Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

VackerBlomma: Nej, blev du av med ena äggledaren? Så tråkigt att höra! Rynkar på näsan Tänk vilka komplikationer det kan bli efter ett missfall. Som om ni inte haft nog tufft med allt ni har gått igenom.. Du verkar väldigt positiv inför nästa försök och det är jättebra, man ska försöka tänka framåt trots motgångar. Till hösten är det er tur! {#emotions_dlg.flower}

Jo tack, här är allt bra än så länge. På måndag är det dags för RUL och jag börjar bli aningen nervös. Vill bara att allt ska se bra ut så man vågar blicka framåt och tro på att vår högsta önskan faktiskt kommer gå i uppfyllelse. Har ännu inte riktigt smält det hela utan surfar mestadels runt på svårt-att-få-barn-forumen och läser om ivf:er m.m

santa86: Skönt att höra att det gick bra med ÄL-sprutan. Ja, visst är det underbart med en sprutfri dag! Skrattande Håller tummarna för er imorgon! Solig

Stargazers: Jag tror det tog 2 månader innan vi blev kontaktade av kliniken. Hoppas du blir uppringd eller åtminstone får svar på mailet inom den närmaste tiden.

supernova99: Har aldrig varit med om flytningarna du beskriver men har läst att man kan få flytningar/blödningar kring den tid man normalt skulle haft sin mens så det kanske är därför din kropp beter sig lite konstigt. Allt är säkert bra med lilla ärtan.. Glad

Jockelina: Kliniken avråder från samlag och bad i badkar, bastu eller simhall de två första veckorna efter ET. Eftersom du har passerat dessa veckor borde det inte vara någon fara. Hur länge ska du fortsätta med Crinonet?
  • drömmer om ett barn
    Flyttade Nektar till väntrummet och ändrade Mammaidamaria´s status. Mirage: Hur har det gått för dig?

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Snöflinga  
    * Emki   
    * Kvinna32
    * Nektar

{#emotions_dlg.flower} Sprayar 

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 
    * Ws mamma 
    * VackerBlomma
    * Santa86

{#emotions_dlg.flower} Ruvar     
    * Solanna (1:a IVF), TD 14/5  
    * Mirage (3:e IVF), TD 5/6

Gravid Gravida  
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10 
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen) BF 29/10 
    * Petto 83 (BF 8/11, syskonförsök)  
    * Äralltupptaget 1:a IVF 
    * Hela85 1:a IVF   
    * Lappgeten (1:a IVF), BF 29/12 

Baby Födda  
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december  
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari  
    * Emilotta (1:a IVF) Pojke, 12 februari
    * Heli78 (1:a IVF) Pojke, Uno, 13 maj
    * EbbaGrön (1:a IVF) Pojke Alrik, 21 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF) Pojke, 23 maj
  • drömmer om ett barn

santa86: Grattis till ett bra resultat på äggplocket! Spännande att höra om det blir återföring på måndag eller onsdag. Håller tummarna för långtidsodling och att du får tillbaka ett toppenembryo!

Stargazers: Förstår att det känns långt fram i tiden men somrarna brukar gå i raketfart och vips är det augusti..

• drömmer om ett barn
    Hela85: Stort grattis till ett lyckat VUL! {#emotions_dlg.flower} Det är en sådan oerhörd lättnad när man ser det lilla hjärtat som slår. Vårat pyre var också lite för litet på första ultraljudet enligt mätningen men idag på RUL:et stämde storleken med veckan jag är i och allt såg jättebra ut. Kan säkert vara lite svårt att mäta korrekt när fostren är så små. Tror inte att du behöver oroa dig.. Solig

santa86
    : Hur gick det att jobba extrapasset igår? Mår du bättre nu eller har du fortfarande "mensvärk"? Vad spännande att det blir långtidsodling! Glad Håller tummarna att du får tillbaka en blastocyst av toppenkvalitet och några till frysen också!

supernova99: Åh, så fruktansvärt tråkigt att höra att du blöder! Gråter Håller tummarna hårt för att det är en ofarlig blödning och att den lille hänger sig kvar trots detta. Stor kram
  • drömmer om ett barn

äralltupptaget: Jättetråkigt att höra att ni förlorade den ena tvillingen.. Gråter Håller tummarna för att allt går vägen med den lille starka kämpen som är kvar! Hjärta Mår du bra annars?

santa86: Hur går det med ruvandet? Har du kunnat hålla dig från att tjuvtesta? Hoppas på ett positivt besked från dig snart! Solig

Mirage: Blir sorgsen när jag läser om ert senaste misslyckade försök och förhållande som tagit mycket stryk under dessa år.. Rynkar på näsan Det tar oerhört hårt på en att gå igenom den sorg det innebär att kämpa för att få sitt efterlängtade barn. Och dessa behandlingar sen.. tyckte den tiden var värre än alla år då vi försökte på egen hand. Jag hoppas att ni får en fin sommar och hittar tillbaka till varandra samt återfår kämparglöden för att orka gå vidare. Stor kram

supernova99: Så hemskt och orättvist att det som började så bra slutade med missfall.. beklagar verkligen! Gråter Kram till er båda

Snöflinga: Nej, så tråkigt att ni var tvungna att avbryta försöket! Rynkar på näsan Så surt när det är sommarstängt och man tvingas vänta extra länge på att få köra igång på nytt. Hoppas verkligen att det är er tur till hösten! {#emotions_dlg.flower}

Stargazers: Känner igen mig i det du skriver om utanförskapet då man umgås med vissa andra som har barn. Många timmar har spenderats till att sitta i det tysta och lyssna på samtalsämnen där man inte har det minsta att tillföra. Känns inte så jätteroligt faktiskt.. för egen del slutade det med att jag tog avstånd från en del av bekantskapskretsen för att orka med vardagen som var nog jobbig som den var utan att ständigt påminnas om det vi saknade och inte visste om vi någonsin skulle få uppleva.

A79: Det var längesen sist! Är allt bra med dig och lille Edvin? Wow redan ett halvår, förstår att det måste kännas som att tiden flyger fram! Glad Man vill ju att dom ska vara små länge men ändå växer dom i en rasande fart.

Emki: Nämen åh vilka fantastiskt underbara nyheter.. jättegrattis till graviditeten! Solig Vilken chock det måste varit för er! Blir alltid lika fascinerad när jag hör talas om par som kämpat länge och i vissa fall misslyckats med flera ivf:er för att sedan bli spontant gravida. Helt otroligt att det kan ta sig till slut.. Skrattande Varmt lycka till med plutten!

Familjelyckan: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Vi har haft dr. Ida vid ett av våra försök och jag tyckte att hon var jättebra. Håller tummarna för att ert nästa försök resulterar i ett syskon.

pinglan2012: Det var inte igår! Flört Hur går det för er? Ser att det har blivit många FET genomförda. Hoppas såklart att det senaste ledde till graviditet.

• drömmer om ett barn
    santa86: Låter som graviditetssymptom i mina öron och ingen mens i sikte är såklart ett gott tecken. Så himla spännande.. håller alla tummar och tår för positivt test imorgon. Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn

santa86: Man kan få ett falskt negativt test men är det positivt (även om strecket är svagt) så är man gravid. Stort grattis, vad roligt för er!! Testa på fredag igen så ska du se att det är tydligare. Eller köp ett Clearblue Digital så får du svaret svart på vitt!

pinglan2012: Vad påfrestande att göra så många återföringar utan att det tar sig.. Har du fått prova Trombyl, Prednisolon, Embryoglue eller något annat som komplement? Vad spännande att du ruvar på två toppenblastocyster, hoppas att det tar sig denna gång! När har du TD?

vårt 2012: Nämen vad säger du, är du gravid med tvillingar!? Vilka fantastiska nyheter.. jättegrattis till er!! Hur långt gången är du nu?

• drömmer om ett barn
    pinglan2012: Åh, håller verkligen tummarna att kortisonet gör susen! Glad Kör du på Trombyl även denna gång? Håller med dig, ruvardagar går låååångsamt.. man räknar nästan timmar tills man är framme vid TD! Flört

Javisst, jag blev mirakulöst nog gravid till slut! Solig På 4:e återföringen lyckades det och är nu i vecka 22+0. Trodde absolut inte att det skulle ta sig och hade planerat att köpa ytterligare ett 3-pack. Då mina ägg inte haft speciellt bra kvalitet provade vi med korta metoden på sista försöket och jag fick även Trombyl. Vet inte om det berodde på något av detta eller om det helt enkelt var våran tur, men är glad att vi testade något nytt och att det gick vägen.

Emki: Så himla spännande med VUL imorgon! Det är verkligen en fantastisk känsla att se det lilla hjärtat slå.. Hjärta För egen del hade jag väldigt svårt att ta in att det lyckats, det tog flera månader innan det sjönk in. Men det blir kanske så när man kämpat för något under en lång tid, man ställer nästan in sig på att det inte kommer lyckas även om hoppet såklart alltid finns där. Lycka till imorgon, jag tror och hoppas att det kommer gå jättebra! {#emotions_dlg.flower}

vårt 2012: Fantastiskt att ni har kommit så här långt! Skrattande Det sägs ju att har man sett hjärtat/hjärtan slå så sjunker risken för missfall drastiskt. Så även om det är tidigt har dom små liven mycket goda förutsättningar redan nu. Jag tror stenhårt på att detta kommer hålla hela vägen! Drömmer

santa86: Färgade flytningar (och även blödningar) är vanligt i början i graviditeten och speciellt när man använder vagiatorer eftersom slemhinnorna då är extra sköra. Förstår dock din oro. Hoppas att du slipper fler flytningar och kan njuta av tiden som gravid! Glad

Stargazers: Ja, det är verkligen en enorm skillnad på postgången och sjukhusärenden där människor väntar för att åtminstone få ett besked på NÄR behandling/operation kommer att ske! Förvånad Väntan är olidlig..

A79: Vad roligt att höra att det går så himla bra med Edvin. Han verkar vara hur lugn och snäll som helst, vad mysigt! Solig Kan tänka mig att det tar ett tag innan dom små får in sina sovrutiner. Skönt när man som nybliven förälder får sova lite längre i stöten.

Det går bara bra, magen växer väldigt snabbt! Skrattande Roligt att se att det händer något därinne när det än så länge inte känns så tydligt. Har moderkakan i framvägg så får se hur länge det dröjer innan de riktiga sparkarna börjar kännas.
  • drömmer om ett barn
    santa86: Skönt att du inte haft fler färgade flytningar, nu hoppas vi att dessa håller sig borta. Äggplocket räknas som vecka 2+0! Glad

Emki: Hoppas det gick bra på ultraljudet! {#emotions_dlg.flower} Jag kände mig inte heller gravid i början, fick aldrig desto mer graviditetssymptom och har inte mått illa alls så det kändes overkligt. Tog däremot många gravtest som blev starkare och starkare. Hade ett litet lager liggandes hemma och tänkte att jag lika gärna kunde använda upp dessa! Skrattande

jennyz: Så roligt med en till tjej, grattis! Solig Bättre med planerat snitt än oplanerat om så blir fallet, så att ni är förberedda denna gång.

pinglan2012: Det var inte lite piller du knaprar! Skrattande Det är helt klart värt allt bara det går vägen. Tycker det är jättebra att det faktiskt finns mediciner som hjälper en på traven.

Jag har bara gjort ett FET och det var efter första ivf:en då vi fick bäst resultat: 9 ägg. Vid följande ÄP har det blivit få ägg och dessutom har celldelningen inte fungerat korrekt. Har fått tillbaka embryon som tappat celler, delat sig för snabbt och haft fragment. Inga fler embryon klarade sig till frysen. Nu senast fick jag tillbaka ett 4-celligt och ett 5-celligt embryo.. hade varit intressant att veta vilket det var som stannade kvar.

Chan2: Jag har tyvärr inget svar på din fråga. Förstår att det måste vara oerhört frustrerande när pengar är det som hindrar er från att göra ytterligare behandlingar! Rynkar på näsan Har du pratat med personalen i Umeå om detta? Tänkte ifall dom vet om det finns någon fond eller liknande man kan söka till. Är bruttolöneavdrag annars aktuellt för er?
  • drömmer om ett barn
    Emki: Tråkigt att höra att läkaren var otrevlig och tvär! Rynkar på näsanFörvånad Jättesvårt att säga när ÄL skett då du sällan har spontan ÄL.. det kanske är som hon säger att du är i vecka 4-5 någonting och att det därför är för tidigt att kunna se ett foster. Hittade en tråd där andra varit i liknande situation: www.familjeliv.se/Forum-2-286/m70042809.html

Micro: Jag skulle försöka på egen hand samtidigt som jag köar till IVF om jag vore er. Om du inte blivit gravid till augusti så går remissen iväg och det kan ta några månader efter det innan ni blir kallade till första besöket. Innan behandlingen startar är ni kanske redan inne på år 2014. Det är mycket väntan så jag skulle absolut försöka på egen hand parallellt och hoppas på det bästa. Håller tummarna att denna ÄL leder till graviditet! {#emotions_dlg.flower}

A79: Det känns fortfarande overkligt, är fast i tankegångarna att jag aldrig kommer få barn. Sen är det såklart svårt att släppa oron för precis ALLT! Skäms Är i vecka 22+2 idag så den 29 oktober är det beräknad ankomst.

äralltupptaget: Vad roligt med inskrivning nästa vecka! Glad Synd att Sensia tvingas lägga ner så att du måste välja en vårdcentral längre bort. Din nya barnmorska är säkert jättebra. Är du fortfarande sjukskriven?
Svar på tråden IVF Umeå