Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

IVF Umeå

vårt 2012: Jag har många gånger tänkt tanken "hur länge ska man orka?" och det är inte ett dugg roligt när man fastnar i dessa tankegångar. Det är nog väldigt vanligt att människor som är inne i ivf-svängen mår dåligt. Det tar så otroligt mycket av en.. kroppsligt men framförallt emotionellt. Kan tänka mig att många förhållanden tar stryk och att en del av dessa tyvärr inte klarar sig igenom alla påfrestningar som dessa behandlingar innebär.

Tycker absolut att du ska uppsöka någon form av samtalskontakt. Tror det hjälper mycket att få ut sina känslor och att prata med någon utifrån. Som annalotta skriver så är det viktigt att bearbeta sina känslor. Synd att kliniken inte har egna psykologer, istället får personalen själva "agera samtalskontakt" och försöka trösta oss som det inte gått så bra för vilket kanske inte är så lätt för dom heller alla gånger.

Vilken service att kliniken ringde så sent på kvällen. Åh, vad jag hoppas att ni hinner med ett försök innan jul! Kram

annalotta: Tråkigt att höra att du går igenom en tung period.. ni har gjort många försök och jag förstår att det måste kännas riktigt jobbigt. Det är inte så enkelt som man tror att bara släppa alla tankar och ladda om för ett nytt försök. Vi är trots allt bara människor och inga känslolösa varelser. Kämpa på, kram.

äppelkaka: Fick du tag på gyn? Det enda jag har läst om är att det inte är någon fara att börja spruta om man fortfarande blöder, men då har det varit hos dem som börjat på dag 21 och därmed fått sin naturliga blödning. Hoppas inte att det är någon fara med detta och att du kan fortsätta enligt planerna.

björnen2007
    : Ja, vi får verkligen hoppas att denna FET tar sig så att du inte behöver göra fler VUL. Snart dags för insättning, spännande!

Nektar: Vad härligt att ni får köra igång direkt med korta metoden. Ibland går det undan! Sa dom något om hur lång tid det ungefär brukar ta innan blödningen kommer när man använder Provera?

• drömmer om ett barn

Emilotta: Roligt att höra att det går bra! Solig Skönt att bebisen rör mycket på sig och därigenom stillar en del av oron. Hoppas att du inte får alltför mycket foglossningar och kan leva "som vanligt" så länge som det bara går.

Nektar: Okej, så man äter Proveran max 10 dagar i följd och väntar sedan på mensen? Då dröjer det med andra ord inte länge tills du får din blödning! Glad

Jag har tagit min första spruta ikväll så nu börjar allvaret. Är så himla nervös för att det ska sluta på samma sätt som förra gången men hoppas att doshöjningen ska göra under för mina äggblåsor.

Äppelkaka: Vad skönt att det inte var någon fara trots att det kom lite blod. Man blir givetvis orolig och du gjorde helt rätt som ringde och kollade upp saken. Använder du Puregon?

ali85: Grattis till ruvarstatus! {#emotions_dlg.flower} Gick befruktningen bra för dina övriga ägg? Håller tummarna för att det blir Plus i början av december, lycka till! Glad

Är det Lutinus-tabletterna du tar? Jag har använt dessa och tyckte dom kladdade i princip hela tiden.

barreliten: Så tråkigt att höra att du är inlagd igen.. Rynkar på näsan Vad säger läkarna, kommer dom sätta in någon akut åtgärd nu? Måste göra väldigt ont med äggstockar i den storleken.

Kräkningar på morgonen låter som ett klassiskt gravsymptom. Håller tummarna allt jag kan för att så är fallet! Drömmer

A79: Tänker på dig. Det måste vara oerhört påfrestande att balansera på gränsen mellan djup sorg och samtidigt glädje för barnet som snart kommer. Så sorgligt att din pappa inte får vara med om denna stora händelse i ditt liv.. på något sätt finns han kanske med er ändå. Hjärta

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * Freja150 (inväntar FET)
    * Norris (inväntar FET)

* Nektar  (infomöte den 14/11 för 1:a IVF)
    * EEJ (börjar spruta i mitten på nov)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * Sofiali77 (4:e IVF) 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
    * drömmer om ett barn (4:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Kvinna32 planerat FET v.47
    * björnen2007 FET den 16/11

{#emotions_dlg.flower}Ruvar  
    * Barreliten (TD 21/11)
    * VackerBlomma (TD 27/11)
    * ali85 (TD 3/12) 

GravidGravida
    * EbbaGrön (1:a IVF)
    * A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * Mammaidamaria (1:a IVF)

• drömmer om ett barn
    Sofiali77: Roligt att du är så pass nära ÄP nu! Glad Har du fått annan medicinering vid detta försök? Hoppas innerligt att det tar sig för er så ni slipper gå igenom proceduren ännu en gång.

Jag börjar också bli snurrig.. hittade inte min Puregon-penna och letade i vild förtvivlan innan den äntligen återfanns. Vad används prednisolon för?
  • drömmer om ett barn
    3villbli4: Vad jobbigt att spraya så länge utan att få gå vidare till nästa steg. Hoppas allt ser bra ut vid läkarbesöket på måndag och att äggstockarna är nedreglerade så du får börja med sprutorna. Jag har inte känt mig nedreglerad under något av mina tre försök men varit det ändå, så ge inte upp hoppet. Håller tummarna för dig! {#emotions_dlg.flower}

barreliten: Det kan ju bara betyda en sak: att du är gravid! Skrattande Vad underbart, nu får vi hoppas att det håller i sig hela vägen! Solig Har också hört att vid graviditet är det lättare att bli överstimulerad så det är säkert därför det blivit så för dig. Är du kvar på lasarettet?

Sofiali77: Okej, då förstår jag. Bra att dom gör allt i sin makt för att få det att fungera. Hoppas detta är lösningen för er! Glad Ja, det är verkligen konstigt hur kroppen kan "fungera" en gång och sedan inte. Måste kännas oerhört frustrerande.

EEJ: Hur går det för dig, är du inne på slutspurten med sprutorna? Visst hade du ÄP till veckan?

Märkligt att du inte kan skriva inlägg annat än i sidfoten.. Förvånad Jag tycker att Familjeliv har krånglat en del på sistone. Blir ofta utkastad när jag skriver inlägg och häromdagen gick allt jättelångsamt.

Freja150 och Norris: Hur ser det ut för er då, börjar ägglossningen närma sig?
  • drömmer om ett barn
    barreliten: Vilka underbara nyheter, stort GRATTIS till plusset! {#emotions_dlg.flower} Skönt att överstimuleringen trots allt förde något gott med sig! Skrattande

björnen2007: Grattis till ruvarstatus! Solig Toppen att dom bara behövde tina upp en blasto, alltid skönt att ha "back-up" i frysen. Blev det en 6-dagars som återfördes? Skönt att få kortare ruvartid fram till testdagen. Håller tummarna för er!

EEJ: Jag har också planerat ÄP vecka 48. Litar dock inte på att det blir så med tanke på förra omgången.. När ska du göra VUL? Jag har tid på fredag.

Nektar: Hoppas "tanten" kommer snart så ni får köra igång! Glad Sprutandet går bra, injektionerna har hittills inte gjort lika ont som förra gången så jag är tacksam över det. Mår annars precis som vanligt, märker inte alls av att kroppen är fullproppad med hormoner.. Tungan ute

A79: Vad spännande att bebisen har fixerat sig, då vet man att det börjar närma sig! Drömmer Jag tror att plutten mår alldeles utmärkt där inne.. tänk, snart får ni äntligen ses.

ali85: Jag fick också oerhört mycket flytningar av Lutinus-tabletterna. Ingenting att oroa sig för men man känner sig inte speciellt fräsch såklart. Hur mår du annars, några symptom?

3villbli4: Vilken lättnad att höra att du är nedreglerad efter denna jättelånga sprayperiod! Håller tummarna allt jag kan att resten av behandlingen flyter på utan problem.
  • drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Det finns dom som får bruna flytningar och t.o.m blödningar trots att embryot är kvar så ge inte upp hoppet även om det känns jättejobbigt. Vi alla håller tummarna för er, kram
  • drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Jag känner ingenting alls, varken av spray eller sprutor och så har det varit vid alla mina försök. Umeå ringde om doshöjning igår så nu tar jag 350ie. Blir det inget äggplock av denna dos så är det nog lika bra att lägga ner det hela känns det som.. Tungan ute Ringde dom dig igår eller kör du vidare på samma dos? Spännande med VUL imorgon, hoppas det finns massor av fina äggblåsor! Glad

björnen2007: Åh, hoppas verkligen att blaston har fäst och stannar kvar. Det ÄR din tur nu! Solig

mammaidamaria: Vad bra att du får göra rul innan jul, då kanske stressen släpper lite. Vilket datum blir det?

EEJ: Vilket fint resultat du fick på VUL:et, skönt! Glad Hoppas verkligen att kliniken ändrar sig och går med på att ge dig två embryon tillbaka när det faktiskt är det sista försöket ni ger er på. Modigt gjort av er att låta blastocysterna gå till spillo, men man ska ändå göra det som känns rätt för en. Det tar så otroligt mycket tid och energi (och pengar!) och känner ni att ni vill gå vidare så tycker jag att ni har tagit helt rätt beslut. Men nu hoppas vi på ett plus som julklapp! Skrattande
  • drömmer om ett barn

Provar att skriva från mobilen för första gången, får se om det fungerar eller inte.

Var på VUL i förmiddags. Hade turen att få en gynekolog som egentligen jobbar med IVF-behandlingar nere i Malmö så vi hade mycket att prata om. Jag hade 6 stycken äggblåsor och en fin slemhinna på 10 mm. Är så lättad över att det fanns jämnstora blåsor! Har varit lite av ett nervvrak denna gång då det krånglade med nedregleringen. Nytt VUL på måndag så hoppas att äggblåsor vuxit till sig lite mer och att äggplocket blir av till veckan.

Äppelkaka: Vad roligt att du har plock redan på måndag! Det är absolut värt att tjoa över: TJOHOO!

• drömmer om ett barn

EEJ: Vilket bra resultat du fick! Skönt att få tid för ÄP direkt och inte behöva göra fler VUL. Det kommer säkert se jättebra ut för dig på onsdag!

Jag är på sprutdag 9 och ska fortsätta med 350ie puregon. Ganska svårstimulerad som det verkar.. Tre av blåsorna var 15-16 mm och dom andra lite mindre.

Svar på tråden IVF Umeå