IVF Umeå
Hej allihopa! Har jättedåligt samvete för att jag inte skrivit på en evighet, känner mig verkligen hemsk.. Det har varit mycket den senaste tiden med en närstående som flyttat in på äldreboende där lägenhet samt stuga ska tömmas och städas. Sedan är det en annan nära anhörig som mått dåligt en längre tid och jag fick övertala denne om att läggas in på psykiatrisk mottagning. Det är en kamp som aldrig verkar ta slut, har pågått i 13 år och jag har kämpat för att vården ska ta sitt ansvar men man får tyvärr dra det största lasset själv då det gäller psykisk ohälsa.
Snöflinga: Vad säger du, var TSH-värdet för högt vid din graviditet? Hur sjutton har dom kunnat missa det? Det är ju superviktigt att man ligger på rätt värde! Ska man behöva hålla koll på allt själv? Hoppas du får ett provsvar som ser bra ut idag och kan börja planera in nästa behandling.
Nektar: Jobbig känsla att inte ha full koll över ekonomin framöver.. när det gäller en så viktig sak som chansen till graviditet så förstår jag dig helt och hållet. Då vill man ha koll på varenda krona! Hur går det annars, någon mens i sikte? Vore skönt om du slipper börja med Provera.
Tinzu: Vad bra att du fått kortison. Håller tummarna att det är det magiska receptet för just er!
Kvinna32: Grattis till ett jättebra resultat på ÄP! Hur kom det sig att du fick åka in på akuten kvällen innan, var du nära överstimulering? Idag blir du ruvare.. spännande! Håller tummarna för att allt går bra!
äralltupptaget: Hur går det för dig, har du börjat med sprutorna? Förstår att tanken på ÄP känns jobbig men det låter oftast mycket värre än vad det är. Jag har aldrig behövt få någon extra dos utan det har räckt med den första. Det är starka grejer det där! Försök att inte skrämma upp dig i onödan genom att läsa skräckhistorier. Det finns dom som haft jätteont men tänk också på att det finns många som inte kände av någonting alls, så det är väldigt olika från person till person. Jag är helt säker på att du kommer klara det galant!
Emki: Välkommen hit! Wow, hela 34 ägg.. förstår att du har känt dig svullen och spänd. Hur känns det i kroppen idag? Själv har jag inte fått ut speciellt många ägg vid något av våra försök så har bara känt av ömhet samma dag som plocket.
Vad himla tråkigt att det inte blev några till frysen! Av en så stor skörd förväntar man sig säkerligen att iallafall några klarar sig så pass långt. Jag håller alla tummar och tår för att det går vägen med den du fick tillbaka! Bästa stället för ett embryo är livmodern, där trivs den bäst. Jag har aldrig kommit så långt som till en blasto.. har varit ganska dålig kvalitet på mina och ändå gick det vägen till sist. Ge inte upp hoppet!
germany: Stort grattis till graviditeten! Det är ju helt fantastiskt att ni lyckades på egen hand efter att kämpat er igenom flera ivf:er. Är riktigt glad för er skull!!
Lappgeten: Lycka till med ÄP idag, håller tummarna för att det går bra!