Nefernefer skrev 2012-03-15 12:44:43 följande:
Adoption är verkligen inte en modern företeelse. IVF är modernt, så klart, eftersom det har med medicinska framsteg att göra.
Här är några tankeövningar till dig:
* Jag har inga problem att hålla vikten. Därför ska ingen som har svårt med det få hjälp. Man ska ha den vikt man skulle haft naturligt. Det måste vara förbjudet att hjälpa folk med viktproblem.
* Jag har inga problem med min bröststorlek. Om någon får ont i ryggen och behöver en bröstoperation, så är det mot naturen. Man ska ha den bröststorlek man är född med. Alla operationer måste förbjudas.
Vad sägs?
Homosexuella tvingades f ö förr i tiden ofta att gifta sig med någon för att "hålla uppe fasaden" och slippa fördomsfulla människor som du. Det innebär ett dubbelt lidande. Dels för den homosexuelle, och dels för den heterosexuella, som ovetandes inte är älskad på riktigt, utan utnyttjad som en spelpjäs.
Jag är mycket glad över att samhället mer och mer slutar lägga sig i folks privatliv.
Parallellerna funkar inte, eftersom bröst- och GBP-operationer som går snett inte drabbar någon annan än personen själv. Barnskaffande på onaturliga sätt drabbar däremot oskyldiga barn. Därför måste samhället få lägga sig i. Såvida vi inte ska besluta, att samhället ALDRIG får lägga sig i barns uppväxtvillkor..?