IVF Umeå
Högkostnadsskyddet kom ni väl upp i på era första försök? Det gjorde jag och har nu gratis medicin ett år, eller ja till Maj nästa år.
Jag har även samma på besök till vc och sjukhus.
Högkostnadsskyddet kom ni väl upp i på era första försök? Det gjorde jag och har nu gratis medicin ett år, eller ja till Maj nästa år.
Jag har även samma på besök till vc och sjukhus.
EbbaGrön: jag hade mensvärk nästan varje dag till vecka 9. Sen har jag haft det till och från, har det ibland nu också, och gick in i vecka 19 idag:) Så länge det inte kommer blod och gör superont så är det ingen fara.
Hade även väldigt ömma bröst och var jättetrött.
Välkommen björnen2007!:) usch va tungt ni haft det:( håller tummarna att allt går bra denna gång!
Emilotta: Har du också RUL nästa vecka som jag?:)
Håller tummarna för dig Tinzu! Så spännande Det måste ju stämma när du inte har någon äl spruta i kroppen som kan störa + en blasto
Wow här händer det grejer när man är borta:)
Grattis till plus mammaidamaria och turtle01!:)
Jättetråkigt tinzu och drömmer om ett barn:(
Tycker det är konstigt att de höjde så lite på dig drömmer om ett barn. Jag är svårstimulerad och hade väldigt få blåsor vid vul, så då höjde de rejält. Från 225 till 350 och till sist 450. Hade 17 blåsor och 13 ägg vid äp.
Emilotta: Det gick bra på RUL!:) lite besviken på han som gjorde rulet.
Han va så nonchalant och gjorde bara det han absolut måste. Mätte huvud, ben m.m och är såklart glad att bebisen mådde bra, men såg så mycket fram emot det och så fick vi inte se ordentligt och han sa knappt nåt. Sen när jag frågade kön så ville han inte ens titta, bara gjorde det snabbt och sa att han inte såg.
Så nu har vi bokat ett nytt privat på samma ställe som vi var i vecka 13. Hon va toppen bra:)
Kan förresten inte skriva in bf på listan nu, sitter med mobilen. Men gör det sen när jag har tillgång till datorn:)
Gör också som A79 och lägger in bf efter ET istället för RUL.
Väntrummet
* Vårt2012 (väntar på IVF försök nr.2 efter 1 IVF & 1 FET)
* björnen2007 (kör ett FET om allt går bra på oktober mensen, blir väl i början av nov insättning )
* Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)
Sprayar
* Jenads (24/9)
* Barreliten (25/9)
Sprutar
* Mirage (from 19/9 1:a IVF)
* EEJ (from 20/9) 3:e IVF)
Väntar på ÄP/ET
Ruvar
* Kvinna32 (testdag 2/10 )
* Freja150 (testdag 9/10, 1:a IVF)
* Norris (testdag 9/10)
Gravida
* EbbaGrön (1:a IVF)
* A79 (1:a IVF) BF 24 Dec
* Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
* Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
* fiffa (1:a IVF)
* Mammaidamaria (1:a IVF)
Hej alla, längesen jag var in. Läser då och då men hinner aldrig skriva, och har lite svår att hänga med alla Ser att vi fått in nya i tråden, jättekul! Välkomna!
mammaidamaria: Så spännande med ultraljud, det är nervöst men helt underbart när man får se det lilla hjärtat
Vi var alldeles för nyfikna och var på ett köns-ul idag, fick veta att vi ska ha en liten flicka! Nu kan man äntligen säga hon istället för den eller babyn, och börja prata namn på allvar
A79: det kostade 700 på Norrlandskliniken, inte så farligt tycker jag:) Ja det är skönt att säga hon nu istället gör den..hihi:)
Nu är det inte så länge kvar för dig, hur känns det? Får du gå på havandeskaps?
Nektar: jag fick aldrig någon nidblödning men jag tror det hade fäst på tisdagen, ET var på lördagen. Helt plötsligt fick jag ansiktet fullt av finnar på tisdagen, tror det var första symptomen. Sen vet man ju inte helt säkert vilka symptom som kom från progesteronvaggisarna och vilka från graviditeten.
Vårt2012: usch va tråkigt:( styrkekramar!