Inlägg från: Missermajser |Visa alla inlägg
  • Missermajser

Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?

Nej ingen iseminering!!!!
    Klarar man inte av ett förhållande så klarar men inte av ungar heller.Flört

För övrigt tycker jag så här:
    I övrigt så ska en person som planerat att ha ett barn för sig själv inte ha en krona i bidrag eller från något håll. Det gäller även de som inte seminerat sig utan legat med någon enbart för att bli gravid med uppsåt att ha barnet själv.

• Missermajser
    U never saw me skrev 2012-03-10 11:17:15 följande:
    Klarar man inte av ett förhållande så klarar man inte av barn? Vad är det för trams?! Ser du ingen skillnad på att ha en relation till en vuxen partner och en relation till ett barn? Det finns exempelvis personer som är asexuella och därför får svårt att hitta en partner som är på samma nivå. På vilket sätt gör detta att personen inte kan ta hand om ett barn?

Och hur ska vi kunna veta om det funnits uppsåt eller ej?
    Att ha ett barn är mer krävande än att ha ett förhållande med en vuxen. Dessutom är det inga problem att ha förhållande även om man är asexuell. Sådana finns det gott om av båda könen. Risken är förstås stor att det ligger psykiska relationsproblem bakom de "asexuella" även om det inte behöver vara så.

Att t.ex. alltid måste ha en skriftlig överenskommelse att visa upp från den hon legat med när hon ska anmäla faderskap.
    Jag tror att de flesta kvinnor skulle skita i att ha sex med män på sådana grunder då men däremot i fall de slarvat med skydd eller överenskommelse så blir ju förstås nackdelen att fler kvinnor kanske anmäler fler män för våldtäkt för att rädda läget kanske.....

OBS ta inte detta för allvarligt, jag prövar bara resonemanget.
  • Missermajser
    Eisa skrev 2012-03-10 11:11:25 följande:
    Du menar att jag inte klarar av mitt barn?
    Nej Eisa jag ifrågasätter inte dig och jag trodde heller inte att du valt att ha barn för dig själv eller att du inte skulle klara av en relation med en vuxen.

Är det så att du verkligen planerat att bli gravid med en man som du visste inte klarar av det för att du ska få ha barnet själv så kan jag ju säga att det inte rimmar med min moral. 

Jag kanske kan gå med på det är rättvist den dag jag som man kan välja att få ett barn för mig själv.
  • Missermajser
    U never saw me skrev 2012-03-10 11:57:42 följande:
    Vem har sagt att singlar är just singlar för att relationer är krävande? Du har väldigt förutfattade meningar.

Så om någon vill ha ett ONS så ska de skriva ett kontrakt som säger vad? Hur ska du bevisa att hon har slarvat med p-pillerna t.ex? Man kan bli gravid trots att man tar p-piller. Är det rätt att straffa barnet? Underhåll ska gå till barnet och då straffar man ju barnet för hur det kom till.
    Jag har inte sagt det om singlar heller så jag har ingen mening om det.

Det svåra är väl att hur man än vänder och vrider på det så drabbas barnet på olika sätt.
  • Missermajser
    Köpenhamn skrev 2012-03-10 12:04:32 följande:
    Nja, är det verkligen så? Tycker det kan vara rejält krävande att ha en relation till en vuxen och en fröjd att ha en relation till ett barn.
    Jo, man sen ska ju barnet bli vuxet och har formats av en person som inte orkar med relationer med andra vuxna. Barn anpassar ju sig till allt i princip och då även till sjuka förhållanden som våldsverkare och pedofiler. 
    Det är ju på så vis alltid lättare med ett barn än en vuxen men frågan är om det kan ses som en vettig grund att fatta beslut om detta på.

Där med inte sagt att alla som uppfostrar ett barn själva har relationsproblem förstås. 
  • Missermajser
    Köpenhamn skrev 2012-03-10 12:29:55 följande:
    Jo, det är ju sant. Men det finns väldigt många märkliga vuxenrelationer i våra kärnfamiljer också. Det kan nog många ggr vara sämre.
    Det är sant att det förekommer att kärnfamiljen är sämre för barn ibland men jag tror inte att det är många ggr sämre än va det i så fall är hor ensamstående.

Jag uppfattar nog det här med att ha barn planerat för sig själv som något lite för egoistiskt men det är ju så jag känner det.
    Jag kan ju heller inte själv välja att seminera mig eftersom jag är man. Jag är tvungen att förlita mig på en kvinna och hennes välvilja. Jag tror aldrig det skulle inträffa att en kvinna valde att föda ett barn åt mig och sedan låta mig ha det själv. Kanske om jag hittade en riktigt sjuk kvinna som var inne i ett djupt heroin missbruk men i det fallet skulle det egentligen inte vara hennes fria val.

Blir det som du önskar ha det så kan jag leva med det fast med något mindre hopp om att mänskligheten ska börja tycka om varandra i stället.

• Missermajser
    U never saw me skrev 2012-03-10 13:02:00 följande:
    Jag tror att det är egoistiskt att skaffa barn när man lever som ett par också.
    Aldrig i så hög grad som när man väljer att ha det helt för sig själv.
  • Missermajser
    PolyPond skrev 2012-03-10 13:08:41 följande:
    Många gånger kan det väl vara mera egoistiskt, med tanke på hur många som övertalar eller lurar sina partners att bli pappor.
    Det enda positiva med att kvinnor skulle få inseminera sig är väl att färre män skulle drabbas av kvinnor som planerat att ha barn för sig själva.
    Tvinga på män barn kan de ju göra ännu lättare om de får inseminera sig eftersom det då inte hjälper att vägra sex...

Kravet för att inseminera tycker jag då ska vara att donatorn ställer upp att betala underhåll eller att kvinnan står för kostnaden helt själv.
  • Missermajser
    PolyPond skrev 2012-03-10 13:39:29 följande:
    Hur skulle det gå till, tänker du?
    Om man inseminerar sig på klinik så finns det register som säger vem som är den biologiske fadern.
    Jag tänkte mer utifrån de fall där en kvinna lever ihop med en man som inte vill ha barn. Hon kan ju gå och seminera sig mot hans vilja om hon väjer säd från en annan. 
  • Missermajser
    PolyPond skrev 2012-03-10 14:07:51 följande:
    Fast då blir han ju heller inte fader på papperet.
    Hon kan ju inte ljuga om saken när det finns register på det.
    Det har du helt rätt och då ska samma regler gälla för samlag. Att hon måste hitta en man som vill betala för ett barn han inte får ta hand om eller försörja det själv utan bidrag.
Svar på tråden Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?