• A79

IVF Umeå

inväntande skrev 2012-07-22 20:27:30 följande:
    Nej jag avaktar listan.
    ok! Glad
  • A79
    Mustikka skrev 2012-07-23 10:04:22 följande:
    Så nu är det inte länge kvar, spännande! Förstår att du är ett nervvrak, men du har bättre nerver än mig som inte klarar av att vänta till rutin ulGlad 
    Vi var på inskrivning idag, allt såg bra ut och vårt rutin ul blir den 17 september. Eeevigheter dit!!
    Jag är i vecka 10+4 idagGlad
    Jaha
    Närmar sig vecka 12 då!! Skrattande
    Den magiska veckan!!

Haha.. nerver vet jag inte.. det var min BM som avrådde mig till privat UL då hon tyckte att inget skulle stilla min oro för missfall.
    Men nu i efter hand tänker jag.. Vad vet hon!!??
    Om jag hade fått göra UL vecka 13 tex hade min oro blivigt mindre!
    Om allt såg bra ut såklart hehe...
    Hon nämde även att det såklart inte är jättefarligt men heller inte jättebra att göra för mycket UL & utsätta pyret för den varma lampan. & jag är ju så rädd oxå & vill inte riskera NÅGOT som kan va minsta lilla skadligt..
    Men jag har som fått en liten kula & den är hårdare än vanligt.. känner nog nogon där inne oxå om det inte är tarmarna såklart.??

• A79
    Emilotta skrev 2012-07-24 09:44:42 följande:
    oj nu har jag varit borta länge kände jag=)

Tinzu: oj vad mycket som hänt! men har du inte tagit ett till test? låter ju positivt!!

Mustikka: åh har du varit på inskrivning! jag måste vänta till 8 aug vilket känns lite sent faktiskt. skönt att allt såg bra ut!

A79: ja nu är det nära till RUL, vad spännande!!

för egen del så är det som vanligt, illamåendet hänger i och jag hoppas verkligen att det lugnar ner sig snart. tycker att magen står ut lite, inte bara fett tror jag hehe.  
    Ja.. inne i mage är det iaf någon som är pigg!!
    Känner allt tydligare & tydligare!!!!
    Gör att min oro släppt faktist!! Glad
    Nu oroar jag mig bara för om något är fel..?
    Ångrar alltså att jag inte tog KUB testet Men fick heller aldrig frågan?
    jaja...

Hoppas att du slipper illamåendet snart... Spyr du oxå el mår du bara illa? huvva..
    Kul att du börjar få en liten mage!!
    samma här den har blivi hårdare!!
    Vilken vecka är du i nu?
  • A79
    Emilotta skrev 2012-07-24 19:07:34 följande:
    jag har sluppit att spy vilket jag är mycket glad för! jag är bara några dagar efter Mustikka 10+2. egentligen kanske det inte ska synas med det gör det=) 
    Det är väl olika från persson till persson hur magen blirGlad Vad roligt att din mage ha blivi större Solig

Min mage var stor redan innan jag vart gravid pga stimuleringen.. fast kanske inte så stor som den är nu, plus att den ändrat form.. ser mer gravidstor ut istället för svullenstor & dessutom hårdare.
    Får jag dåliga nyheter efter UL imorrn vet jag inte vart jag ska ta vägen!!! så nervöös...

Skönt att du sluppit spy iafFlört
    Ska ni göra KUB?
    Mustikka skrev 2012-07-24 19:56:34 följande:
    A79: Vad härligt att du känner den lilla röra sig!Glad Då behöver du inte oroa dig! Så skönt! Längtar tills jag kan känna min lilla{#emotions_dlg.flower}
    Vi har bestämt oss för att göra KUB, fick frågan av BM igår. Hon sa nåt om att vi kanske inte behöver betala eftersom vi gjort IVF, vi får se hur det blir.

Emilotta: Det var en sen tid du fick, är det för att de har fullt upp på MVC månne?
    Här va det snabba ryck med inskrivningen för att de hade så mycket att göra. Vi fick ett kortare besök än vad de brukar ha.
    Sen tyckte jag tiden till vårt rutin ul var sent, räknade att jag redan kommer vara i vecka 20 då. 
    Ja herreguu vecka 20 var sent!! ja tyckte jag fick så sent som får tid nu i vecka 19!
    Tråkigt att dom har fullt upp hos er mvc! Hoppas att ni inte blir stressade av det & hinner ställa alla era frågor bara?

• A79
    inväntande skrev 2012-07-26 23:47:08 följande:
    Vecka 20 låter som norrbotten det Pite du och så? För rutin ultraljudet...
    Är du från Piteå? Bor inte där nu men kommer därifrån Glad
  • A79
    HjärtaIdag har jag varit på rutinultraljud!!!
    Vilken underbar syn att få se sin lilla röra & snurra på sig i magen!!
    Allt ser bra ut.. jag är bara så lycklig!!!!!!!
    18cm lång nu... me so happy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hjärta
  • A79
    drömmer om ett barn skrev 2012-07-27 21:29:51 följande:
    A79: Åh, så roligt att höra att det gått bra på dagens ultraljud! Stort grattis till er! Skrattande Nu känner du väl dig lugnare? Gissar att ni fick med er en bild som ni inte kan sluta titta på? Solig
    Tack så mycket!!Skrattande

Hon sa att efterssom vi gjort IVF vet man ju exakt när jag blev befruktad.
    & därför ändrar hon inte datum på pappret.
    Så bebis är fortfarande beräknad den 24/12.
    Dock att detta ultraljud visade att den är beräknad till den 20:e dec !
    Ja..jag kan fortfarande inte riktigt smälta detta.. är detta verkligheten!!?
    Ja du har nog rätt ang bilderna hihi.. har hunnit titta på dem ett flertal gånger nu!!
    Hoppas du & alla andra får uppleva detta snart oxå!!
    Helt fantastiskt!!!! KramSolig

• A79
    dumdummast skrev 2012-07-27 23:03:33 följande:
    hej!
    Jag och min make ska anmäla oss till barnlöshetskliniken, och jag undrar bara om det finns någon som vet hur lång väntetid det är innan man få börja utredning? Tacksam för svar.
    Vi hörde av oss i aug förra året & 1:a dec hade vi första mötet .
    Började utredning direkt, mars började behandlingen & idag är jag gravid vecka 19Solig 
    Det gick rätt fort tycker jag!!
    Välkommen hit förresten!{#emotions_dlg.flower} 
  • A79
    dumdummast skrev 2012-07-27 23:41:21 följande:
    Grattis :).
    Men då gick det ganska fort tycker jag också.
    Tack så mycket. Har dock åtta kilo att gå ner, redan gått ner nio men åtta kvar innan jag kommer under BMI gränsen.

Grattis än en gång!
    Tack så mycketSkrattande

Lycka till med kilona!
    Har du redan tappat 9 så kommer det gå bra med 8 till Glad
    Glömde nämna att vi var på ett planeringsmöte oxå..
    tror det var i feb någon gång.
    Jaja.. huvudsaken är att första gången vi hörde av oss till  barnlöshetskliniken var i mitten av aug förra året.
     Därifrån rullade det bara påGlad
Svar på tråden IVF Umeå