Inlägg från: Lyckoprinsessan |Visa alla inlägg
  • Lyckoprinsessan

Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?

IngenVet skrev 2012-03-10 20:42:48 följande:
    Självklart, varför inte. Har inte följt debatten men tar det som en självklarhet att man som ensam kvinna ska få insemineras. Dock anser jag inte att staten ska stå för kalaset men det antar jag inte är på tapeten heller?

Man får också komma ihåg: Att skaffa barn är ingen mänsklig rättighet. 
    Nä men då ska ju ingen få hjälp, vare sig att bli gravid eller föda... låt alla betala själva!!!

Jag är för alla sätt att få barn från adoption  och surrugatmamma till embryoadoption och insemination, spelar inge roll om man är två eller ensam
  • Lyckoprinsessan
    puss skrev 2012-03-10 10:54:33 följande:
    JA det är avgörande för hur barnen mår. barn som har "fader okänd" mår ofta mycket dåligt av det.
    Har du någon statistik på det? Inte alls vad jag hört...
  • Lyckoprinsessan
    Merwinna skrev 2012-03-16 13:43:41 följande:
    Ja, jag tycker att donation av könsceller ska förbjudas helt och hållet. På grund av barnens behov av sina riktiga, genetiska föräldrar.

IVF ska dock tillåtas för gifta par, om de använder båda parternas egna könsceller. Då blir ju familjen som vilken normal familj som helst - läkaren hjälper dem bara förbi ett litet hinder. T.ex. i kvinnans äggledare. MEN även i dessa fall tycker jag att man kan utreda paren lite extra innan de får behandlingen - man kan passa på och sovra lite där det går, så att säga, eftersom det blir så många olämpliga föräldrar ändå på naturligt sätt.  
    Vad har barnen för behov av sina genetiska föräldrar?

Barn har väl behov av föräldrar som älskar dem!
    Frågor kring det genetiska kommer väl tidigast i tonåren? Om det kommer alls...
Svar på tråden Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?