Inlägg från: Norrländskan |Visa alla inlägg
  • Norrländskan

Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?

Gör till favorit

• Norrländskan

Har läst bitvis i denna tråden, intressant...

Jag har en liten dotter på några veckor, jag är singel och blev gravid genom dubbel donation.

Jag har haft förhållanden, i ett planerade vi barn blev gravida men hade otur med graviditeterna detta slet på förhållandet som ej höll. Nästa man jag träffade visade sig ej ville ha barn. När jag varit singel några år beslöt jag att göra detta på egen hand för jag kunde ej se ett liv utan barn.

Detta barn är oerhört efterlängtat och jag känner en enorm glädje och tacksamhet att hon finns i mitt liv. Och min önskan är att träffa en man längre fram för jag önskar leva i ett förhållande och då kan min dotter få en "pappa" 

Sen undrar jag vad just en man tillför som är så speciellt som skiljer sig från en kvinna. Det viktigaste är att ett barn har kärleksfulla personer runt sig oavsett män eller kvinnor.  

• Norrländskan
    Veladis skrev 2012-03-13 10:32:24 följande:
    Återigen, att vara pappa är en aktiv handling. Frånvaron av en pappa och en frånvarande pappa är inte samma sak. 
    Exakt!
  • Norrländskan
    Pentagram skrev 2012-03-13 15:44:17 följande:
    Jag ser det inte som någon rättighet att få barn.
    Nej det är inte en rättighet att få barn, men en rättighet att få chansen att försöka tycker jag
Svar på tråden Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?