Inlägg från: Enter Sandman |Visa alla inlägg
  • Enter Sandman

Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?

Merwinna skrev 2012-03-11 16:51:34 följande:

Jag gör det i alla fall. Jag tycker till och med att det är ännu mer onaturligt att ha sex med någon av samma kön, än att leva i celibat hela livet. Det sistnämnda har ju ändå en hel del utmärkta människor gjort...

He, he, hur var det nudå med att inte komma med påståenden utan grund, eller insuniationer.

• Enter Sandman
    Merwinna skrev 2012-03-11 16:58:06 följande:
    Jag anser att man alltid, alltid måste sätta barnets bästa först. Och just därför var det fel att homosexuella fick rätten att fostra upp barn tillsammans.

Och då återstår bara för dig att lägga fram bevis på att det finns en motsättning mellan barnets bästa och att homosexuella fostrar barn.
    För du var ju inte den som gjorde utlåtanden om människor utan grund............eller hur var det nu igen?  
  • Enter Sandman
    Merwinna skrev 2012-03-11 17:11:25 följande:
    Det handlade inte om den teoretiska begåvningen. En kvinna som inte får till nära relationer, kan ändå mycket väl framstå som normal i ett samtal med en barnmorska eller läkare. För att hon är bra just på FORMELLA kontakter. Men lite avstånd. Där man INTE ska bli för privat och klängig och tjenis. De kan klara detta, precis som de kan klara kontakten med personalen i livsmedelsaffären, på banken, med busschauffören och i andra formella situationer. Det är inte samma som att knyta personliga kontakter...

Och du tror att bara för att man lever i en relation att man inte har problem med relationer på olika sätt.

Wow, läser du inte trådarna härinne, ser du inte dig omkring.

En relation mellan en kvinna och en man är ingen garanti för att man är förmögen att vara ett gott föredöme för sitt barn.     
  • Enter Sandman
    Merwinna skrev 2012-03-11 17:20:51 följande:

Fast då kanske det är bättre att de får adoptera, så att de inte för vidare ett utseende som kommer att skapa samma lidande och problem i nästa generation...
    Är du så ängslig att du på allvar tror att det är utseendet hos en människa som skapar lidande eller inte lidande?
    Riktigt så enkelt är det inte kan jag berätta.  
  • Enter Sandman
    Merwinna skrev 2012-03-11 18:23:37 följande:
    Det finns massor av grund. Men jag har dragit den för dig i andra trådar, och den här tråden handlar om ensamma kvinnor - inte om homosexuella par.

Nej det har du inte alls gjort.
    Du har snackat en massa strunt och kommit med en massa tyckande hit och dit.
    Men inte ett enda bevis, och jag utgår då ifrån att något mer än löst tyckande kan du inte prestera i den här frågan.

• Enter Sandman
    Merwinna skrev 2012-03-11 18:25:13 följande:
    Det kan man visst ha, men man har i alla fall klarat Entrance Test 1.A. ...

Jaha, det  tycker du.
    Jag tycker att det finns en hel radda olika entrancer, den ena lika god som den andre och det är inte där som ett gott föräldraskap ligger.

Det ligger hos individerna som vårdar och fostrar barnet, oavsett relationens art.

• Enter Sandman
    Veladis skrev 2012-03-11 19:17:49 följande:

Fast hur är man begåvad om man inte fattar att det handlar om att det är viktigt att ett barn knyter an till sina förälder oavsett hur många det är. Det är inte pappan i sig som är helig, det är att barnet ska få samma chans att lära känna alla sina föräldrar (i betydelsen fostrare, inte avlare), om det har flera. Oavsett om det är en, två, tre eller fler föräldrar inblandade, oavsett vilket kön de har.

Precis så, tänk att det ska vara så svårt att förstå.
  • Enter Sandman
    FaberCastell skrev 2012-03-12 12:47:06 följande:

Jag kan inte låta bli att förundras över hur man lyckas argumentera för att pappor ska ta ut mer föräldraledigt (staten ska kvotera föräldradagar t ex) samtidigt som man argumeterar för att staten ska bidra till att barn kommer till världen helt utan pappor. Är det någon som kan förklara hur detta går ihop? 

Tycker man det är fel med en frånvarande pappa som mest jobbar eller på annat sätt är frånvarande under barnens uppväxt, så borde man inte fundera en sekund på om det skulle vara bättre med en helt okänd pappa. Vill man som kvinna leva det livet så står det henne fritt att välja det, men att helt friska kvinnor skulle ta resurser från ofrivilligt barnlösa par som vill ge sina barn en närvarande pappa och mamma, är bara så fel.

Det är redan förklarat.
    Läs inlägg 455.  
  • Enter Sandman

En vän till mig skrev det här på ett annat forum och jag tycker det är så bra att jag vill delge er det:
    Jag kan ställa mig bakom dom här orden, dom stämmer för mig med.  

"Det klart att barn har rätt till föräldrar men det behöver för den skull inte betyda att det nödvändigtvis behöver vara de biologiska föräldrarna, det behöver inte betyda att det är man och kvinna eller ens två föräldrar. Barn har förmågan att se upp till och behöva "förälder/föräldrar" oavsett bakomliggande biologi. Det du tycks förespråka är ganska extrema kristdemokratiska värderingar där kärnfamiljen är det enda rätta, där barnlösa längtande möjligtvis på nåder kan få den "manliga säden" om den gudagivna biologin fallerat. Även om jag råkar ha biologiskt barn och lever i ett monogamt förhållande så anser jag inte att det ska upphöjas till lag. Det vore snarast att stödja unkna förlegade värderingar... och det är jag inte för. "

• Enter Sandman
    Ckillen skrev 2012-03-13 14:19:55 följande:
    "ok".

Hmm. Asså jag är lite skeptisk. Jag ser ett samhälle där männen på sikt inte behövs. Mer än som avelstjurar som ska leverera sperma till tjejerna.

Varför ska kvinnor ragga och lägga ner massa energi på en man att bilda familj med. Nuförtiden så är det så mycket annat som ska hinnas med, karriär, man vill vara fri, äventyr och så vill man så småningom ha det där barnet. Då kan man gå och få lite sperma så är det klart.

Mannens betydelse kommer att minska.

Men nu tror jag du oroar dig i onödan.
    Män har större värde än att bara vara betäckar till kvinnor, för kvinnor.
    Kvinnor vill inte ha män enbart för få barn. 
    En kvinna älskar en man, för att han är just den han är, inte för att han har schyssta spermier, det är liksom inte där kärlek sitter. 

Män har mer kapacitet än att reduceras till enbart avelsdjur, tycker inte du det?
    Det tycker jag.        
Svar på tråden Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?