• Alexandra 702

sorgen och avunden

Vad jag har märkt är det fler än bara jag som saknar doften av en liten knodd samt känslan av att vara mamma
    Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 4 år och vi har planerat barn länge, vi försökte förut men det ville sig inte. Jag har istället snart gett upp hoppet eftersom att vi försökt i 3 års tid och inget händer. Jag ar slutat helt med preventivmedel.

Känslan och ängslan jag känner när jag ser vänner i min ålder bli gravida så fort pojken bara skakar på kalsongerna gör mig arg! Ledsen och besviken.... Världen är inte rättvis. När mina vänner frågar om det inte är dags snart säger jag att jag vill vänta, leva livet, plugga klart, men jag saknar ändå något att hålla i min famn, något som är en del av oss båda.  jag klarar inte längre att vistas i samma rum som gravida, inte heller alla frågor som dyker upp.... tv program är ett stor no no och är nu mer förbjudna att titta på hemma hos oss om de innefattar gravida och graviditeter.... Min sambo vill så gärna bli pappa och jag mamma så jag tror vi båda känner en enorm skuld gentimot varandra.

hur hanterar ni sorgen och avundsjukan? 

• Svar på tråden sorgen och avunden
  • Alexandra 702

Vi håller på att söka, och ska antagligen på undersökning nästa månad, men frågan återstår hur man hanterar ångesten som blir samt sorgen och avundsjukan... Hur har ni andra gjort?

• Alexandra 702

Tack för tips/ råd samt era historier. vi har tidigare funderat på adoption, men endast som sista utväg i sådana falla. Men vad jag förstår finns det en åldersgräns för hur gammal man måste vara för att få adopterar. 
    Jag har alltid varit glad för mina vänners skull när de blivit gravida, men man har fortfarande svårt att bli av med den lilla gnagande känslan i bakhuvudet.
       Man blir så orolig att det ska vara fel på en när alla ens egna systrar har fått fantastiska barn, och att de inte heller har haft problem med graviditeter, så man undrar om det är fel på en.
        Jag kommer att uppdatera om vad som händer framöver och hoppas verkligen på att få ett pluss på stickan och en liten knodd. tror det bästa är att hålla humöret uppe, men man lär få ventilera sig också. Tack för stödet! :) 

Svar på tråden sorgen och avunden