverkar kvinnan mer än den korta versionen, jag får ju hoppas att de "väljer" lång eller kort baserat på vad testerna som är tagna visar.

Är det någon som har någon riktig fakta kring detta eller är de vi alla här på Familjeliv som "spånar"? Och precis som Drömmer om ett barn skriver; Har hört att korta metoden kan ge sämre utdelning av äggblåsor, hur många ägg fick ni som gjorde denna behandling?  Det vore verkligen intressant att höra hur det gått för de osm tagit den korta behandligen.

Nu är det dock när för oss att börja med sprutorna, var till Apoteket i måndags och beställde hem allt som jag fått på recept så att de ska ha det hemma då det är dags. Har dock beslutat oss för att inte hämta ut det förrens vi vet att vi verkligen behöver det (finns ju en liiiiten liten minimal chans att man hinner bli spontangravid) Om vi skulle bli gravida på egen väg så är det "onödigt" att hämta ut allt och sen inte behöva använda det. Eller hur skulle ni andra ha gjort? Eller hur har ni gjort?
    Jag gjorde korta metoden, fick ut 44 ägg vid ÄP (antal äggblåsor vet jag inte för det sa de inte)... Så nog är den korta metoden också effektiv Glad
  • pinglan2012
    Chan2: jag blev gravid på första försöket, men fick tyvärr missfall. Ska göra FET (insättning av fryst embryo) nu snart. Har 15 embryon av toppkvalité i frysen så jag slipper förhoppningsvis göra om äggplocket!

Lycka till för dig, det kommer nog att gå bra!!!! Skrattande
  • pinglan2012

Jaa, har fortfarande inte hört talas om nån som har mer än 44 st ägg Skrattande Sjuksköterskan som ringde sist trodde inte riktigt sina ögon när jag hade 15 st långtidsodlade ägg på lager. Så nu tituleras jag "höna"!

Känns skönt att det snart börjar vara dags att "dra igång igen" efter sommaren. Ser att det har tillkommit en hel del nya namn också - vad kul! Välkomna och Lycka till med er behandling Solig

• pinglan2012

Hej igen!

Nu börjar det närma sig för FET. Tänkte höra om någon vet hur man gör det i stimulerad cykel?

Svar på tråden IVF Umeå