Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?
Ska en ensamstående pappa få adoptera barn då?
Ska en ensamstående pappa få adoptera barn då?
Anledningen kvinnor vill ha en man i lägre år är för att tillfredsställa det sexuella behovet.
Anledningen kvinnor vill ha en man i högre ålder är för att ha någon att bli gravid med. I alla fall så fungerar kroppen som sänder ut de signalerna åt kvinnan att söka en partner. Därför som hon omedvetet bedömer män efter deras förmåga att vara en far till barn, beskyddande osv.
Utan detta så kan kvinnan uppfylla det behovet ändå. Om kvinnan blir gravid på annat sätt så sänder kroppen ut signaler som minskar behovet att leta partner och man känner inte behovet att bli kär i en man på samma sätt.
Om fler kvinnor väljer att vara singlar med barn, då kommer det bli ett överflöd också av killar som är singlar och inte får möjligheten varken till barn eller familj. För även om lagen säger att det är ok så fungerar det inte praktiskt att adoptera barn.
Bland annat föreläsande psykologer som beskrev kvinnors beteende som är betydligt mer kopplat till deras känslor än det t.ex. är hos män.
Män är mer benägna att gå på vad hjärnan säger och strunta i hur saker känns. Medans en kvinna blir mer styrd av hur hon känner och då kan mera trycka undan vad hjärnan säger vore sunt.
Nu är det säkert nån som tolkar det till nåt extremt att kvinnor alltid går efter känslorna. Men det är inte det jag säger, jag säger att kvinnor är mer styrda av känslor än män.
Vet inte hur jag fixar en källa på något sånt. Men kan kanske maila nån psykolog och se om jag får nå bra svar.