• EEJ

IVF Umeå

äralltupptaget skrev 2013-01-14 09:35:51 följande:
    gick det bättre för henne med sprutan ( dvs blev hon gravid ) ?
    Antar att hon först fick prova pergotime ...

Hon hade prövat med Pergotime vid flertalet tillfällen, gravid? återstår att se- hon har precis börjat med Puregonsprutorna. Ho sprutar 50 enheter, att jämföra med oss andra ivf-are som sprutar allt mellan 150 enheter upp till över 300 enheter för de som är svårstimulerade. Vi ska ju får ut många ägg och hon som bara sprutar med 50 är ju nöjd om hon får ett eller max två som är jämnstora.
  • EEJ
    Ws mamma skrev 2013-01-15 11:15:37 följande:
    Hej ! Får jag hoppa in här ? Vi ska göra FET i ostimulerad cykel. Fick mens i söndags och ska på ul 23/1.

Vi har sen tidigare en son på 18 månader som kom till på vårt 3:e IVF/ICSI.

Vi har två blastocyster i frysen. Hur stor är chansen att dom klarar upptiningen ? Visst ska det-statistiskt sett- vara större chans att lyckas med blastocyster ?

Stort lycka till till er andra !     

statistisk sett så ska du lyckas bättre med en blaso, men statistiken är emot en ibland. Så hä blev det för mig:
    ET 1 fick tillbak 1 blasocyst, minus
    FET 1 fick tillbak en tinad blastocyst, minus
    ET 2 fick tillbaka 1 korttidsodlad, minus (men jag tror att den satt fast ett tag)
    ET 3  fick tillbaka 2 blasocuster, plus och ett Hjärta som tickade.
  • EEJ
    Mirage skrev 2013-01-18 10:16:27 följande:
    Tack tjejer! Tyvärr blev det fiasko ännu en gång. Trodde vi hade klarat oss men vid 18-tiden igår ringde Solensten igen. 4 ägg var omogna, 3 stycken hade inte befruktas (de använde microinjecering). Så nu är det andra gången som vi inte ens kommer till återföring. Känner mig helt tom...

Åh, så tråkigt! Det måste verkligen kännas som ett antiklimax när man nääästan är framme. Sa Dr Sol vad det kan beror på? Är det kvaliten på äggen som gör det eller är det "bara" otur? Förstår att det känns tomt, men någon gång måste ju bli er gång! Skickar en kram! 
  • EEJ
    jennyz skrev 2013-01-21 13:40:21 följande:
    Härligt äppelkaka, då blir du ruvare innan helgen igen!!

Jag är så sjukt nervös nu, ska till spec mödravården om en timme, och följa upp blödningen de såg på kliniken för två veckor sedan, jag är så rädd att få neg besked!! Konstigt hur man funkar, jag har faktiskt knappt oroat mig dessa två veckor, men nu börjar jag tänka en massa och blir alldeles skakig av nervositet!!! Går in i v 11 nu, fortfarande kan ju mycket hända tyvärr...
    Det är klart att det kommer att gå bra!
  • EEJ
    Drömmer om ett barn: Det du provar nu är precis det som gjorde att det lyckades för oss. Förutom korta protkollet med Menopur fick jag även Prednisolon från äggplocket  och Trombyl från insättningen!!
    Lycka till!! 
  • EEJ

Fick brev idag från kliniken med remiss till MVC, där stod det beräknad födsel 21 aug och inte 20 aug som jag räknat ut utifrån äggplocket.

• EEJ

Varit på hälsosamtal idag och hade bra värden så det känns skönt. Ja, allt utom VIKTEN! My Gud, vad jag har gått upp i vikt av allt småätande.... Måste äta varje timme för att hålla illamåendet i shack!

• EEJ

Jag hade absolut inga känningar men testade för att se när Ovitrellen gått ur kroppen. Sprutan satt i rätt länge och jag fick aldrig några helt blanka test, det vände på rd 5 och blev starkare. (Blasto) men jag tror att det är oerhört olika!
    Sa dagarna innan till min sambo att jag känner i hela kroppen att det här misslyckats. Sen när jag väl plussat kom symptomen som en bomb, allting på en gång!

• EEJ

Det är aldrig kört förrän mensen kommit men ett svagt streck borde kunna synas på rd 9. Men....Hoppet är ju det sista som lämnar en!!!

• EEJ

Vårt2012- i trepacket ingår 3 förskförsök och 1 frysförsök ( om man har några i frysen det vill säga...) tråkigt att höra att det inte gått vägen! För oss blev det fjärde försöket gillt!

Svar på tråden IVF Umeå