Jag tycker facebook är jättebra, jag kan på samma gång lägga in en bild eller skriva något, som alla vänner kan läsa. Istället för att ringa till dessa ca 140 personer, eller maila dem. Även i gruppmail hade det blivit litet jobbigt, FB är mycket mer översiktligt.
Sedan jämför jag mig inte med andra på FB. Jag har väl också något kramkort eller så, som jag skulle lägga upp på FB. Har jag inte det så är det ju inte för att jag aldrig blir kramad, utan för att jag inte tar kort då - det är inte så viktigt för mig.
Jag skulle nog också kunna framställa det som att jag hade det perfekta livet. Om jag valde att bara skriva om positiva saker som händer, och vinkla allt så. Och jag skulle kunna skriva om att jag "fått massa ny energi av att mysfika med härliga väninnan XX" om jag ville. Men varför? Jag försöker sålla litet bättre än så, men ibland kan det vara trevligt att tala om saker man gör, eller planerar att göra, eller har gjort. Men jag kan lika gärna skriva att vi legat däckade i influensa, som att vi varit på en trevlig middag på ett ställe jag rekommenderar.
Jag ser det som att allt som andra gör hade jag kunnat göra. Om jag velat, vilket jag nog oftast inte vill? Jag gör det jag vill istället? Men jag ser gärna saker som andra gör som tips, idé och inspiration Och det kan gälla allt från att någon röjt sitt vindsförråd, till att någon haft en trevlig semester någonstans, eller att någon klippt naglarna på sitt barn