• Mustikka

IVF Umeå

Nu har jag lite mer info om mötet vi ska på, fick på posten igår.
    Jag ska ta ett blodprov nästa vecka, fick hem remiss för det. Sen fick vi fylla i papper som andra också fått, och det var ju inte lätt att kolla upp om man fått vaccin för röda hund och när! Speciellt då jag är född i FinlandGlad 

Har dock ingen aning om vad det är för blodprov som ska tas, trodde jag tagit alla som behövs.

Sen undrar jag hur snabbt efter mötet ni fick börja med allt? Jag kommer att ha dag 1 en vecka efter att vi varit där och hoppas såklart jag får börja dåGlad 

Drömmer om ett barn: Grattis till 9 fina ägg! Vad skönt att allt gick bra! Man blev lite orolig när du inte skrev på ett tagFlört Härligt att ni gillade hotellet och restaurangen!:) Nu blir ju jag lite avis på er som får åka en bit, bo på hotell och mysaSkrattande

EEJ: Shit vad många ägg, Grattis! men tråkigt med överstimuleringen:( Hoppas du mår bättre fort!

Pinglan: Vad kul att ni snart får sätta igång! Då kanske vi  börjar ungefär samtidigt {#emotions_dlg.flower} 

Emilotta: Vad bra att det känns bättre! 

Vårt 2012:  Skönt att du har en chef som du kan berätta till och förstår:) Med mitt jobb är det svårt att ta ledigt med kort varsel. Har redan problem med att få ledigt till mötet vi ska ha 23/4Rynkar på näsan Men jag gör allt för att få det att funka. Vet att det är fel men jag sjukskriver mig om det inte går på annat sätt.

Nu är det ganska många som ruvar här i vårt lilla gäng!Glad 
    Håller tummarna stenhårt för er alla! {#emotions_dlg.flower} 

• Mustikka

Emilotta: just ja du skrev ju tidigare att det var dag 21 man börjar:) haha jag är lite virrig, tänkte att man alltid börjar dag 1:) Jag vet inte än om vi ska köra långa eller korta.
    Ja gud vad jag hoppas att jag får börja direkt!:)

Vad är det egentligen som avgör om man får göra den långa eller korta?

• Mustikka

Drömmer om ett barn: insåg att det kommer att vara dag 23 för mig när vi har mötet. Blir nog långa för oss, har regelbunden cykel.
    Är det noga med att det ska vara dag 21 eller spelar det någon roll om det är dag 23?
    Annars måste vi vänta en månad:(
    Jag jobbar skift, så om jag har tur prickar dom in dagar då jag är ledig eller jobbar kväll.

• Mustikka

Vi var hemliga i början och berättade inte för någon. Nu har vi berättat för familj och närmsta vänner, och ångrar det inte ett dugg. Vi har fått ett enormt stöd av alla!
    Tror det är bra att ha någon annan att prata om det med än sin partner.

Som nu när jag var tvungen att ta reda på om jag fått rödahund vaccin. Då var det min mamma och syster som hjälpte mig ta reda på om och när jag fick vaccinet:)

• Mustikka

Här händer det grejer, hänger inte riktigt med;)
    EEJ: Grattis till En fin blasto!:) Och härligt att du fick syskon till frysen:)
    Och vilken fin lista du gjort! Smart så man håller koll på alla:)
    Skriver in mig snart, är på jobbet nu:)

Smilla: Wow! Grattis till hela 18 ägg!!

Drömmer om ett barn: Japp på måndag börjar det för mig, hoppas jag!:) Lämnade blodprov i tisdags, TSH.

Oj nu måste jag skynda jobba lite. Önskar jag hade mer tid att hänga här med er tjejer!:)

Kram, kram

• Mustikka

Nu har jag några sekunder över så tänkte höra om någon av er funderat på att gå på akupunktur under IVFen? Eller någon som gjort det?
    Läste att det skulle öka chanserna:)

• Mustikka

Välkommen levainuet!:) Skönt med den korta metoden. På måndag ska jag och min man på första besöket:)

Drömmer om ett barn: inte länge kvar till td:) men förstår att det känns som en evighet!
    Jo funderar på akupunktur, men vet inte om jag hinner börja med det denna gång. Testar i så fall vid nästa försök.
    Tänkte ringa om priser och så, tror det är ganska dyrt. Men det är det såklart värt om det skulle fungera:)

• Mustikka
    Väntrummet
    * turtle01, har läkartid & infomöte den 24/4
    * Annie79, mannen gör PESA osv. +läkartid 2/5
    * Mustikka- Infomöte 23/4 (första IVF)

Sprayar
    * Emilotta, första ivf

Sprutar

Väntar på äggplock

Ruvar
    * FaithHopeLove första ivf, TD 26/4
    * Drömmer om ett barn, första ivf, TD 30/4
    * vårt2012, första ivf, TD 30/4
    * EEJ första Ivf, TD 7/5
    * A79 första ivf, TD 23/4

GravidGravidaGravid
  • Mustikka
    Drömmer om ett barn: Mys med filmkväll:)
    Jag försöker koncentrera mig på min träning, det hjälper ganska bra med att få tiden att gå. 

Har läst lite olika om när man ska börja med akupunkturen. På ett ställe stod det att man ska börja flera veckor innan man börjar med hormonerna, och på ett annat läste jag att det bara ger resultat kring ÄP och ET. 
    Tänkte att det kan bli bra om jag får en tid till nästa vecka och så fortsätter jag till efter ET. Men har inte bestämt mig än.
Svar på tråden IVF Umeå