• Mustikka

IVF Umeå

A79: jo men jag är på jobbet, var även det när det började igen:(

• Mustikka

A79: jag slutade kvart över nio:/
    blöder fortfarande, men det är inte typiskt mensblod, inget slem (ursäkta, äckelvarning) utan bara rent blod. Och det räcker att ha trosskydd.

• Mustikka

A79: Har varit på jobbet hela dagen idag också. Men som tur är inget blod!:)
    Tack för omtanken:)

Smilla: tråkigt med minus, men super att du får göra FET snart!:)
    Och härligt att du är så positiv!:)

Germany: Även jag vill gärna veta hur det går för er i Falun, så häng kvar i tråden!:)

• Mustikka

Turtle01: Så då är det sprutdax för dig med snart:) spännande! Håller tummarna att du är nedreglerad!

Jag har sprutat i fem dagar och var och tog blodprov idag. Få se om dosen måste ändras, jag misstänker det eftersom jag mest troligt är svårstimulerad.

Hur har ni som sprutat känt er när ni sprutat i fem dagar? Jag känner inget, vet inte om det är bra eller dåligt?

• Mustikka

Drömmer om ett barn: Som jag misstänkte så fick jag höjs dosen från 225 till 300, det gör mig lite orolig. Är rädd att det inte finns några ägg. Mitt problem är att jag har få ägg, eller folliklar. Det är därför jag får så hög dos.
    På fredag har jag tid för vul, är nervös:/

• Mustikka
    annalotta: Tack för tummarna!Glad Har haft känningar i höger äggstock idag, så nån aktivitet är det där iallafallGlad

Sofiali77: Jag kommer mest troligt ha ÄP början på nästa vecka, om allt går som det ska vill säga. Har vul på fredag. När har du vul? Tråkigt med missfallRynkar på näsan Hoppas det går bättre denna gång!

Emilotta: GRATTIS!!!Glad {#emotions_dlg.flower} Äntligen får du också komma igång med sprutorna! Hur känns det?

turtle01: Haha ja det är ju typiskt att de ringer så konstiga tider, jag satt också i bilen när de ringde så var tvungen att be dem ringa min man istället. Jätteskönt att höra att det inte gör nåt om man blöder lite. Och Grattis till sprutstarten! Och tack för tummarna!!{#emotions_dlg.flower} Håller mina stenhårt för dig! Du fixar det galant ska du se!Glad
  • Mustikka

Emilotta: man kan ha dem i rumstemperatur så länge det inte är över 25 grader. Jag har de oöppnade i kyl sen när jag satt in dem i pennan så har jag dem i rumstemp:)

• Mustikka

Sofiali77: vad smidigt att du kan göra vul i Göteborg:) jag skulle egentligen också vara i Göteborg, men ställde in resan när jag insåg att det nog krockar med ÄP och ET.

• Mustikka

Emilotta: Jag desinficerar bara huden. När man testade på kliniken så gjorde jag inte det och hon sa inget om det, så tänkte att det nog inte är så noga:)

Turtle01: Gör inget med några droppar, eftersom ampullen innehåller alltid extra än vad som står, sa sjuksköterskan på kliniken. Och när jag använt upp en ampull och tog ut den så såg jag att det var ganska mycket kvar, ca 100 enheter.
    Jag tog ut allt på en gång, så man inte råkar bli utan om det behövs.

Superduktiga ni! Som fixat första sprutan! Nu blir det bara lättare:)

• Mustikka
    Germany: Lycka till!{#emotions_dlg.flower}

Jag har vul imorgon, sprutdag 10.
    Jag är så stressad att jag ska behöva spruta fler dagar, eftersom jag bara har så det räcker till lördag. Skriver de ut mer imorgon så kan jag ändå inte hämta ut det eftersom det är en beställningsvara på apoteketObestämd
Svar på tråden IVF Umeå