Info angående sugklockeförlossning/ trångt bäcken (Obs långt!)
Ni som har varit med om ovanstående ... (även jag hade en traumatisk fl med sugklocka som släppte ett par ggr, och som sagt... LJUDET!!!)
Fixerade era barn sig innan fl?
Ni som har varit med om ovanstående ... (även jag hade en traumatisk fl med sugklocka som släppte ett par ggr, och som sagt... LJUDET!!!)
Fixerade era barn sig innan fl?
Jag går nämligen just nu och brottas med känslor inför kommande förlossning...
Vill sååå gärna ha en vaginal förlossning till. En andra chans att få en normal förlossning utan instrument liksom.
Önskar inget hellre än att gå hemma och vänta in de där första små tecknen på att det kan vara dags..
Samtidigt, i en annan del av hjärnan är jag fullkomligt livrädd för att det ska bli likadant igen.
Visst är det så att bäckenet öppnas upp mer vid upprätt ställning, men om man blir beordrad ryggläge pga av ctg-mätning då hjärtljuden går ner stadigt?
Jag blev ordentligt sjuk efter förlossningen och låg inlagd i 7 dagar med dropp och antibiotika, min kropp orkade helt enkelt inte med.
Sonen fick en klavikelfraktur i förlossningen, då han satt lite fast..
Ska till min nya bm nästa vecka och gå igenom allt det här. Vet inte vad jag vill. Jag är ju rädd för hur nästa förlossning kan utvecklas, samtidigt vet jag inte om jag egentligen vill snittas. Jag vet att jag VILL bli mätt över bäckenet, frågan är hur sent de gör det? Går in i v 29 nu.