• A79

IVF Umeå

drömmer om ett barn!

Jag har jobbat på Hotel Aveny förut & bor tom granne med självaste hotellet Skrattande 
    Gissa vem jag går & äter lunch med varje dag nu när man är sjukskriven hehe 
    Jo mina gamla arrbetskamrater (mina grannar) så man kanske ser en skymt av dej där vid 11 tiden i veckan?
    Synd dock att dem inte hade plats iväll..
    Hur har det gått idag ? 
  • A79
    A79 skrev 2012-11-28 10:07:50 följande:
    drömmer om ett barn!

Jag har jobbat på Hotel Aveny förut & bor tom granne med självaste hotellet Skrattande 
    Gissa vem jag går & äter lunch med varje dag nu när man är sjukskriven hehe 
    Jo mina gamla arrbetskamrater (mina grannar) så man kanske ser en skymt av dej där vid 11 tiden i veckan?
    Synd dock att dem inte hade plats iväll..
    Hur har det gått idag ? 

Oj ser att det var ledigt från 0ns idag alltså! :) läste slarvigt bara :)
  • A79
    Petto 83!
    Jag tycker som VackerBlomma!
    Att du borde få ett helt nytt försök & en gratis FET!

Hoppas att du mår bättre snart!

& Nu tjejjer är det JUL om 20 dagar!!!
    & kanske bebis..
    Det är så nära nu att..ja vet inte vart jag ska ta vägen!! Skrattande   
  • A79
    drömmer om ett barn
    Tack!
    Ja det känns overkligt.. att snart är det dags ...Skäms
    Gick in i vecka 38 idag!!
    Fick ju mittt första barn i denna vecka så .. & jo har en del förvärkar .
    Var på förlossningen förra veckan för jag hade så mycke vattniga flytningar & då kollade dom mina värkar & hur bebis mår & då hade jag små förvärkar & bebis mår fint :)  
    Hade jag tappat mer vatten hade dom rent av satt igång mej redan då.

Hur känns det för dej nu?
    Snart.. el ja inte sååå länge till TD Glad
    Gu va spännande!      
  • A79

Jag har läst allt vad som står & hur det krånglar för en del.
    Ja hoppas verklgen att turen kommer till er som haft otur än så länge!

Jag undrar oxå hur det går för dem andra som är gravida???
    Är ju så nyfiken  Flört

• A79
    mammaidamaria skrev 2012-12-04 22:08:30 följande:
    Hej allihopa! Läser tråden dagligen och följer er alla även fast jag inte skriver så jätte ofta.

Jag är nu inne i v. 16. Ultraljud den 18/12. Är nervös, vill bara höra att allt är bra. Har verkligen inga symptom, kanske lite lite foglossning men mår annars som vanligt. Hoppas få känna nåt litet "sprattel" snart.

Har jätte jätte problem med nacke/axlar sedan lång tid tillbaka till och från och kan nu typ endast ta Alvedon men ska på akupunktur till veckan, hoppas de hjälper lite annars kommer jag inte fixa jobba länge till, är som ett vrak på kvällarna.

Vad spännande att det är några som jag td strax innan jul, vore ju den bästa julklappen att få ett plus.

Ta hand om er alla! Kram

Ja du är i spökveckorna nu :)
    Speciellt vecka 16 då iaf jag absolut inte kännde någonting alls & trodde det var kört.
    Dina axlar & nacke lät ju inge kul Obestämd hoppas akupunktur hjälper då! Har du fysiskt jobb?
  • A79
    Nektar skrev 2012-12-05 18:29:33 följande:
    A79: Vad spännande! Hoppas du har ork att fortsätta skriva lite här även efter förlossningen!  Håller dock tummarna för att bebben passar in begravningen på ett bra sätt dessförinnan.

Tack för tummarna!!  
    Var på HM idag typ den enda klädbutiken som har mammakläder & velade om ja skulle köpa en svart finare klänning till begravningen .. vet ju inte ens om ja kommer vara gravid då??

Lycka till imorrn på ÄP!
    Hoppas det inte gör ont för dig!
    Verkar vara väldigt individuellt det där Skrattande
    drömmer om ett barn skrev 2012-12-05 23:18:32 följande:
    A79: Tiden har verkligen gått snabbt. Tyckte det var nyss du plussade och nu är snart trådens första bebis här! Skönt att höra att allt är bra med lillpyret!

Här känns allt som vanligt men jag har fått alla vanliga symtom av Crinone. Tröttheten är mycket värre än vid Lutinus men det känns himla skönt att slippa ta vaggisar två gånger per dag + att det kladdar betydligt mindre nu. Kommer inte gå tillbaka till Lutinus igen.

Ja tiden har gått snabbt :)
    Dock tycker jag dom här sista veckorna känns längre än hela totala graviditeten!
    Bebis är crazybaby i magen..& har mycket hicka Glad

Ja förstår att du är trött speciellt nu när mörkret hjälper till dessutom!
    Undrar vad som avgör vad man får.. gällande lutinus & crinone?
    Själv fick jag lutinus & minns att den kladdade väldigt mycket.
    Det rann hela tiden & när man kännde det,
    sprang man på toa för att dubbelkolla om det var blod..
    ja huvva glad att dom dagarna är förbi :)   
    Visst har du TD den 19e?
    Haha.. ja försöker planera in att få bebis då..
    skulle bli perfekt om den kom nån dag innan jul plus att min mamma fyller år då.
    Fick första pojken på hans farmors födelsedag & nu sa min mamma att hon oxå ville ha den bästa födelsedagspresenten. 

• A79
    Emilotta skrev 2012-12-06 13:48:00 följande:

A79: åh vad nära det är nu för dig! jag börjar få mycket frågor om jag ska föda snart. tydligen tycker mång att jag är så stor. och visst har magen verkligen blivit en stor kula men annars har jag inte lagt på mig så mycket.
    jag börjar känna mig lite otymplig och det är jobbigt att böja sig ner. foglossningen är ganska besvärlig nu och då men annars tycker jag nog att jag mår bra. dock får jag väldigt lite sömn just nu och hoppas kunna vila lite mer i jul.

Ja... inte blir ju magen mindre med tiden hihi.

Ja tycker el jag vart iaf lite irriterad när folk påstod att jag var så stor
    & att dom påpekade att bebisen kommer väl närssomhelst!
    När jag var kanske i vecka24 redan.. Jag är faktist bara (lite) större nu,
     Jag vart bara stor "fort"..
    varför vet jag inte men jobbigt när folk ska gå lägga sig & säga åt mig att jag är så stor.
    Att jag måste ha tvillingar osv . nä fy.. gillades inte.  

Ja förstår att det är svårt att böja sig hihi.. jag kan bara hålla med!
    & d där med sömnen.. själv sover jag lite då & då.. finns inte en chans att man sover igenom en hel natt Tungan ute 
    Foglossningarna är ju inge kul heller..
    för en del försvinner den ju helt plötsligt?? Hoppas du får den turen!!

Inte speciellt länge kvar för dej heller faktist.. bara 2 mån va? 

• A79
    Emilotta skrev 2012-12-06 15:40:27 följande:
    A79: jo nu är det bara 2,5 mån kvar, är i v. 30 nu. börjar verkligen se fram emot förlossningen, självklart att få träffa bebisen men även att gå igenom en förlossning och upplevelsen av den.. kanske kan låta konstigt men tycker det ska bli spännande. =)

Ja men det är ju faktist något alldelens speciellt!!! Hjärta
  • A79
    drömmer om ett barn

Nej vad tråkigt... Jag hoppas verkligen att det bara är för tidigt att se!!!
    Det är ju iaf 11 dagarkvar till riktiga testdagen så jag håller tummarna,
    alla tummar & tår för dej nu!!  

Å här händer nada... iaf gällande bebis...Obestämd    
    Drömde inatt oxå att jag kommer gå över tiden vilket jag inte vill!!!
    Skulle va mysigt att ha en liten en till Jul & kunna tex sitta bekvämt & äta julbord osv :)
     & hoppas verkligen du får ditt plus innan Jul!!!!!  

Svar på tråden IVF Umeå