Inlägg från: Mamma till S |Visa alla inlägg
  • Mamma till S

Rädd för att föda igen..

Hejhopp
    Om 6 veckor är det dags för mig att föda igen..
    1a gången gick fort, han inte med riktigt och han inte med att få bedövning heller, hon kom 3 dagar innan BF, har inte tänka så mkt på denna förlossning förens nu, nu tänker jag på den nästan dagligen och blir orolig och rädd!!

Rädd för hur det kommer gå denna gång, vad som kommer hända, hur fort det kommer gå, kommer vi hinna in? Hinna få nån bedövning mm, vet inte ens om jag vill ha bedövning, har liksom inget att jämföra med, det jobbigaste är att inte veta nånting om vad som kommer hända den dagen, det gör mig mest rädd..

Kom med lite tips, snälla :) Hur gick det för er andra gången??   

• Svar på tråden Rädd för att föda igen..
  • Mamma till S
    MHM skrev 2012-03-09 21:28:16 följande:
    Jag kände som dig och valde att bli igångsatt i förtid med andra(och sen tredje) :) toppen! Första förlossning var snabb och läskig.

Men hur kan man bli igångsatt då? Måste man inte ha speciella skäl till det??
    Usch, nej jag vill bara veta att, den dagen kommer h*n och då ska vi göra si och så, jag är rädd för att inte veta.. 
  • Mamma till S
    MHM skrev 2012-03-09 21:39:56 följande:
    Mitt skäl var att den första gick fort. Jag var rädd att inte hinna in. Läskigt att dom inte kan ha koll på mig eller barnet etc.

BM skickade en remiss till läkaren på förlossningen och det var inga problem när vi hade möte, blev beviljad utan att ens behöva förklara mig ytterligare. Fick en planerad förlossning 9 dagar innan BF. 

Va skönt :) Jag förstår dig precis, hur fort gick din 1a förlossning??
    Är också rädd att inte hinna o såna saker.. 
  • Mamma till S
    MHM skrev 2012-03-09 21:43:18 följande:
    Det tog 2½ timme från vattenavgång, var inne på förlossningen i 8 minuter...

oj jäklar, hehe, ja det var fort, jag tyckte min på 6 timmar gick fort haha :p
    då förstår jag verkligen din oro för att föda andra gången, oj, ja men jag hoppas det kommer gå lika bra denna gång för mig, man har ju hört att andra ska gå snabbare, men om 1an gick "snabbt" så undrar jag mest hur nästa kommer gå, det är jobbigt bara.. :( 
Svar på tråden Rädd för att föda igen..