Lillafrejasmamma skrev 2012-03-14 19:56:40 följande:
Jaha okej, jag fick upp bilden av alla de mammor jag stöter på här i stan som har tjocka filtar över hela öppningen för att barnen inte ska få sol och förmycket intryck. Tyvärr tror jag inte din filt gör så mycket nytta den luftburna smittan smiter in i springan och genom tygets hål:/ men kanske bra i ala fall för folk i stora samlingar har värkligen ingen respekt för andra utan kan få för sig att köra ner hela huvudet till bebisen och kladda huuh, var med om det första gången vi vågade oss ner till vår lokala icabutik och blev vansinnig på tanten och blev rädd för allla möjliga hämska sjukdommar och inbillade mig at hon roslade när hon andades och blivit slöare sedan händelsen men som tur var så var det bara inbillning
Vi (min man och jag) är som en hök på henne när vi är ute och låter inga komma i närheten som vi inte känner. En del människor (okända) vill gärna böja sig fram, kika och prata med henne men vi vill inte ha eventuella okända baciller. Jag undviker shoppingcenter och andra ställen de tidpunkter som det är mycket folk där. Föredrar promenader med andra mammor eller ses hemma hos varandra. Öppna förskolor mm känns inte aktuellt ändå nu när hon är tre månader, korrigerad ålder.