Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Sprutar åt alla håll!

Puffar tråden! Har en tjej på fyra veckor och har samma problem! Eller det rinner...

Lutar flaskan så lite som möjligt. Antar att du också gör det?

Tänkte beställa haklappar.... Just nu lägger jag en handduk under hakan men den tar hon lätt tag i så den hamnar fel. Ibland klär jag av henne eller öppnar bodyn/pyjamasen. Lyckas inte få henne att suga långsammare. 

• violatricolor
    mellieB skrev 2012-03-29 20:14:49 följande:
    Ja vi har oxå handukar men de lyckas ta sig emellan och de blir blött och slaskigt,, på dagarna funkar de väl okej då kan man ju byta kläder hej vilt,, men på nätterna så kan man ju inte byta pyjamas varje gång haha,, prata med BVC om de och hon titta i munnen osv men allt såg bra ut,, aldrig vart med om liknande,, ja de rinner mer som du skriver ovan,, 

Mendelas flaskor vart köper man dem? Annars är de väl bara att härda ut hon "lär" väl sig till slut.. Sonen som u är 2,5 drack samma ersättning ur samma flaskor och han söla aldrig haha konstigt de där=) 

Oj, hade ingen aning om att det var ett så ovanligt problem, haha. Tror min tjej suger fortare än hon sväljer helt enkelt.
  • violatricolor

Köpte frottéhaklappar men de var för tunna så kläderna suger upp det ändå. Kör med handduk men får nog beställa lite bättre haklappar. Varierar dock väldigt mycket från gång till gång hur mycket hon sölar.

• violatricolor
    mb4 skrev 2012-05-07 14:35:10 följande:
    Vill tipsa om Le Bibble
     Haklappen för nappflaskan.
    www.lebibble.se
    Bra tips!

Hur går det nu TS?

Min tjej sölar mindre nu. Å andra sidan verkar hon tycka att det rinner för långsamt, hon har lagt sig till med någon märklig sugteknik och verkar lite otålig. Törs dock inte byta till nästa napp (större hål) redan för då börjar hon väl sätta i halsen och söla igen. Hon är 10 v gammal... 
Svar på tråden Sprutar åt alla håll!