Inlägg från: Eisa |Visa alla inlägg
  • Eisa

Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?

Ja att inte tillåta det skuldbelägger mammor och skambelägger barnen.

• Eisa
    puss skrev 2012-03-10 11:03:02 följande:
    vad? hur då?
    Ja som ensamstående mamma känner jag att min situation egentligen inte är tillåten, och barnen borde ju också kunna känna av detta från samhället och allt, att om regeringen fått bestämma min existens skulle jag inte funnits.
  • Eisa
    Missermajser skrev 2012-03-10 11:08:20 följande:
    Nej ingen iseminering!!!!
    Klarar man inte av ett förhållande så klarar men inte av ungar heller.Flört

För övrigt tycker jag så här:
    I övrigt så ska en person som planerat att ha ett barn för sig själv inte ha en krona i bidrag eller från något håll. Det gäller även de som inte seminerat sig utan legat med någon enbart för att bli gravid med uppsåt att ha barnet själv.
    Du menar att jag inte klarar av mitt barn?
  • Eisa
    puss skrev 2012-03-10 11:12:32 följande:
    det handlar inte om DIG, det handlar om barnet. att ha anonym donatioin är inte ok.
    att ha öppen donation är ok.
    det har inget att göra med ensamstående eller sambo elleer antal mammor och pappor.
    Jag skriver ur BARNETS situation också. Båda. Att min unge inte skulle funnits om regeringen fått bestämma. Och han vill nog finnas.
  • Eisa
    puss skrev 2012-03-10 11:15:11 följande:
    på vilket vis får han inte finnas? för att du är singel?
    det är ju oerhört missförstått av dig i såna fall.
    Märks att du inte lyssnat på KD:s argument för detta. Det är exakt så Göran Hägglund säger.
  • Eisa
    puss skrev 2012-03-10 11:17:25 följande:
    jag har inte lyssnat nej. beklagar att du hörde idiotin, om det är vad som sägs.
    Har inte läst tråden så jag vet ej riktigt vilkas åsikter ni argumenterar om. Jag har bara hört Hägglund och det framställs i media som att det är KD som sätter käppar in the wheel för att ensamstående ska kunna inseminera. Har de ens den makten? Tydligen. Jag fattar inte riktigt. Men hans argument är att barn har rätt till båda sina föräldrar. Själv tycker jag att barn har rätt till kärlek i första hand.
Svar på tråden Insiminering på ensamstående. Vad tycker ni?