Inlägg från: Missermajser |Visa alla inlägg
  • Missermajser

Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?

Köpenhamn skrev 2012-03-10 14:36:20 följande:
    Jo, men ett planerat barn är väl alltid skaffat utifrån egoism. Men när det längtas och önskan finns blir det troligen en bra och kärleksfull miljö för barnet.

När det skaffas barn utan egoism. Det är väl då det blir problem?
    Nu hänger jag inte med riktig, menar du att önskan och längtan är liktydigt med egoism?
  • Missermajser
    Köpenhamn skrev 2012-03-10 14:36:20 följande:
    Jo, men ett planerat barn är väl alltid skaffat utifrån egoism. Men när det längtas och önskan finns blir det troligen en bra och kärleksfull miljö för barnet.

När det skaffas barn utan egoism. Det är väl då det blir problem?
    Jag tror bestämt att det enda raka är att prova att göra som du tror är rätt och ställa de moraliska frågorna på vägen med ett öppet sinne.

Att begripa på riktigt är väl egentligen att verkligen gripa situationen. 
  • Missermajser
    Tonårsmamman1 skrev 2012-03-10 15:22:03 följande:
    Om man längtar efter barn så vill man ha barn, och ja då är man egositisk. Och det är bra, man ska skaffa barn för att man vill ha barn. 
    Jag tänker mer att man kan vilja har barn och det får man med någon som vill ha barn. Beslutet är grundat med hänsyn till någon annan.
    Väljer man däremot den lätta vägen att inte behöva ta hänsyn till någon annan är man egoistisk. Att inte vilja dela glädjen och ansvaret med andra är egoistiskt. 
  • Missermajser
    Tonårsmamman1 skrev 2012-03-10 15:37:12 följande:
    Jag tror de allra flesta vill dela glädjen med någon annan, men det blir inte alltid så i livet. Varför måste vi gradera egoism? Dessutom kan man dela glädjen med andra än pappan.
    Frågan var ju ställd som ensamstående sedan kan man ju dela barn med en kvinna eller en annan man om man vill.

Jag tycker att det är fel att vara själv om ett barn.

• Missermajser
    Tonårsmamman1 skrev 2012-03-10 15:51:45 följande:
    I de fall där pappan dör eller lämnar mamman efter födseln då? Är det också fel? Ska bara par få lov att ha barn?
    Jag tycker det är mycket fel att någon förälder går och dör ja! 

"Ska bara par få lov att ha barn?"  Nej men jag tycker det är fel att planera att vara själv om ett barn.
  • Missermajser
    Loriyana skrev 2012-03-10 16:06:50 följande:
    Barn är en gåva och INTE en rättighet
    Det tror jag du har mycket rätt i!
  • Missermajser
    asta66 skrev 2012-03-10 16:05:14 följande:
    Jo, men det händer tyvärr. Det har drabbat både en barndomskompis med små barn och en kollega med tonåringar. Och de har haft ett helvete att få vardagen att gå ihop.
    Så därför är det rätt att leva själv och inseminera istället menar du?
  • Missermajser
    SweeneyTodd skrev 2012-03-10 16:11:54 följande:
    Om pappor är så oviktiga, så varför det här försöket och ramaskriet om att pappor tar ut för lite föräldraledighet? Antingen ska pappor vara viktiga, eller oviktiga. Kan inte ha både och. Man kan inte vara för insemering av ensamstående, men samtidigt tycka att pappor ska ta mer i föräldraledighet.
    Allt som är till kvinnans fördel är automatiskt rätt.
  • Missermajser
    SweeneyTodd skrev 2012-03-10 16:17:28 följande:
    Nej det är det inte!!! Det här handlar inte om kvinnan, det här handlar om barnet. Barn mår bättre av en närvarande pappa! Barn förtjänar att växa upp med deras pappa!
    Jag håller med.
  • Missermajser
    Köpenhamn skrev 2012-03-10 16:50:04 följande:
    Jo, men nu är det fråga om ett nytt regelverk. Ska vi tillåta detta eller inte.
    Nej, säger jag då!
  • Missermajser
    Köpenhamn skrev 2012-03-10 16:52:28 följande:
    Ja, det kan jag förstå. Men idag går kanske denna kvinna ut och raggar upp okänd karl. Är det bättre?
    Jag är inte liberalt lagd så nej, jag tycker inte att ett fel gör två fel rätt.
  • Missermajser
    Köpenhamn skrev 2012-03-10 17:00:29 följande:
    Snälla du respektera en vettig nivå på debatten. Tycker det varit det hitills. Det där tappade stinget.
    Nån sån där grej kan man väl få släppa ut ibland.....Oskyldig
Svar på tråden Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?