Inlägg från: Ckillen |Visa alla inlägg
  • Ckillen

Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?

Ska en ensamstående pappa få adoptera barn då?

• Ckillen
    Lillsudd skrev 2012-03-13 14:16:17 följande:
    Det får de. Enligt svensk lag. Däremot har bara någon enstaka faktiskt kunnat genomföra adoption pga ländernas inställning. Det är något att jobba på. Fast kanske inte något för mig som ensamstående kvinna att jobba på (men om de ensamstående barnlängtande männen organiserar sig så lovar jag att "gilla" föreningen på Facebook eller till och med bli stödmedlem om föreningen öppnar för det)
    "ok".

Hmm. Asså jag är lite skeptisk. Jag ser ett samhälle där männen på sikt inte behövs. Mer än som avelstjurar som ska leverera sperma till tjejerna.

Varför ska kvinnor ragga och lägga ner massa energi på en man att bilda familj med. Nuförtiden så är det så mycket annat som ska hinnas med, karriär, man vill vara fri, äventyr och så vill man så småningom ha det där barnet. Då kan man gå och få lite sperma så är det klart.

Mannens betydelse kommer att minska.
  • Ckillen
    Thedrjohn skrev 2012-03-13 14:31:07 följande:
    Precis ett sånt resonemang förde jag fram några sidor bak i denna tråd. Hur man än vrider och vänder på frågan minskar mannens/pappans betydelse eftersom det inte är en nödvändighet vare sig för att skaffa eller uppfostra barn. Och det kanske Sverige kommer ställa sig bakom och subventionera......
    Ahh, där ser man.

Sen så slipper alla tjejerna allt tjat en man kan inbringa, när han inte tycker som kvinnan osv. det blir ett mycket lugnare hem när tjejen kan bestämma som hon vill.

Ja, jag tycker vi kan ordna stationer där män får gå och runka av sig så tjejerna får sperma.
  • Ckillen

Anledningen kvinnor vill ha en man i lägre år är för att tillfredsställa det sexuella behovet.
    Anledningen kvinnor vill ha en man i högre ålder är för att ha någon att bli gravid med. I alla fall så fungerar kroppen som sänder ut de signalerna åt kvinnan att söka en partner. Därför som hon omedvetet bedömer män efter deras förmåga att vara en far till barn, beskyddande osv.

• Ckillen

Utan detta så kan kvinnan uppfylla det behovet ändå. Om kvinnan blir gravid på annat sätt så sänder kroppen ut signaler som minskar behovet att leta partner och man känner inte behovet att bli kär i en man på samma sätt.

Om fler kvinnor väljer att vara singlar med barn, då kommer det bli ett överflöd också av killar som är singlar och inte får möjligheten varken till barn eller familj. För även om lagen säger att det är ok så fungerar det inte praktiskt att adoptera barn.

• Ckillen
    Enter Sandman skrev 2012-03-13 14:58:41 följande:
    Vad bygger du det påståendet på?

Jag tycker det låter konstigt, då ingen jag känner, inklusive mig själv, tänker så.

Kvinnor är mer styrda av sina känslor, som i sin tur påverkas av hormoner. Det är oftast stor skillnad på hur man tänker och hur man sen reagerar när känslorna kommer in i bilden. Detta kan man se när man gjort studier på vad t.ex. en kvinna säger logiskt att hon faller för hos män, medans samma kvinna i verkligheten sedan faller för helt andra män.

Dessa kvinnor kunde inte förklara varför eller försökte bortförklara det hela. Men det visade sig att när det väl kom till kritan så påverkades kvinnan av känslorna som styrde och dem går inte alltid hand i hand med vad kvinnan tänker att det borde vara när hon inte känner de känslorna.

PMS är en sån sak t.ex. kvinnan blir oförmögen att hantera de känslor som kommer upp på grund av kroppens system.
  • Ckillen
    Enter Sandman skrev 2012-03-13 15:04:47 följande:
    Men nu kommer du ju bara med fler påståenden om kvinnor.
    Jag frågade dig vad du byggde det på.
    Med andra ord, vad har du för källor som styrker dina påståenden.
    Eller är det bara ditt eget tyckande att kvinnor funkar såhär?   

Dom där studierna du nämner, har du en länk så jag kan läsa själv?    
    Kurser inom social dynamik. Har inte källorna till kursmaterialet. Men ska kika lite om jag hittar på det så lägger jag det här såklart.
  • Ckillen
    Enter Sandman skrev 2012-03-13 14:35:27 följande:
    Ni män som blir oroliga om kvinnor kan bli gravida utan er hjälp.
    Tillför inte ni er själva större värde än så? 
    Tror ni att er sperma är allt ni har att komma med?

Jag tycker det låter jättesorgligt i så fall.      
    Värde. Det är väl det vi gör, vi vill inte bli avelshingstar det är väl därför vi sätter emot.

Skulle vi inte tillskriva oss någe större värde då skulle vi strunta i detta.

Mera kvinnorna som inte tillskriver oss någe större värde, eller rättare sagt de som är för att man som singel oavsett kille eller tjej ska kunna få barn.
  • Ckillen

Bland annat föreläsande psykologer som beskrev kvinnors beteende som är betydligt mer kopplat till deras känslor än det t.ex. är hos män.

Män är mer benägna att gå på vad hjärnan säger och strunta i hur saker känns. Medans en kvinna blir mer styrd av hur hon känner och då kan mera trycka undan vad hjärnan säger vore sunt.

Nu är det säkert nån som tolkar det till nåt extremt att kvinnor alltid går efter känslorna. Men det är inte det jag säger, jag säger att kvinnor är mer styrda av känslor än män.

Vet inte hur jag fixar en källa på något sånt. Men kan kanske maila nån psykolog och se om jag får nå bra svar.

• Ckillen
    Ckillen skrev 2012-03-13 15:23:04 följande:
    Bland annat föreläsande psykologer som beskrev kvinnors beteende som är betydligt mer kopplat till deras känslor än det t.ex. är hos män.

Män är mer benägna att gå på vad hjärnan säger och strunta i hur saker känns. Medans en kvinna blir mer styrd av hur hon känner och då kan mera trycka undan vad hjärnan säger vore sunt.

Nu är det säkert nån som tolkar det till nåt extremt att kvinnor alltid går efter känslorna. Men det är inte det jag säger, jag säger att kvinnor är mer styrda av känslor än män.

Vet inte hur jag fixar en källa på något sånt. Men kan kanske maila nån psykolog och se om jag får nå bra svar.
    Detta är kopplat väldigt mycket till bråk i hemmen t.ex. Kvinnan vill att mannen ska förstå och verkligen visa att han känner sig ångerfull eller har förstått vad kvinnan vill. Medans mannen kanske redan har förstått och säger bara OK. Mannen har förstått ordentligt. Men kvinnan blir frustrerad för att hon ser inte den känslomässiga responsen hos mannen.

Helt onödiga bråk bara för att vi fungerar psykologiskt olika.

Bara en parantes som jag tycker är intressant. :)
Svar på tråden Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?