Inlägg från: Kryssarinnan |Visa alla inlägg
  • Kryssarinnan

Omföderska med ågren

Födde mitt första barn för två år sedan och har nu en månad kvar tills nästa är beräknad att komma.

Hade en bra och naturlig förlossningsupplevelse med ganska snabb krystning som jag knappt minns smärtan ifrån. Jag sprack pyttelite och fick ett stygn bara, men känner ändå att jag bävar inför själva utkrystandet. 

Hur ska jag hantera mina tankar inför att mosa mitt underliv igen? Förra gången var jag öm i två veckor även om allt gått bra. Hur ska jag hantera mina tankar på den där stunden då bebis glidit ner i vaginan och man vet att nu ska den bara klämmas ut? 

Just nu slits jag mellan att å ena sidan tänka att allt gick bra förra gången och att å andra sidan ha ångest inför just den biten av förlossningen. Känns lite dumt. 

• Svar på tråden Omföderska med ågren
  • Kryssarinnan

Förlossningen tog, efter latensfas med lätta värkar till tre cm, bara en timme. Det var en otroligt intensiv men positiv upplevelse. Sprack dock mer denna gång även om bm då sade att det var ytligt... Och bäckenbotten har sett bättre dar, den verkar väldigt trött... Ska in på tidig återkontroll efter tio dar imorgon eftersom jag inte står ut med ovissheten om läget där nere. Besviken på min egen kropp som skadade sig själv i farten. Förlåt att det inte blev någon upplyftande uppdatering...

• Kryssarinnan

Jag upplevde också att min bm arbetade aktivt men det som blev kunde nog inte hjälpas...

Svar på tråden Omföderska med ågren