• A79

IVF Umeå

Gomorrn!
    Har precis kommi hem från BM!
    Bebis har inte vuxit i kurvan någonting sedan förra gången!
    Går in i vecka 36 imorrn måttet på 30..som för 2 veckor sedan!!  
    Man blir ju som nervös..
    Hon trodde att det beror på att bebis har fixerat sig nu & bara sjukigt ner..
    Men ska kolla en extra gång nästa vecka igen.. har inget hänt blir det ännu ett ultraljud ..
    Shit hoppas att det är som hon tror bara... att det beror på att bebis fixerat sig!!!

Gick iaf inte att rubba bebis.. den är fixerad & redo för utgång... 

• A79

Tack Petto 83 för dem lugnande orden! Solig

& Grattis till   barreliten förresten!!

Åh känner mig så ego & självupptagen på sistone...& ur fokus...Obestämd 

• A79

Tack alla!
    Jag tror nog att det är lugnt...
    känner mig helt lugn efter dubbelkollen nästa vecka dock Glad

Hoppas verkligen att det inte är mensen som är på G   VackerBlomma!
    Är det inte riktigt blod ännu finns det fortfarande hopp?
    Håller tummarna för dej iaf!!  

• A79
    Tinzu skrev 2012-11-21 19:12:14 följande:

Tjoho! Vet inte om ni minns mig, men jag och sambon tog en paus från IVF försöken, vi tänkte vänta tills efter nyår.. vi bestämde oss för att köpa en clearblue monitor undertiden, och så råkade jag bli massor av sjuk med förkylningar och halsfluss så jag har gått på penicillin, bafucin, strepsils och hostmedicin.. och i fredags såg vi då på testen, jag är gravid. va? håller tummarna nu att den stannar hos oss vad är chansen ens att det plötsligt skulle hända spontant? jisses

Åh vad roligt Tinzu!!! Stort GRATTIS!!!Solig
    Jag tror att det kan bero på att ni båda slappnade av & tog det lugnt ett tag??? hehe..men det är ju vad jag tror!! 
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-20 12:42:04 följande:

A79: Vad spännande att bebisen har fixerat sig, då vet man att det börjar närma sig! Drömmer Jag tror att plutten mår alldeles utmärkt där inne.. tänk, snart får ni äntligen ses.

Ja.. känns inte på riktigt..el ja mena..overkligt.. man har ju väntat så länge & nu är det snart dags!!
    4veckor kvar...jösses...Förvånad

Ja hoppas det blir din tur nu!! 4:e gången gillt!!! Skönt ändå att du inte känner av stimuleringen så mycketFlört
  • A79
    ali85 skrev 2012-11-22 15:43:03 följande:
    Fick just veta att inga ägg överlevt, blev inga ägg till frysen.:( kul för de känns ju som att hoppet är ute för den de satte in oxå.
    Har samma symtom som när jag ska ha mens. Tappar allt jag håller i, svullen mage, trött och ont i huvudet, ont i benen och irriterad! Åh vad livet blev sååå mkt tråkigare på bara någon minut.

För vad är oddsen att detta embryo ska överleva när 7 andra inte gjorde det.
    Och att få fler än ett försök vara ju bara om man var gay!
    Less!!!!

Åh.. tråkigt att äggen inte överlevde..
    Måste hålla hoppet om den du har för så hade faktist jag oxå!
    Känndes precis som att mensen var på väg men här sitter jag gravid i vecka 36!!!
    Jag håller tummarna iaf!Ang fler försök... trodde att det gällde alla??
    Inte bara de som är gay?
    Hm.. låter orättvist tycker jag alla borde få lika många försök!! 
  • A79

Nu blev jag liiite orolig... fick just veta att det finns ingen tidigare tid än 15 dec för pappas begravning...Då kommer jag vara gravid vecka 39... Obestämd

• A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-23 18:24:20 följande:
    björnen2007: Usch, vad tråkigt om det är mensen som är på gång.. Du skrev tidigare att du hade molvärk. Är det en annan sorts värk nu? Hoppas verkligen av hela mitt hjärta att blaston är kvar. Kram på dig

A79: Svårt när begravningen kommer att ske så pass nära inpå din förlossning. Vore jättetråkigt om dessa två händelser skulle krocka med varandra. Vi får hoppas att allt löser sig till det bästa. Stor kram
    Ja.. innan ville ja att bebis ska ut helst igår pga alla krämpor osv .
    Men nu hoppas jag att bebis stannar tills begravningen är över iaf...

Det verkar ju iaf gå frammåt för dej!!
    Det är roligt att höra me tanke på vilken otur du hade sist med stimuleringen!!! Stor lyckokram till dej!!Nalle
  • A79
    ali85 skrev 2012-11-26 00:44:28 följande:
    Hur var de nu?: om man inte fick några till frysen fick man ett helt nytt försök då som man inte behövde betala sig?

Är dock väldigt dåligt att de är olika regler för varje län!! Min kompis som bor i sthlm fick tre försök!

Lycka till alla andra!!

Jag är osäker men ja tror tyvärr att här i norrbotten får vi bara första från landstinget oavsett om man får några till frysen el ej... 
    Men ja håller med dej..verkligen fel att det ska vara så olika beroende på vart i landet man bor.
    Man får likssom en strörre press på sig.
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-11-26 12:25:57 följande:
    A79: Jag hoppas också att bebisen stannar kvar i magen tills efter begravningen. Tror ni att det blir en julafton på BB eller kommer ni vara hemma och mysa med den allra bästa julklappen?

Denna omgång har långsamt gått framåt men nu verkar det ha vänt åt andra hållet. En av äggblåsorna hade inte blivit mycket större sen i fredags så den mätte gynekologen inte ens och en annan var bara 15 mm. Så det verkar endast finnas fyra blåsor som ser bra ut.. Är nog lika bra att ställa in sig på att kliniken säger att det inte blir något äggplock när dom ringer i eftermiddag.

Ja vi får se vad som sker.. tyvärr kan man inte styra över allting här i välden (ang hur allting klaffar med begravning & förlossning osv)Flört

Ja ska hålla alla tummarna för dej!!
    Hoppas verkligen att att det blir äggplock denna gång så ni få komma vidare!
    Verkligen eran tur nu!!!!Tomte   
    & ja.. ja har ju sagt det förr kanske börjar bli lite tjatigt men du har ju en fantastisk koll på oss alla i tråden!!!

Svar på tråden IVF Umeå