c89 skrev 2012-03-15 12:14:20 följande:
Adoption osv är en modern förteelse. Likaså IVF osv.
Gå tillbaka i tiden. Var du homosexuell på medeltiden så var du, det innebär också att du inte kan få barn. Kan du inte själv skaffa barn så har du ingen rätt till barn. Varför? För att man inte har RÄTT till något man inte kan "fixa" själv. Jag förstår innerligt inte hur man överhuvudtaget kan säga emot dessa empiriska fakta. Det är logik på dess främsta nivå, det är rent socialt även där rätt på dess främsta nivå eftersom att man heller inte har rätt att stjäla något från någon annan, definitivt inte ett barn.
Heterosexuella par som inte kan få barn har inte heller rätt till barn. 50-åringar som kommit in i klimakteriet har inte heller rätt till barn osv.
Adoption är verkligen inte en modern företeelse. IVF är modernt, så klart, eftersom det har med medicinska framsteg att göra.
Här är några tankeövningar till dig:
* Jag har inga problem att hålla vikten. Därför ska ingen som har svårt med det få hjälp. Man ska ha den vikt man skulle haft naturligt. Det måste vara förbjudet att hjälpa folk med viktproblem.
* Jag har inga problem med min bröststorlek. Om någon får ont i ryggen och behöver en bröstoperation, så är det mot naturen. Man ska ha den bröststorlek man är född med. Alla operationer måste förbjudas.
Vad sägs?
Homosexuella tvingades f ö förr i tiden ofta att gifta sig med någon för att "hålla uppe fasaden" och slippa fördomsfulla människor som du. Det innebär ett dubbelt lidande. Dels för den homosexuelle, och dels för den heterosexuella, som ovetandes inte är älskad på riktigt, utan utnyttjad som en spelpjäs.
Jag är mycket glad över att samhället mer och mer slutar lägga sig i folks privatliv.