IVF Umeå
vårt 2012: Jag har många gånger tänkt tanken "hur länge ska man orka?" och det är inte ett dugg roligt när man fastnar i dessa tankegångar. Det är nog väldigt vanligt att människor som är inne i ivf-svängen mår dåligt. Det tar så otroligt mycket av en.. kroppsligt men framförallt emotionellt. Kan tänka mig att många förhållanden tar stryk och att en del av dessa tyvärr inte klarar sig igenom alla påfrestningar som dessa behandlingar innebär.
Tycker absolut att du ska uppsöka någon form av samtalskontakt. Tror det hjälper mycket att få ut sina känslor och att prata med någon utifrån. Som annalotta skriver så är det viktigt att bearbeta sina känslor. Synd att kliniken inte har egna psykologer, istället får personalen själva "agera samtalskontakt" och försöka trösta oss som det inte gått så bra för vilket kanske inte är så lätt för dom heller alla gånger.
Vilken service att kliniken ringde så sent på kvällen. Åh, vad jag hoppas att ni hinner med ett försök innan jul! Kram
annalotta: Tråkigt att höra att du går igenom en tung period.. ni har gjort många försök och jag förstår att det måste kännas riktigt jobbigt. Det är inte så enkelt som man tror att bara släppa alla tankar och ladda om för ett nytt försök. Vi är trots allt bara människor och inga känslolösa varelser. Kämpa på, kram.
äppelkaka: Fick du tag på gyn? Det enda jag har läst om är att det inte är någon fara att börja spruta om man fortfarande blöder, men då har det varit hos dem som börjat på dag 21 och därmed fått sin naturliga blödning. Hoppas inte att det är någon fara med detta och att du kan fortsätta enligt planerna.
björnen2007: Ja, vi får verkligen hoppas att denna FET tar sig så att du inte behöver göra fler VUL. Snart dags för insättning, spännande!
Nektar: Vad härligt att ni får köra igång direkt med korta metoden. Ibland går det undan! Sa dom något om hur lång tid det ungefär brukar ta innan blödningen kommer när man använder Provera?