Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

Hej allihopa! Har jättedåligt samvete för att jag inte skrivit på en evighet, känner mig verkligen hemsk.. Skäms Det har varit mycket den senaste tiden med en närstående som flyttat in på äldreboende där lägenhet samt stuga ska tömmas och städas. Sedan är det en annan nära anhörig som mått dåligt en längre tid och jag fick övertala denne om att läggas in på psykiatrisk mottagning. Det är en kamp som aldrig verkar ta slut, har pågått i 13 år och jag har kämpat för att vården ska ta sitt ansvar men man får tyvärr dra det största lasset själv då det gäller psykisk ohälsa.

Snöflinga: Vad säger du, var TSH-värdet för högt vid din graviditet? Förvånad Hur sjutton har dom kunnat missa det? Det är ju superviktigt att man ligger på rätt värde! Ska man behöva hålla koll på allt själv? Hoppas du får ett provsvar som ser bra ut idag och kan börja planera in nästa behandling.

Nektar: Jobbig känsla att inte ha full koll över ekonomin framöver.. när det gäller en så viktig sak som chansen till graviditet så förstår jag dig helt och hållet. Då vill man ha koll på varenda krona! Hur går det annars, någon mens i sikte? Vore skönt om du slipper börja med Provera.

Tinzu: Vad bra att du fått kortison. Håller tummarna att det är det magiska receptet för just er! Drömmer

Kvinna32: Grattis till ett jättebra resultat på ÄP! Skrattande Hur kom det sig att du fick åka in på akuten kvällen innan, var du nära överstimulering? Idag blir du ruvare.. spännande! Håller tummarna för att allt går bra!

äralltupptaget: Hur går det för dig, har du börjat med sprutorna? Förstår att tanken på ÄP känns jobbig men det låter oftast mycket värre än vad det är. Jag har aldrig behövt få någon extra dos utan det har räckt med den första. Det är starka grejer det där! Flört Försök att inte skrämma upp dig i onödan genom att läsa skräckhistorier. Det finns dom som haft jätteont men tänk också på att det finns många som inte kände av någonting alls, så det är väldigt olika från person till person. Jag är helt säker på att du kommer klara det galant!

Emki: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Wow, hela 34 ägg.. förstår att du har känt dig svullen och spänd. Hur känns det i kroppen idag? Själv har jag inte fått ut speciellt många ägg vid något av våra försök så har bara känt av ömhet samma dag som plocket.

Vad himla tråkigt att det inte blev några till frysen! Rynkar på näsan Av en så stor skörd förväntar man sig säkerligen att iallafall några klarar sig så pass långt. Jag håller alla tummar och tår för att det går vägen med den du fick tillbaka! Bästa stället för ett embryo är livmodern, där trivs den bäst. Jag har aldrig kommit så långt som till en blasto.. har varit ganska dålig kvalitet på mina och ändå gick det vägen till sist. Ge inte upp hoppet! Solig

germany: Stort grattis till graviditeten! Skrattande Det är ju helt fantastiskt att ni lyckades på egen hand efter att kämpat er igenom flera ivf:er. Är riktigt glad för er skull!!

Lappgeten: Lycka till med ÄP idag, håller tummarna för att det går bra! Glad

• drömmer om ett barn
    Nektar: Nej, jag har inte berättat om graviditeten så det är just det som är problemet. Vill vänta tills jag gått 12 fulla veckor utifall att. Hoppas släktingarna har förståelse för varför jag inte orkat vara med varje gång dom bett mig när dom får reda på det.

Tycker det låter som en mycket bra inställning ni har, jag hoppas det går vägen för er nu och att den ekonomiska biten löser sig så smidigt som möjligt. Nu är det dags för medvind i seglen! {#emotions_dlg.flower} Men vad spännande om det blir FET direkt! Åh, jag håller tummarna för det! Skrattande
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: NEJ!!! Gråter Usch, så fruktansvärt ledsen jag blir när jag läser ditt inlägg.. Hoppas verkligen att hoppet inte är ute pga detta. Jäkla skit, det skulle ju vara er tur nu! Blöder du fortfarande? Stor kram

Nektar
    : Vid senaste försöket hade jag en väldigt positiv känsla trots tidigare motgångar. Försöket innan grät jag i bilen på väg hem efter ET eftersom vi fick tillbaka ett embryo som inte var speciellt bra. Men visst tvivlade jag under större delen av ruvningen.. det gick inte att undvika. Man mår helt klart bättre av att tänka positivt även om det är svårt ibland!

Jockelina: Jag har gjort långa metoden tre gånger (varav ett försök fick avbrytas pga endast en stor äggblåsa). När vi bytte till korta metoden och annan medicinering + Trombyl så tog det sig.

Snöflinga
    : Jag tycker absolut att du ska prata med någon om detta så att inte fler råkar ut för samma sak som dig. Någon ansvarig borde väl gå att få tag på?

äralltupptaget: Lycka till med sprutorna idag. Hoppas det går bra!
  • drömmer om ett barn
    vårt 2012: Tänker mycket på dig och hoppas att du mår lite bättre. Förstår att det måste kännas väldigt tungt eftersom du klarade dig över BIM denna gång. Det är påfrestande att behöva gå igenom hopp och förvivlan, glädje och sorg på så kort tid. Det är otroligt mycket känslor i omlott och man vet knappt vart man ska ta vägen när det är som mörkast.. Gråter

Fokus på annat har inte existerat i min värld under dom senaste 7 åren och särskilt inte sedan vi började med IVF. Det enda man kan tänka på är hur, när och om det någonsin kommer att lyckas. Det är svårt att bara "glömma" att man inte har något barn när allt man önskar och kämpar för är just att få ett. Jag tycker det är jättebra att du har bokat tid hos en kurator. Man behöver prata och få ur sig alla dessa jobbiga tankar och funderingar emellanåt, annars går man under. Kram

Snöflinga: Usch, vad jobbigt med frågor om syskon! Rynkar på näsan När ska folk förstå att det är privat och ingenting alla kanske har lust att dela med hela sin omgivning (oavsett om man vill ha fler eller inte och har problem att få eller inte)?

Mirage: Vad skönt att du har fått göra din titthålsoperation och äntligen fått svar på vad som kan ha ställt till det i kroppen. Jag hoppas att detta ingrepp gjorde susen och att nästa behandling resulterar i en graviditet! Vet du när du får börja med sprutorna?

Nektar: Jättebra att du får Trombyl denna gång! Inte länge kvar till er FET.. hur känns det?

Lappgeten: Stort grattis till ruvarstatus! Skrattande Jag håller tummarna för ett plus i slutet på månaden!

äralltupptaget: Hur gick det på ditt VUL idag? Hoppas allt såg bra ut och att du får ta ÄL-sprutan snart. Nu är det nära!

Solanna: Välkommen! {#emotions_dlg.flower}
    Vilken tur att du fick börja spruta samma dag som infomötet, ibland går det undan! Korta metoden går snabbt så gissar att det snart är dags för äggplock för er del?

santa86: Varmt välkommen! Solig
    Vad spännande med möte på kliniken inom kort. Jag var också jättenervös innan första besöket men personalen är supergulliga och hjälpsamma och vi hade en väldigt positiv känsla när vi gick därifrån. Man är mycket starkare än man tror och jag är säker på att du kommer klara av varje steg på vägen.

supernova99: Välkommen in i gänget! {#emotions_dlg.flower}
    Gick äggplocket bra? Var det igår du gjorde det? Hoppas allt går bra med dom små liven och att du blir ruvare imorgon.  
  • drömmer om ett barn
    Kvinna32: Vilka underbara nyheter! Jättegrattis till plusset och stort lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Lappgeten: Klokt att vänta till testdagen, men ack så nervpirrande! Glad Jag fick jätteömma bröst vid senaste ruvningen men det försvann helt och hållet när jag slutade med progesteronet och har inte kommit tillbaka. Så himla svårt att veta vad som är biverkningar eller inte. Känner du av någonting annat?

äralltupptaget: Åh, vad spännande att du har fått tid för ÄP nu. Hoppas det går bra på måndag och att många ägg blir befruktade! Skrattande

Nektar: Härligt att höra att den positiva känslan har infunnit sig. Håller tummarna för att allt ska se bra ut vid ditt VUL och det tror jag också att det kommer göra. Nu är det er tur! Solig

Det börjar synas ganska mycket, så pass att det börjar bli svårt att dölja med bylsiga kläder. Nästa vecka fyller min mamma år och jag har valt att vänta med nyheten tills dess för att ge henne den ultimata födelsedagspresenten.

supernova99: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Vad spännande med två, hoppas verkligen att det går vägen för er nu. Har själv fått tillbaka fragmenterade embryon tidigare och därför läst en del i ämnet. Det verkar inte vara ovanligt att bli gravid trots fragment, hittade flera trådar där det skrevs om lyckade graviditeter så visst finns det hopp! Glad

VackerBlomma: Hur går det för dig, har cystan försvunnit? Hoppas det!

Hela85: Välkommen hit! Solig
    Förstår att det känns spännande och nervöst i detta skede. När kör ni igång med behandlingen?

Emki: Verkligen jättetråkigt att ert embryo inte ville fästa.. Rynkar på näsan Kolla om dom kan göra någon förändring till nästa försök för att öka chanserna. Gjorde du långa eller korta metoden senast?

Jag frågade kliniken om Embryo Glue och fick till svar att dom inte använder sig av detta preparat då det inte har visat sig ge något större resultat.
  • drömmer om ett barn
    Emki: Ja, hör om du kan få Menopur denna gång. Du verkar producera väldigt bra med ägg så om det blir några färre men med bättre kvalitet är det ju bara bra! Ingen höjdare att bli överstimulerad/nära överstimulering så någon form av förändring kommer läkaren säkert att göra.
  • drömmer om ett barn
    Mirage: Vad spännande att det snart är dags, hoppas allt kommer gå bra! Glad

Emki: Jag använde Menopur senast och hade hört att det skulle vara krångligt att blanda till, men det var bara att spruta in vätska från en behållare till en annan via en spruta och snurra på behållaren tills pulvret löst upp sig.. inte det minsta avancerat! Solig

VackerBlomma: Jättebra att cystan och den kvarblivna äggblåsan nu är punkterade samt att koaglet minskat. Nu borde din kropp vara redo för en ny omgång! Har du börjat med ÄL-test?

Jag mår bra men hade gärna velat göra ett ultraljud för att se så att allt står rätt till där inne. Så det blir nog att boka ett privat besök innan RUL den 10/6. Orolig som man är.. Skäms

äralltupptaget: Lycka till imorgon! {#emotions_dlg.flower}   
  • drömmer om ett barn
    äralltupptaget: Jag har alltid ett långt linne eller lång tröja när det vankas gynbesök och liknande. Man känner sig så naken att gå med rumpan "bar".. Glad Dom har både bindor och tunnare trosskydd på klinikens toaletter men det kan ju vara skönt att ha med sig egna också. Själv har jag aldrig blött särskilt mycket efter ÄP men tagit en binda för säkerhets skull.

Skönt att ni åker ner ikväll och sover över i Umeå, då är ni utvilade och redo imorgon bitti! Glad Vi har åkt ner samma natt och sedan bott på hotell i två nätter. Har varit lite av en chansning varje gång eftersom man inte vet hur länge dom tänkt odla men med 50 mil enkel resa har det känts som den bästa lösningen för oss.

Försök att inte tänka för mycket på smärta (det är inte ens säkert att du kommer känna någon!) utan sikta in dig på målet: att få ut dina fina ägg! {#emotions_dlg.flower}
  • drömmer om ett barn
    Lappgeten: 6 stycken blastocyster till frysen är verkligen ett toppenresultat, stort grattis! Solig Inte länge kvar till TD.. håller tummarna allt jag kan! Glad

äralltupptaget: Vad skönt att höra att ditt ÄP gick bra och grattis till hela 15 ägg, mycket bra resultat! {#emotions_dlg.flower} Hur kände du dig efter ÄP? Imorgon är en spännande dag. Hoppas det blir långtidsodling och ET på lördag.

Snöflinga: Vilken himla otur att du åkte på en halsinfektion just nu.. Rynkar på näsan Vet inte om penicillin kan påverka negativt. Har du pratat med kliniken om detta? Bäst att höra med experterna.

Nektar: Härligt att höra att det gick bra på gårdagens VUL! Skrattande Nu är det bara att ladda inför måndag och hoppas att det är guldägget ni får tillbaka. Det blir första barnbarnet och hon har väntat i många år, tror nästan att hon har gett upp tanken på det hela vid det här laget. Kommer bli så roligt att se hennes reaktion! Drömmer

VackerBlomma: Jättetråkigt att höra att du fortfarande blöder. Positivt är iallafall att ni hinner göra en FET innan sommarstängningen. Nästa gång är det er tur! {#emotions_dlg.flower}  

Hela85: Lycka till med behandlingsstarten imorgon! Solig Det låter mycket svårare än vad det är att blanda ihop Menopuren. Du kommer säkert klara det galant! Hur stor dos ska du ta?

Kvinna32: Hur går det för dig? Har du testat något mer eller väntar du tills imorgon på TD?

Ws mamma: Längesen vi hörde ifrån dig.. har det blivit någon FET? 
Svar på tråden IVF Umeå